رضا سلیمانی امروز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: اداره ثبت شرکت ها در سال های قبل مجوز فعالیت شرکت مشاوره حقوقی را صادر می کرد در حالی‌ که بر اساس ماده ۵۵ قانون وکالت هر گونه سوء استفاده از عناوین وکالت و مشاوره حقوقی جرم تلقی می شود.

بر اساس مواد قانونی؛ وکلای معلق و اشخاص ممنوع‌الوکاله و به طور کلی هر شخصی که دارای پروانه وکالت نباشد از هر گونه تظاهر و مداخله در عمل وکالت ممنوع است اعم از اینکه عناوین تدلیس از قبیل مشاور حقوقی و غیره اختیار کند یا اینکه به وسیله شرکت و سایر عقود یا عضویت در مؤسسات خود ‌را اصیل در دعوی قلمداد نماید.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال های قبل بخشنامه ای را تصویب کرد که بر اساس آن به ادارات ثبت استان‌ها اجازه داده بود که بدون داشتن پروانه وکالت دادگستری هم صدور مجوز تاسیس موسسات مشاور حقوقی مجاز است.

این بخشنامه‌ در زمان تصویب اعتراضات وکلای دادگستری و اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران را به همراه داشت و بر اساس رای دیوان عدالت اداری ابطال شد.

رییس کانون وکلای گلستان با اشاره به فعالیت ۳۹۴ وکیل مرد و ۱۷۳ وکیل زن در استان اظهار داشت: علاوه بر این افراد ۱۲۰ کارآموز وکالت هم در حال فراگیری آموزه های وکالت هستند. 

سلیمانی همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که روز خبرنگار نام گرفته است؛ اظهار داشت: تلاش برای تحقق آزادی و فساد ستیزی از مولفه های اصلی خبرنگاری است که فعالان رسانه ای استان از این شاخصه ها برخوردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.