به گزارش ایرنا، امیر مکری امروز یکشنبه هنگام سرکشی از روند خدمات فرودگاهی گرگان و محوطه اطراف باند فرود که در محاصره آب است، اظهار داشت: این پروازها توسط بالگردهای امداد و نجات و نظامی جمعیت هلال احمر، سپاه و ارتش در ابعاد مختلف امدادرسانی انجام شده است.
وی با بیان اینکه فرودگاه گرگان طی روزهای گذشته یکی از پرکارترین روزهای کاری تاریخ خود را تجربه کرد، اضافه کرد: بالگردهای جمعیت هلال احمر حدود 400 سورتی پرواز را در 200 ساعت انجام دادند و در این ارتباط یک هزار و 700 امدادگر علاوه بر امدادرسانی حدود 300 هزار کیلو کالا و اقلام مورد نیاز سیل زدگان را به دست آنها رساندند.
مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طی 10 روز گذشته بالگردهای سپاه و ارتش هم 60 سورتی پرواز را در 35 ساعت با حدود 200 امدادگر انجام داده و در مجموع 30 هزار کیلوگرم کالا برای کمک به سیل زدگان جابجا کردند.
مکری خاطرنشان کرد: اهمیت این حجم از امدادرسانی زمانی بیشتر می شود که بدانیم بیشتر سیل زدگان استان گلستان در محاصره آب هستند و کمک به آنها از طریق زمین ممکن نیست.
وی گفت: با وجود حجم بالای پرواز بالگردهای امداد و نجات در فرودگاه گرگان؛ 112 پرواز ورود و خروج به مسافران نوروزی ارائه خدمات کرد که در این رابطه 6 هزار و 965 نفر مسافر جابجا شدند.
فرودگاه گرگان در مقاصد داخلی کشور به شهرهای مهم از جمله تهران، مشهد، زاهدان، رشت، تبریز، بندرعباس و کیش پرواز دارد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.