به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی در خطبه دوم نماز جمعه مردم گنبدکاووس از کمک های مردمی و نیز حسن مدیریت دولت و دستگاه های خدمات رسان در حادثه سیل اخیر قدردانی کرد.
وی گفت: در جریان سیل سهمگین اخیر، موج بزرگی از حرکت های پاک مردمی و مشارکت اجتماعی در کمک به هموطنان آسیب دیده به راه افتاد که انصافا قابل تقدیر و گره گشا بود.
حجت الاسلام ترابی افزود: مردم ایران اسلامی فارغ از قوم، نژاد و مذهب، با احساسات و عواطف پاک خود به مردم آسیب دیده کشور بویژه ترکمن های استان گلستان کمک کردند و همبستگی ملی را به نمایش گذاشتند.
وی با یادآوری جلسه 13 فروردین رهبری انقلاب با مدیران ارشد دولت و فرماندهای نظامی، اضافه کرد: دراین نشست، مقام معظم رهبری هم از کمک های مردمی و نیز حسن مدیریت مسئولان در امداد رسانی به آسیب دیدگان قدردانی کرد.
امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: آنگونه که رهبری انقلاب بیان داشتند، مسئولان می باید اقدامات پیشگیرانه از جمله لایروبی رودخانه ها را برای کاهش خسارات در صورت وقوع مجدد بلایای طبیعی انجام دهند.
حجت الاسلام ترابی به تلاش تبلیغاتی دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام و مسئولان در مدیریت بحران و امداد رسانی به آسیب دیدگان نیز اشاره کرد و گفت: رهبری انقلاب درآن جلسه با قدردانی از تلاش های مسئولان و مشارکت مردم، به خوبی این تبلیغات دشمن را خنثی کردند.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و بیان فضایل و اعیاد آن، برلزوم برگزاری باشکوه مناسبت های این ماه ازسوی گروه های مختلف مردم تاکید کرد.
امام جمعه گنبدکاووس فرا رسیدن سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، شهید سیدمرتضی آوینی و شهدای هسته ای در هفته پیش رو را نیز یادآور شد و گفت: لازم است مراسم درخور شان برای این عزیزان برگزار شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.