فعالیت تنها مرکز درمان ناباروری در استان گلستان، پس از چند سال وقفه مجددا در مکانی جدید و در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان آغاز شد.

به گزارش ایسنا- منطقه گلستان، دکتر محمد نعیمی در مراسم افتتاحیه این مرکز که با حضور مهندس چراغعلی معاون استاندار گلستان برگزار شد، با اشاره به اینکه از هر 7 زوج، یک زوج مشکل ناباروری دارد، اظهار کرد: مشکل بخش قابل توجهی از این زوج ها را می‌توان با اقدامات تخصصی در چنین مراکزی حل کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در گذشته زوج های ناباروری گلستانی برای درمان به استان های دیگر مراجعه می‌کردند و با مشکل رفت و آمد مواجه بودند. همواره درخواست مردمی زیادی برای ایجاد مرکز ناباروری در استان وجود داشت تا اینکه با همت وزارت بهداشت ایجاد یک مرکز ناباروری در استان در دستور کار قرار گرفت و این مرکز شهریور سال 95 در بیمارستان دزیانی افتتاح شد اما بعد از مدتی، فعالیت آن متوقف شد.

نعیمی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی از سال 96 و 97 به طور جد پیگیر راه اندازی مجدد این مرکز شد تا در نهایت این مرکز در محل جدید و در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان جانمایی شد. بخش قابل توجهی از تجهیزات به کار گرفته شده در این مرکز مرکز از همان تجهیزات خریداری شده در گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه فضای در نظر گرفته شده برای این مرکز حدود 800 مترمربع است، بیان کرد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای آماده سازی و تکمیل کامل فضای فیزیکی و یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای تکمیل تجهیزات هزینه شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد:‌ محل قبلی مرکز نهال در بیمارستان دزیانی گرگان، به مرکز جامع سلامت و خدمات رسانی به بیماران خاص تبدیل شده است.

دکتر عباس بدخشان نیز در این مراسم گفت: این مرکز یکی از بهترین مراکز ناباروری در سطح کشور از نظر سازه و تجهیزات است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: وزارت بهداشت بسته های حمایتی را برای خدمات ارائه شده در این مرکز دیده و قسمت عمده ای از خدمات دولتی را پوشش می دهیم. به دنبال این هستیم که کمترین هزینه به خانواده ها تحمیل شود.
بدخشان خاطرنشان کرد: در این مرکز متخصص زنان و زایمان، ناباروری، جنین شناسی، ارولوژی و غیره... حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.