گروه‌های مختلف مردم شیعه و اهل سنت ساکن در شهرها و روستاهای بزرگ واقع درشرق گلستان، امروز دوشنبه همگام با مردم دیگر نقاط ایران اسلامی با فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس و در دست داشتن پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی که بر روی آن شعارهای ضد استکباری درج شده بود، یک بار دیگر خشم و انزجار خود را نسبت به سیاست‌های ضد بشری سران استکبار جهانی بویژه آمریکا و اسرائیل به نمایش گذاشتند.

امروز جمع زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان دختر و پسر هفت شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به همراه معلمان و استادان خود و در کنار دیگر اقشار جامعه از جمله علما و روحانیون، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، کسبه و بازاریان، ورزشکاران، کارمندان و کارگران یکبار دیگر وحدت و همبستگی خود را برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

همچنین راهپیمایان در مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی درشهرها و روستاهای واقع درشرق استان گلستان با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی، عکس‌هایی از بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و سردادن شعارهایی در حمایت از رهبران انقلاب، مسوولان نظام و نیروهای مسلح، شعار مرگ بر آمریکا را در آسمان این سرزمین طنین‌انداز کردند.

مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در هر یک از شهرهای واقع در شرق گلستان، در مسیرهای تعیین شده برگزار و در پایان راهپیمایی پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند و پس از قرائت قطعنامه پایانی، بندهای مختلف آن را نیز با سردادن تکبیر تایید کردند.

همچنین سخنرانان مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در هر یک از شهرهای این خطه از ایران اسلامی با بیان رخدادهای ۱۳ آبان در هر یک سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ و نیز دلایل اعمال سیاست‌های ضد بشری سران کشورهای استکباری علیه انقلاب اسلامی، به تبیین ضرورت ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای دنیای استکبار و پیروی از منویات رهبری انقلاب پرداختند.

در شهر گنبدکاووس نیز مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را از مقابل اداره آموزش و پرورش آغاز و تا مصلی نماز جمعه امام جعفر صادق (ع) این شهرستان ادامه دادند و در مسیر راهپیمایی هم فریادهای ظلم ستیزی خویش علیه استکبار جهانی را طنین انداز کردند.

حضور گروه‌های مختلف از اقوام و ورزشکاران ساکن درشرق گلستان با لباس‌های محلی و ورزشی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و سنجش سلامت در مسیرهای راهپیمایی، برپایی نمایشگاه عکس، پوستر و کتاب و ایستگاه نقاشی با موضوع مبارزه با استکبار جهانی از جلوه‌های ویژه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در این خطه از ایران اسلامی بود.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۱۳ آبان یادآور سه رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است، در این روز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه درسال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران درسال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ روی داد که همه این اقدامات و مبارزات با هدف مقابله با استکبار و عوامل آن بود.

نیمی از جمعیت یک ۱.۹ میلیون نفری گلستان درهفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.