به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت اطلاعات، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) پیرامون نحوه فعالیت و عناصر کلیدی دسیسه هرمی و کلاهبردارانه جدید تحت عنوان «ورد واید انرژی»، 19 نفر از سرشبکه‌ها، افراد شاخص و تاثیرگذار این شبکه هرمی در این استان‌ها دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.
در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: این افراد با استفاده از روش‌های فریبکارانه‌، اقدام به راه‌اندازی چندین هرم و زنجیره انسانی نموده و ضمن جذب سرمایه افراد و کلاهبرداری، مبالغ قابل توجهی ارز از کشور خارج کردند.
وزارت اطلاعات در این اطلاعیه گفت:مبحث سبک زندگی، راه‌های سریع کسب درآمد، سخنان انگیزشی درخصوص ثروت، موفقیت، ذهنیت و استفاده از ادبیات احساسی بجای استدلالی، از رایج‌ترین و کارآمدترین روش‌های جذب این شرکت‌ هرمی است.
این اطلاعیه می افزاید: با عنایت به شکل‌گیری موج جدیدی از دسیسه‌های هرمی که با پوشش‌های مختلف، به ویژه با ادعای سرمایه‌گذاری در بورس‌های بین‌المللی، اقدام به جذب سرمایه و تشکیل زنجیره انسانی می‌نمایند، شایسته است مردم پیش از سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی از این قبیل، اطلاعات لازم را کسب نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به شماره 113 منعکس نمایند.
ستاد خبری وزارت اطلاعات با شماره 113 آماده دریافت هرگونه گزارش پیرامون فعالیت این دسیسه هرمی و موارد مشابه است.
وزارت اطلاعات در اطلاعیه خود تاکید کرده: بدیهی است اقدامات سایر سرشبکه‌ها و اعضای فعال هرمی نیز تحت اشراف اطلاعاتی است و در صورت ادامه فعالیت غیرقانونی با آنها نیز برخورد قاطع خواهد شد.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.