به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی این شرکت، مهدی نظری اظهار داشت: اگر مشکلی برای سدهای گلستان به وجود بیاید از مجاری رسمی اطلاع رسانی خواهد شد و مردم به شایعه ها توجه نکنند.
وی همچنین به وقوع سیلاب اخیر گلستان اشاره کرد و گفت: با مدیریت و برنامه ریزی انجام شده، این سیلاب به سمت دشت هدایت شد و از آبگرفتگی بیشتر شهر آق قلا جلوگیری گردید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: تلاش برای لایروبی و ایجاد معبر جدید با هدف تخلیه آب در مصب گرگانرود با همکاری نیروهای مسلح از جمله سپاه در حال انجام است.
نظری افزود: پیش از جاری شدن سیلاب 7 کیلومتر از رودخانه گرگانرود از روستای خواجه نفس در بخش مرکزی شهرستان گُمیشان به سمت دریای خزر لایروبی شد ولی حجم آب در این سیلاب، دو تا سه برابر ظرفیت رودخانه است.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی و به راه افتادن جریان سیل در گرگانرود شد که همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه به ویژه شهرستان آق قلا را به دلیل حجم فراوان آب دچار سیلاب کرد و امروز شهرستان گمیشان در محاصره قرار گرفت که بخشی از این آب ها از بخش شرقی در حال ورود به این شهر است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.