حجت‌الاسلام علی خیرخواه روز سه‌شنبه در همایش سومین کاروان قرآنی منادیان وحدت ویژه بانوان گنبدکاووس با تاکید بر وجود اشتراکات زیاد میان مذاهب اسلامی اظهارداشت: با تقویت این نقاط مشترک می‌توان با اقتدار در عرصه جهانی برای مصالح امت اسلامی تلاش کرد.

وی با گرامیداشت هفته وحدت گفت: خداوند برای هدایت، راهنمایی و ارشاد بشریت، انبیا و پیامبران بسیاری را فرستاده اما در بین همه انبیای الهی، نبی‌مکرم اسلام حضرت محمد (ص) با داشتن جامع صفات همه آنان، از جایگاه والایی برخوردار بوده و رسالت ایشان بدون توجه به زمان، جغرافیا و قوم خاص شامل همه موجودات عالم می‌شود.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: رسالت پیامبر مکرم اسلام (ص) مختص به صدر اسلام نیست بلکه ایشان پیامبر تمام عالمیان هستند و خداوند همه بشریت را موظف کرده است تا در برابر رسول مکرم اسلام (ص)  خاضع و خاشع باشند.

خیرخواه با تاکید بر اینکه وجود تمام عالم هستی را مرهون وجود پیامبر مکرم اسلام(ص) هستیم، اظهارداشت: داشتن نگاه رحیمانه و هدایت‌گری به تمام افراد حتی آنانی که به ایشان ظلم کردند از جمله صفات نبی‌مکرم اسلام(ص) به حساب می‌آید.

وی از حضور خود در جمع بانوان فرهیخته گنبدکاووس به مناسبت هفته وحدت ابراز خرسندی کرد و افزود: بانوانی همچون حضرت خدیجه (س) و دیگر همسران پیامبر مکرم (ص) در ابتدای بعثت جزو اولین افرادی بودند که ایشان را همراهی کردند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست با گرامیداشت هفته وحدت گفت: باید خداوند را به دلیل زندگی در شهرستانی با قومیت‌ها و مذاهب مختلف معروف به اتحاد و برادری شکرگذار بود که این مهم به برکت نگاه وحدت‌آفرین علمای تشیع و تسنن و افراد مورد اعتماد مردم و همراهی آنان با مسئولان شکل گرفته است.

عبدالقدیر کریمی افزود: باید از فرصت اتحاد و برادری حاکم بر استان گلستان به‌ویژه گنبدکاووس برای توسعه، پیشرفت و تعالی شهرستان، بیش از پیش استفاده کرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند امسال از مردم خواست با حضور حداکثری در این انتخابات بار دیگر در تعیین سرنوشت کشور تاثیرگذار باشند و مجریان و دست‌اندرکاران این رویداد مهم تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا انتخاباتی سالم و قانونمند برگزار شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس صیانت از آرای مردم را وظیفه مجریان برگزار کننده انتخابات دانست و از اقشار مختلف مردم از جمله علما، روحانیون و بزرگان اقوام به‌ویژه بانوان که ۵۰ درصد از جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند خواست مشارکتی پررنگ در برگزاری انتخابات پیش رو داشته باشند.

کریمی با تاکید بر تاثیرگذاری و توانمندی بانوان در مسئولیت‌های مدیریتی و فعالیت‌های اقتصادی و کمک به حل آسیب‌های اجتماعی گفت: فرمانداری گنبدکاووس در بحث اشتغال بانوان در پست‌های مدیریتی از جمله فرمانداری‌های موفق است.

مسوول برگزاری سومین کاروان قرآنی منادیان وحدت مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این نشست گفت: این کاروان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با هدف ترویج فرهنگ قرآن و وحدت، توجه ویژه به معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی برای سومین سال به مناسبت هفته وحدت با حضور قاریان نوجوان، جوان و حافظان برتر و گروه‌های هم‌خوان و تواشیح در ۱۹ نقطه استان در حال برگزاری است.

یاسر مقسم افزود: کاروان قرآنی منادیان وحدت با حضور در جمع مردم تشیع و تسنن استان گلستان و اجرای برنامه‌های مختلف تلاش دارند در زمینه ارتقای وحدت برپایه قرآن و مشترکات دینی حرکت کنند و حضور در جمع بانوان شرق استان به محوریت گنبدکاووس که امروز برگزار شد و حضور در جمع بانوان غرب استان به محوریت آق‌قلا از مهمترین برنامه‌های کاروان قرآنی منادیان وحدت در هفته وحدت است.   

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و متشکل از اقوام مختلف که بیش از نیمی از آنها را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند، از جمله شهرستان‌های مطرح کشور در زمینه وحدت شیعه و سنی و زندگی مسالمت امیز اقوام مختلف است.

دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به عنوان روز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در روایات اهل سنت و شیعه که امسال مصادف با ۱۹ لغایت ۲۴ آبان است، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.