علی علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زمان بارندگی را عصر و شامگاه روز های چهارشنبه و پنچشنبه 25 و 26 اردیبهشت بیان کرد و گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته به وسیله کارشناسان جهادکشاورزی، بارش شدید تگرگ و بارندگی رگباری و محدود در بخش پیشکمر کلاله به 100هکتارگندم و 300 هکتار کلزا خسارت زد.
وی با بیان اینکه در چند روز آینده محصول این مزارع برداشت می شد، گفت: خسارت به این مزارع به مقدار 10تا 50 درصد برآورد شده و افزون بر آن 15 راس گوسفند نیز بر اثر جاری شدن سیلاب در منطقه یادشده تلف شده است.
مدیر جهادکشاورزی کلاله خاطر نشان کرد: کارشناسان مرتبط مشغول بررسی و برآورد دقیق خسارت ها وتشکیل پرونده و ارسال به کارگروه مربوطه در مرکز استان هستند که پس از تخصیص اعتبار لازم ، درجهت کمک به کشاورزان ودامدارران خسارت د یده اقدام خواهد شد.
شهرستان کلاله با68هزار و 203 هکتاراراضی زراعی و باغی ازقطب های مهم کشاورزی به خصوص درنولید گندم مرغوب است.
رئیس بنیارمسکن کلاله نیز اعلام کرد: درجریان بارندگی و سیلاب اخیر این شهرستان به 84 واحد مسکونی بین 10 تا 100 درصد خسارت وارد شده است.
سید مجتبی حسینی روز شنبه در گفت و گوبا ایرنا، افزود: درجریان بارندگی رگباری و سیلاب کلاله پنج میلیارد و 400 میلیون ریال خسارت به بخش مسکن این شهرستان وارد شده است.
شهرستان کلاله با افزون بر 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.