به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره عصر جمعه با استقبال پرشور شهروندان گالیکشی و اهالی روستاهای اطراف در جوار امامزاده روستای لیرو در ۳۰ کیلومتری شهر گالیکش درحالی برگزار شد که علی نصیبی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان، هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها را ایجاد فضای شادی و تفریح برای خانواده های روستایی، آشنایی اهالی منطقه با پتانسیل‌های این مناطق و رشد اقتصادی مناطق روستایی عنوان کرد.

جشنواره تابستانی فرهنگی و اقتصادی امید در روستای لیرو با داشتن برنامه های متنوع فرهنگی، برخورداری از موسیقی سنتی، مسابقات محلی و اجرای حنابندان برای یک زوج جوان، شور بسیار زیادی را در جمع حاضرین ایجاد کرد که در نوع خود دیدنی بود.

فرماندار شهرستان گالیکش در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: از جمله اقدامات بسیار خوبی که در این جشنواره پیگیری می‌‍شود، فعالیت‌های روستایی در زمینه کارآفرینی و صنایع دستی و اشتغالزایی است.

حسین مایلی افزود: در تلاشیم تا فعالیت های روستایی به صورت متوازن در تمام زمینه ها دنبال شده و پیشرفت نماید و در همین راستا از سوی مسئولان شهرستانی حمایت‌های قابل توجهی از فعالیت های روستایی در ابعاد مختلف به عمل آمده است که نتیجه آن رضایت‌مندی مردم و استقبال از اینگونه برنامه ها میباشد.

وی اظهارداشت: براساس برنامه‌های دولت تدبیر و امید و سیاست های کلی نظام که حمایت از روستا با هدف جلوگیری از مهاجرت این افراد به شهر و پایداری تولیدات داخلی می باشد ما نیز به دنبال آن هستیم که با برنامه ریزی در این مسیر با ایجاد فضای مناسب کسب و کار، اشتغالزایی و حمایت از اقتصاد این مناطق، مهاجرت معکوس از شهر به روستا رقم بخورد.

فرماندار گالیکش با اشاره به برخی مشکلات در این شهرستان خاطرنشان کرد: بارش‌های ابتدای سال که باعث ایجاد سیل در مناطق پایین دست استان شد از همین کوهستان ها سرچشمه گرفت و همین امر باعث ایجاد رانش در زمین‌های کشاورزی و خسارت به راه‌های مواصلاتی این شهرستان شد که نیاز است توجه بیشتری به رفع این مشکلات شود.

به گزارش ایرنا جشنواره تابستانه فرهنگ و اقتصاد روستا با عنوان امید که با برنامه ریزی اداره کل امور روستایی استان گلستان و با همکاری حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداری ها و بخشداری های استان، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها و فعالان فرهنگی، اجتماعی و هنری روستاها از ۱۳ مرداد آغاز شده، با هدف دیده شدن ظرفیت های روستاهای گلستان و تزریق شادی به جامعه قرار است در ۲۳ روستای گلستان تا ۸ شهریور سال جاری برگزار شود؛ روستای لیسه شهرستان مینودشت در شرق گلستان اولین روستایی بود که این جشنواره را برگزار کرد.

۹۴۳۳/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.