سرهنگ محمود علی‌فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی گنبدکاووس با اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل نگهداریاشیای عتیقه در یک منزل مسکونی در این شهرستان شدند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی و در بازرسی از محل مورد نظر ۲۵۲ شی تاریخی از جمله سکه، کوزه و ظروف قدیمی را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس با بیان اینکه در این عملیات یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد گفت: بر اساس اعلام کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت اشیای کشف شده به بیش از هزار سال قبل برمی‌گردد.

سرهنگ علی‌فر با تاکید بر اشراف اطلاعاتی پلیس در شناسایی متهمان و قانون‌شکنان در بخش‌های مختلف از جمله حفاری‌های غیرمجاز و خرید و فروش اشیای عتیقه و برخورد با آنان، از شهروندان نیز درخواست کرد در صورت مشاهده فعالیت مجرمان و قاچاقچیان در حوزه‌های مختلف اعم از اشیای تاریخی و مواد مخدر، مراتب را به پلیس گزارش کنند.

 دستگیری سارقان اموال توریست هلندی

 فرمانده انتظامی گنبدکاووس همچنین از دستگیری سارقان اموال توریست هلندی در کمتر از پنج ساعت در گنبدکاووس خبر داد و گفت: بر اساس اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر سرقت اموال یک توریست هلندی در این شهرستان توسط ۲ فرد ناشناس با یک دستگاه خودرو، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس افزود: با توجه به اهمیت موضوع و با انجام تحقیقات میدانی و بررسی محل وقوع سرقت، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری سارقان در کمتر از پنج ساعت بعد از وقوع جرم شدند.

سرهنگ علی‌فر ادامه داد: متهمان به پلیس آگاهی انتقال یافتند و در تحقیقات مقدماتی به سرقت اموال و مدارک هویتی توریست هلندی اعتراف کردند.

 وی با اشاره به تحویل اموال سرقتی به مالباخته گفت: توریست هلندی از سرعت عمل ماموران پلیس در شناسایی و دستگیری سارقان اموال خود قدردانی کرد.

شهرستان تاریخی گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.