امروز  شنبه و در اربعین حسینی  بار دیگر شور و شعور حسینی مردم دارالمومنین استان گلستان از اقشار مختلف به منصه ظهور رسید و آنانی که از قافله بزرگ اربعین در کربلا جامانده بودند در قالب یک اجتماع عظیم با شوقی وصف ناشدنی در این آیین معنوی حضور یافتند تا در زمره اربعینی ها قرار گیرند. 

در این سوگواره مذهبی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را نداشتند با  اجتماع در محل پارک شهر گرگان پیاده عازم آستان مبارک امامزاده عبدالله (ع) گرگان شدند و در سوگ سید و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

مردم مومن و خداجوی گرگان با در دست داشتن پارچه نوشته های "لبیک یا حسین" ، "حب الحسین یجمعنا " ،  "جامانده ام "، " هیهات من الذله "  ارادت و سرسپردگی خود را خاندان رسول الله به نمایش گذاشتند

در این مراسم مذهبی آحاد مردم گرگان  به ویژه جوانان و نوجوانان با شور خاصی در مجالس مرثیه سرایی و روضه خوانی شرکت کرده و در این مصیبت عظیم اشک ماتم ریختند.

در آیین های سوگواری، سخنرانان با بیان روایاتی از قیام خونین عاشورا و اهداف نهضت امام حسین (ع)، عبرت های عاشورا را به مردم گوشزد کرده و مداحان نیز به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

نظیر این مراسم در مسیر مسجد جامع تا امامزاده حبیب اله(ع) نوکنده در شهرستان بندرگز ، مسیر امامزاده جعفر(ع) مینودشت تا حرم یحیی بن زید(ع) گنبد در شرق استان ، فلکه مرکزی کردکوی به سوی امامزاده ابراهیم(ع) روستای  النگ نیز برگزار شد و هیات ها و دسته های عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در امامزاده ها، مساجد، تکایا و حسینیه ها در غم مظلومیت سیدالشهدا و ۷۲ تن از یاران باوفایش در سرزمین کربلا، بر سر و سینه زدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.