به گزارش جمعه شب ایرنا، در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان قرار گرفت؛ آمده است: فرصت بسیار کم است، مستدعی است با حضور خود در استان مرهمی بر آلام و دردهای مردم شریف و نجیب این مناطق بگذارید و دستور ویژه برای کمک های فوری و برآورد خسارتهای وارده صادر نمایید.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی خطاب به دکتر روحانی رییس جمهوری نوشت: بارش های بی سابقه اخیر که تنها طی سه روز بیش از 'دو سوم' بارش سالانه استان بوده است، خسارت های فراوانی به منازل، زمین های کشاورزی، واحدهای صنعتی، باغات و راه های شهر و روستایی منطقه وارد کرد.
نامه امام جمعه گرگان می افزاید: هم اکنون تعدادی از شهرهای گلستان از جمله گنبد کاووس ،آق قلا، گُمیشان و بخش ها و روستاهای بسیاری زیر آب رفته و تردد در برخی از آنها تنها با قایق امکان پذیر است.
نماینده ولی فقیه در گلستان خطاب به رییس جمهوری همچنین نوشت: ارتفاع آب در برخی از مناطق به بیش از دو متر رسیده، مردم حتی برای تامین نیازهای اولیه غذایی خود مشکل دارند، کودکان و بیماران به شدت در مضیقه اند و امکانات استان جوابگوی این همه نیاز و خسارت نیست.
نورمفیدی از رییس جمهوری تقاضا کرده است؛ فرصت بسیار کم است، مستدعی است با حضور خود در استان مرهمی بر آلام و دردهای مردم شریف و نجیب این مناطق بگذارید و دستور ویژه برای کمک های فوری و برآورد خسارتهای وارده صادر نمایید.
به گزارش ایرنا؛ با وجود هشدار هواشناسی و آمادگی قبلی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران گلستان بارندگی اخیر توام با طوفان خسارات زیادی در استان بر جای گذاشته و جان 2 کودک را در شهرهای کلاله و مینودشت گرفت.
از دوشنبه گذشته و با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی بیش از 300 میلمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.