به گزارش خبرنگار ایرنا، اسرافیل وزیری روز سه شنبه در نشست خبری همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید و امورایثارگران و بزرگداشت روز شهدا اظهار داشت: بنیاد شهید گلستان در سال تحصیلی جاری سه هزار و 400 دانشجوی دختر و پسر فرزند شاهد و ایثارگر را تحت پوشش دارد که دانش آموختگی متوسط سالانه 500 نفر از آن ها نیازمند ایجاد فرصت های شغلی کافی است که تاکنون به آن توجه زیادی نشده است.
وی بیان کرد: طبق قانون دستگاه ها در جذب نیروهای رسمی مکلف به استفاده از سهیمه 25 درصدی ایثارگران هستند که این مورد در گلستان رعایت می شود اما ادارات استان در طول سال با روش های گوناگون نیروهای شرکتی، قراردادی، پروژه ای و روزمزد جذب می کنند که سهم فرزندان شاهد و ایثارگر در این استخدام ها بسیار اندک است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به ساماندهی گلزار شهدای گلستان اشاره کرد و گفت: تاکنون 237 گلزار و 3 هزار و 455 مزار مطهر شهدا در مناطق شهری و روستایی استان مقاوم سازی و ساماندهی شد.
به گفته وی عملیات ساماندهی 73 گلزار و 166 مزار مطهر شهدا سال آینده انجام می شود.
وی همچنین از برگزاری 2 هزار برنامه همزمان با هفته گرامیداشت مقام شهید به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مناطق شهری و روستایی گلستان خبر داد.
در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران 22 اسفند همزمان با سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 1358 به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
7333/3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.