به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله، سردار سرتیب دوم پاسدار حسین معروفی روز یکشنبه در مراسم آغاز اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی گلستان به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس که با اعزام ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان دختر دو شهرستان کلاله‌ و مراوه تپه شروع شد، اظهار داشت که اعزام دانش‌آموزان استان در سه مرحله دو هزار نفری انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول اعزام کاروان راهیان نور که از امروز آغاز و تا سوم آذر ۹۸ در شهرستان‌های مختلف گلستان ادامه خواهد داشت، تعداد دو هزار نفر دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوره دوم به مناطق جنگی و عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

سردار معروفی اضافه کرد: مرحله دوم اعزام کاروان راهیان نور ویژه دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوم استان گلستان خواهد بود که از اول بهمن امسال شروع و تا پایان اسفند ۹۸ ادامه انجام می‌شود.

به گفته وی، مرحله سوم اعزام کاروان راهیان نور نیز به تعداد دو هزار نفر دانش آموز دختر و پسر و بازماندگان دو مرحله قبلی خواهد بود که از اوایل سال آینده تا اردیبهشت ۹۹ به مناطق عملیاتی و جنگی جنوب و غرب کشور اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد که تمهیدات لازم برای سفر ایمن و مطمئن دانش‌آموزان فراهم شده و از ساعت ۲۳ شب تا صبح روز بعد، اتوبوس‌ها حرکتی در این سفر چهار روزه نخواهد داشت.

سردار معروفی همچنین خطاب به دانش‌آموزان اعزامی گفت: شما دانش‌آموزان عازم سرزمین نور هستید، سرزمینی که چند صد هزار نفر از فرزندان این سرزمین از جان خود گذشتند تا عزت و شرف ما حفظ شود.

وی بابیان اینکه این سرزمین, سرزمین نور است به این دلیل که در آن همه کارها برای خدا انجام می‌گرفت، اضافه کرد: ما در مقابل همه آنهایی که آمدند تا غیرت، دین، سرزمین، شرف و ناموس ما را بگیرند، بدن‌های خود را سد کرده، شهید، جانباز و اسیر دادیم، تا سرزمین و ناموسمان حفظ شود.

لازم به ذکر است در بدرقه کاروان راهیان نور دانش‌آموزان کلاله و مراوه‌تپه، فرماندار، امامان جمعه و برخی مسوولان دو شهرستان و نیز خانواده دانش‌آموزان اعزامی حضور داشتند.

دو شهرستان کلاله و مراوه‌تپه درمجموع افزون بر ۱۹۰ هزار نفر جمعیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.