معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: طی امروز و فردا دمای هوای استان افزایش می یابد اما از سه شنبه روند کاهشی دما در استان آغاز می شود و این وضعیت تا پایان هفته ادامه دارد.

محمدرضا رحمان نیا در گفت وگو با ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: از روز گذشته تغییرات جوی را با توجه به نفوذ هوای خنک و مرطوب از عرض های شمالی تر داشتیم و به دنبال آن دمای هوا در استان کاهش پیدا کرد. بارش هایی پراکنده ای را طی بعد از ظهر دیروز تا بامداد امروز در بخش های کوهپایه ای و گستره استان داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر آسمان در مناطق مختلف قسمتی تا نیمه ابری گزارش شده است و بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی انتظار داریم تا اواسط روز از تراکم ابرها در مناطق مختلف استان کاسته شود و پایداری هوا را در مناطق مختلف داشته باشیم.

رحمان نیا با بیان اینکه این وضعیت تا فردا تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: روند افزایش دما را برای امروز و فردا در شهرها مختلف استان پیش بینی می کنیم به طوری که در گرمترین ساعت افزایش 4 تا 6 درجه ای دما را خصوصا تا روز دوشنبه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود فردا دوشنبه در گرمترین ساعت دمای هوا در شهرهای گنبد و اینچه برون به بیش از 40 درجه سلسیوس برسد.

 معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان خاطرنشان کرد: از شب دوشنبه به تدریج منطقه ما تحت تاثیر سامانه پرفشار قرار می گیرد و در روزهای پایانی هفته روند کاهش تدریجی دما تا روز جمعه به میزان 8 تا 10 درجه سلسیوس داریم.

رحمان نیا بیان کرد: بارشهایی را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می کنیم و در روزهای پنجشنبه و جمعه تداوم ابرناکی را داریم اما بارشهای قابل ملاحظه ای را نخواهیم داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.