هوشنگ ابراهیم‌بیگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با آغاز اجرای طرح آزادسازی معابر در یک هفته گذشته، کمربندی شهید صیاد شیرازی در محدوده بیمارستان تامین اجتماعی که به عنوان جاده سلامت شناخته می‌شود و شهروندان در این مسیر پیاده‌روی انجام می‌دهند از حضور وانت‌بارهای میوه‌فروش که در خیابان بساط کرده و علاوه بر ایجاد بار ترافیکی، آشغال‌های میوه را در پیاده‌رو رها می کردند، پاکسازی شد.  

وی افزود: با هماهنگی قوه قضاییه و نیروی انتظامی و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانسازی ترافیک شهری، موضوع برخورد با سدمعبر کنندگان به طور جدی در دستورکار شهرداری قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهردار گنبدکاووس با اشاره به ادامه‌دار بودن اجرای طرح آزادسازی معابر گفت: به دستفروشان، وانت‌بارهای میوه‌فروش و مغازه‌دارانی که پیاده‌رو و خیابان‌ها را به اشغال خود درآورده و بساط پهن کرده‌اند در مرحله نخست اخطار و تذکر داده و برای ساماندهی و ادامه فعالیتشان به بازارچه‌های محلی که مشکل ترافیک احتمالی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند، هدایت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از فروشندگان سیار به دلیل اینکه فعالیت در معابر پرتردد درآمد بیشتری برایشان دارد حاضر به جابجایی و استقرار در بازارچه‌های محلی نیستند که با آنان به‌طور قطع برخورد قانونی می‌شود.

وی اظهارداشت:‌ خیلی از مشکلات سد معبر مربوط به مغازه‌دارانی است که قانع به حق خود نیستند و اسباب و وسایل‌شان را در پیاده‌رو ریخته و حتی خیابان‌ را هم با خودرو حامل وسایل اشغال می‌کنند که این موارد را می‌توان در خیابان وحدت، امامزاده و حافظ مشاهده کرد که الان در مرحله دریافت اخطار قرار دارند.

به گفته وی، هم اینک بازارچه‌های محلی در میدان آزادگان، تقاطع دلگشا، خیابان فرودسی و امامزاده دایر است و یک بازارچه جدید هم در خیابان حافظ تقاطع مدرس در حال شکل‌گیری است و همچنین چند نفر هم تقاضای تبدیل زمین‌هایشان به بازار روز را دادند که سبب رونق کسب و کار و اشتغالزایی می‌شود.

شهر گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۲۸ کیلومتر مربع وسعت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.