به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزانه جعفری روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این همایش بیان داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور حماسه آفرینی و رشادت فرزندان این مرز و بوم برای پاسداری و صیانت از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن است که بایستی همواره و به صورت مستمر زنده نگهداشته شود.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس زنان و مردان این مرز و بوم با اتکا به قدرت ایمان به خدا، مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادند و نه تنها ذره ای از خاک میهن را به آنها ندادند بلکه آنها را شکست داده و مجبور به عقب نشینی کردند.

جعفری اضافه کرد: امروز همه دست‌اندکاران دفاع مقدس بالاخص پیشکسوتان آن دوران بایستی با بازخوانی و بازنشر ارزش‌های آن دوران برای نسل جوان، آنها را نسبت به اهمیت کار رزمندگان و ضرورت دفاع و صیانت از انقلاب اسلامی در برابر دشمنان و استکبار جهانی، بیش از پیش آگاه نمایند.

وی با تجلیل از جایگاه والای شهیدان و نیز رزمندگان دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: امروز همه دستگاه‌های اداری و اجرایی گنبدکاووس وظیفه دارند برای برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت که دستورالعمل ابلاغی ازسوی وزارت کشور بوده و از این پس هر ساله هفت مهرماه در شهرهای مختلف کشور و نیز این شهرستان برگزار می‌شود، همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، گفت: امروز فرهنگ و ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس، کشور را در برابر توطئه دشمنان بیمه کرده و باید تلاش کرد، این فرهنگ را در بین اقشار مختلف جامعه بالاخص نسل جوان ترویج نماییم.

سرهنگ دوم پاسدار سیدیحیی قاضوی با قدردانی از برنامه‌ریزی وزارت کشور برای برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد مقاومت در شهرهای مختلف ایران اسلامی، افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بالاخص پیشکسوت از بهترین الگوها برای نظام جمهوری اسلامی و مردم آن هستند که تجلیل از آنها، اقدامی ارزشمند خواهد بود.

به گزارش ایرنا و به گفته سرهنگ "علی اصغر قربان‌پور" مسوول بسیج پیشکسوتان گنبدکاووس، همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت باحضور پیشکسوتانی از نیروهای "ارتش، سپاه، بسیج، انتظامی، مرزبانی، جهادسازندگی و تعدادی از جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران"، هفتم مهرماه جاری در سالن کانون بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که ۵۱۳ شهید، ۱۷۱۰ جانباز و ایثارگر و ۲۷۳ آزاده  تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.