به گزارش سه شنبه شب خبرنگار ایرنا اسحاق جهانگیری در این تماس ابتدا گزارش کاملی از آخرین وضعیت سیل و خسارات ناشی از آن را از سیدمناف هاشمی استاندار گلستان دریافت و سپس بر بکارگیری همه امکانات به منظور کمک به مردم و جبران خسارت تاکید کرد.
استاندار گلستان همچنین در تماس های جداگانه با رحمانی فضلی وزیر کشور و نوبخت معاون ریییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از آخرین وضعیت سیل در استان ارائه داد.
به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم در تماس با استاندار در جریان آخرین وضعیت خسارت های ناشی از بارش شدید باران و وقوع سیل و اقدامات صورت گرفته در این استان قرار گرفت.
سیدکاظم نورمفیدی در این تماس با اشاره به بارش کم سابقه باران در گلستان از استاندار خواست با آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران از همه امکانات و ظرفیت ها و در صورت نیاز با درخواست کمک از مسوولان کشوری برای کاهش خسارات بهره گیری شود.
استاندار گلستان نیز گفت که ضمن حضور در مناطق آسیب دیده استان با آماده‌ باش کامل نیروهای امدادی جهت رسیدگی فوری و امدادرسانی به مصدومان و خسارت ‌‌دیدگان اقدامات لازم به عمل آمده است.
به گفته هاشمی طی 35 ساعت گذشته افزون بر 290 میلی متر باران در گلستان بارید.
وی خاطرنشان کرد: سیلاب در گلستان تلفات جانی نداشت اما خسارات زیادی برجای گذاشته است.
استاندار افزود: حجم آب رودخانه ها و سدهای شرق گلستان دو برابر شده و تمام مناطق استان بویژه شهرستان های مینودشت، کلاله، گنبدکاووس، آق قلا، بندرترکمن و گمیشان درگیر سیلاب شده اند.
هاشمی با بیان اینکه 200 روستای استان گلستان بر اثر سیل دچار مشکل شده اند، اظهار کرد: ماشین آلات سپاه، ارتش و راهداری در حال تلاش جهت باز کردن محورهای مسدود شده استان هستند.
استاندار گلستان اظهار کرد: خسارت ناشی از سیل به گلستان تاکنون یک هزار و پانصد میلیارد ریال برآورد شده و رقم دقیق پس از بررسی گزارشات تعیین می شود.
هاشمی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته 233 میلی متر باران در گنبد و کلاله بارید که این میزان با پنجاه درصد بارندگی سالیانه این شهرستان ها برابری می کند.
وی با اشاره به همکاری استان های همجوار خاطرنشان کرد: شاهد همکاری استانداران سمنان و خراسان شمالی بوده ایم.
استاندار یادآور شد: تلاش داریم مانع ورود روان آبها از خراسان شمالی به گلستان شویم و آن را به سمت آب بندان ها و زمین های کشاورزی هدایت کنیم.
هاشمی گفت: تلاش داریم آبها را از گنبد تا آق قلا به سمت مزارع کشاورزی هدایت کنیم تا مانع ورود به شهرهای آق قلا، بندرترکمن و گمیشان شود.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.