علی نظری روز پنجشنبه در گزارشی از آخرین وضعیت سر ریز سدهای استان به ایرنا اظهار داشت: اکنون سرریز سد گلستان از 82مترمکعب بر ثانبه ( در 10 اردیبهشت) به 78 متر مکعب بر ثانیه و سد وشمگیر از 63 مترمکعب بر ثانبه به 55متر مکعب بر ثانیه کاهش یافته است.
وی گفت: مجموع آبدهی رودخانه گرگانرود (ایستگاه گنبد) و رودخانه های نرماب، چهل چای و خرمالو در بالادست سد وشمگیر نیز از حدود 106 مترمکعب بر ثانیه در نهم ماه جاری به حدود 91 متر مکعب بر ثانیه کاهش یافته است.
به گفته وی، تداوم آبدهی و افزایش حجم آب رودخانه های گرگانرود و قره سو تا روزهای آتی همچنان محتمل است.
به گزارش ایرنا میزان بارش ها از ابتدای سال جاری آبی جاری (مهر 97) تا هشتم اردیبهشت سال جاری 661 میلیمتر بوده که نسبت به دوره درازمدت 79 درصد و نسبت به سال آبی گذشته 82 درصد افزایش داشته است.
همچنین براساس اعلام مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان به خبرنگار ایرنا، رواناب های ورودی به شهر آق قلا کاهش یافته و آبگرفتگی ها به کمتر از پنج درصد رسیده است.
به گفته مجتبی جمالی، همچنان تخلیه آب این شهر نیز از بحش غربی آن در حال انجام است.
وی در خصوص وضعیت گُمیشان هم گفت: آبگرفتگی حداقلی گُمیشان ارتباطی به سیلاب دشت و در حال حرکت از سوی آق قلا و یا طغیان گرگانرود ندارد بلکه اشباع شدن زمین و پایین تر بودن کف برخی منازل این منطقه از سطح تراز آب گرگانرود، موجب آبگرفتگی منازل و معابر شده که اقدامات برای تخلیه این آب در حال انجام است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.