ایوب میرشاهی امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز ۳۰ شهریور ماه گذشته که تصادم مینی بوس با تریلی در جاده گنبد اینچه برون رخ داد، علاوه بر تشکیل نشست استانی ایمنی راه ها گروه های کارشناسی ایمنی ترافیک از تهران و سه عضو کمیسیون ایمنی راه های وزارت راه و شهرسازی از محل حادثه بازدید و با برپایی نشست هایی همه جوانب را مورد بررسی قرار دادند.  

بر اثر آتش سوزی ناشی از تصادم شدید یک دستگاه تریلی حامل سیمان با مینی‌بوس که صبح شنبه ۳۰ شهریور در جاده ترانزیتی گنبدکاووس - اینچه برون رخ داد ۱۵ نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر از سرنشینان مینی‌بوس و تریلی مصدوم شدند.

به گفته معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان؛ کمیسیون ماده ۱۱ در تهران به تخلفاتی رسیدگی می کند که باعث کشته شدن بیش از یک نفر شده باشد.

میرشاهی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر پوشش بیمه ای مسافران مینی بوس گفت: از آنجا که مبدا سفر همه مسافران روستا بوده و راننده به شرکت حمل مسافر دسترسی نداشته اقدامات کافی در این خصوص انجام نگرفته است.

به گفته وی راننده مینی بوس قصد داشته که اسامی مسافران را در اولین فرصت با حضور در شهر گنبدکاووس زیر پوشش شرکت مسافربری مربوطه قرار دهد ولی پیش از رسیدن به مقصد دچار سانحه شد با اینحال از آنجا که هر دو خودرو حادثه دیده بیمه هستند بنظر نمی رسد مشکلی وجود داشته باشد که البته نیازمند بررسی بیشتر است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اضافه کرد: در تحقیق صورت گرفته راننده مینی بوس دارای شناخت کافی از راه های ارتباطی منطقه بوده و تا قبل از حادثه تخلفی نداشته و خودرویش هم مجهز به کپسول آتش نشانی بوده و طی سه ماه اخیر ۴۰ سرویس خدماتی به مسافران اعم از داخل و خارج استان ارایه داد.

میرشاهی پرداخت خسارت و دیه به حادثه دیدگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اجرای دستور استاندار گلستان در نشست دبیرخانه ایمنی راه های استان مصوب شد که فرمانداران گنبدکاووس و مراوه تپه مکلف به پیگیری ارایه خدمات به مجروحان و پرداخت هزینه‌های درمان و برگزاری مراسم ختم جان‌باختگان به خانواده‌های آن ها باشند.

به گفته وی مینی بوس حادثه دیده ۲۰ مسافر بزرگسال و ۱۰ کودک خردسال داشته است.

گفتنی است کارشناسان پلیس راه علت این سانحه مرگبار را خطای انسانی ناشی از خواب آلودگی راننده تریلی و انحراف به چپ آن اعلام کردند.

این در حالیست که جاده گنبدکاووس - اینچه برون و مراوه تپه در شمال استان گلستان متناسب با افزایش جمعیت منطقه و  تردد خودروها به ویژه کامیون های ترانزیت بار به کشور ترکمنستان طراحی نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.