مدیر جهاد کشاورزی کلاله در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد: درسال زراعی جاری 17 هزار و 952 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت.
علی علیزاده میانگین تولید دانه روغنی کلزا درهر هکتار از اراضی تحت کشت این محصول درکلاله را 1.5 تا سه تن ارزیابی کرد و گفت: با این روند پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از31 هزار تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی کلاله با بیان اینکه در سال زراعی گذشته از اراضی تحت کشت کلزا افزون بر15 هزار تن کلزا برداشت شده بود، ادامه داد: امسال با توجه به افزایش سطح کشت و مناسب بودن شرایط جوی و تلاش مستمر کارشناسان وکشاورزان، تولید محصول کلزا دراین شهرستان بیش از50 درصد افزایش خواهد داشت.
علیزاده بابیان اینکه شهرستان کلاله در سال زراعی جاری بیشترین میزان سطح کشت کلزا در استان گلستان را دارد، افزود: برای خرید تضمینی محصول کلزا در این شهرستان سه مرکز اختصاص یافته است.
مدیر جهادکشاورزی کلاله با اشاره به اینکه در جریان سیل اخیر که با وزش شدید باد همراه بود، برخی ازمزارع کلزا این شهرستان با ورس (خوابیدگی) بوته ها، روبرو شد، تصریح کرد: به کشاورزان کلزاکار توصیه می شود به لحاظ رطوبت بالای هوا، از برداشت زودهنگام این محصول جدا خودداری ورزند.
شهرستان کلاله با افزون بر 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان، 68هزار و 203 هکتاراراضی زراعی و باغی دارد.
/1860/ 7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.