به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در خطبه دوم نمازجمعه امروز مردم گنبدکاووس، به بیانیه رهبری درخصوص گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: ابعاد مختلف این بیانیه بایستی به درستی تحلیل و مورد بهره برداری همه گروه ها قرار گیرد.
وی خاظرنشان کرد: تشریح ابعاد مختلف این بیانیه و عمل به آن بایستی به فصل مشترک و جهت گیری عمومی درجامعه تبدیل شود.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین با مهم دانستن دیدارهای رییس جمهوری سوریه و نخست وزیر ارمنستان با رهبری انقلاب، گفت: این دیدارها نشان از اهتمام جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط حسنه با کشورهای همسایه است نکته ای که دولتمردان آمریکا مخالف آن هستند.
حجت الاسلام ترابی با یادآوری استعفای چند روز پیش وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و با گله مندی از برخی تحلیل های تند علیه این اقدام، تصریح کرد: استعفای ظریف نباید خیانت نامیده شود.
وی افزود: دلیل استعفای ظریف آنگونه که خود گفته، دعوت نشدن به دیدار رییس جمهوری با رییس جمهوری سوریه بوده که به نظر حرف بحق و درستی است.
وی افزود: با این حال در شرایطی که جمهوری اسلامی در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارد و از طرفی دیدار مهم رییس جمهور سوریه با رهبری انقلاب که اهمیت زیادی در عرصه داخلی و بین المللی داشت، نباید حرف از استعفا زده می شد.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به پذیرفته نشدن استعفای ظریف ازسوی رئیس جمهوری، اضافه کرد: متاسفانه تحلیل های نارست زیادی درخصوص استعفای ظریف نوشته شد که برخی تحلیل ها تند و دشمن شادکن بود.
وی بابیان اینکه حتی اگر تحلیل ما درست هم باشد نبایستی اقدام ظریف را خیانت بدانیم، تصریح کرد: پیام سردار سلیمانی به وزیر امور خارجه که گفته بود، رهبری شما را انسانی امین، غیور، شجاع، متدین و در خط مقدم ایستادگی در برابر آمریکا دانسته اند، خط پایانی بر تحلیل ها بر این موضوع بود.
خطیب جمعه گنبدکاووس ادامه داد: ما همه بایستی تابع نظرات رهبری انقلاب باشیم و اگر رهبری وزیر امور خارجه را به این ویژگی ها یاد می کند، نباید برخلاف نظر رهبری، حرکت کنیم.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.