به گزارش ایرنا میر محمد غراوی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان خسارت برآوردی به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام شده است.
وی اضافه کرد: 650 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان است که 4.5 میلیون تن محصول تولید می کند که 317 هزار هکتار از این اراضی از سیل آسیب دیده و افزون بر 110 هزار تن محصولات زراعی و 14 هزار و 500 راس دام سنگین و سبک استان از بین رفته است.
به گفته وی، براساس مصوبه هیات وزیران یکهزار و 620 میلیارد ریال به حساب استان به عنوان 50 درصد اعتبارات بلاعوض خسارات سیلاب در بخش کشاورزی واریز شده که با ارزیابی تیم های تخصصی پرداخت آن از دو تا سه روز آینده آغاز می شود.
سرپرست استانداری گلستان همچنین گفت که طبق برآوردها تاکنون 18 هزار و 66 واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده که هشت هزار و 500واحد تخریبی و نیازمند بازسازی است.
او اضافه کرد: 4هزار بسته حمایتی شامل 4 قلم کالای اصلی 'یخچال، گاز، فرش و وسایل آشپزخانه' از سوی مقام معظم رهبری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)به گلستان اختصاص یافته که یکهزار بسته به استان رسیده و مابقی در حال انتقال است.
به گفته غراوی، سیلاب به 350 واحد صنعتی استان نیز آسیب وارد کرده که تلاش می شود با همکاری بیمه ها و بخش دولتی خسارت آنها نیز جبران شود.
وی در خصوص خسارت رانش زمین در شرق گلستان هم گفت: 135 واحد مسکونی در روستای قلعه قافه مینودشت بر اثر رانش زمین آسیب دیده و لغزش زمین در آزادشهر هم مشاهده شده که با مطالعه دقیق سکونت گاه های مناسب برای مردم درنظر خواهیم گرفت.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.