به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یکشنبه در این همایش گفت : میدان اقتصاد کشور ، شرایط حساسی دارد و گرانی و تورم به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است و اکنون برای عبور از این آوردگاه جنگ اقتصادی به تزریق امید، یکدلی و یکرنگی احتیاج داریم.
حسینعلی قوانلو اظهار داشت: پیکره اقتصاد ایران مشکلات و نواقص ساختاری دارد و این شرایط تحمیلی دشمنان نیز سبب شده تا شوک وارده به بازار و اقتصاد نمود بیشتری داشته باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: پرداخت یارانه و ارز دولتی برای تامین نهاده ها موجب ایجاد رانت در کشور شده و عده ای با گرفتن ارز دولتی آن را با قیمت بازار آزاد به بازار تزریق کرده و موجب شدند تلاش های دولت نقشی در کاهش قیمت ها نداشته باشد.
رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران نیز در این همایش گفت: برخی تصمیمات اشتباه باعث شد اثر تحریم های آمریکا در جامعه چند برابر شود.
غلامعلی فارغی اظهار داشت: احتمال استمرار و تداوم تحریم ها دور از ذهن نیست که برای از بین بردن اثر تحریم ها باید بین دولت و بخش خصوصی همگرایی ایجاد شود.
وی به بودجه 98 اشاره کرد و افزود : برخی مباحث مطروحه در بودجه نگران کننده است چون بودجه نباید تورم زا بوده و لازم است تصمیمات و سیاست ها بر اساس واقعیت بازار ترسیم شود.
رییس اتاق بازرگانی مازندران نیز در این نشست گفت: در اعطای ارز 4200 تومانی چالش های زیادی وجود دارد که دولت باید آنها را ریشه یابی و مرتفع کند.
عبداله مهاجر گفت: در بخش مدیریت اقتصادی بازار نیز ضعف های زیادی وجود داد و برخی مدیران که قابلیت اداره بازار را ندارند به حیثت دولت لطمه می زنند.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت: برای ماه های آتی هیچ مشکلی در روند تامین اقلام و مایحتاج غذایی مردم وجود ندارد اما باید اصلاح الگوی مصرف به عنوان گزینه جدی توسط کارشناسان بررسی و راهکارهای عملی انجام آن اریه شد
علی محمد چوپانی اظهار داشت: در برخی مواقع گرانی بازار به بخش توزیع بر می گردد و برخی اوقات نیز وارد کنندگان و سودجویان در گرانی نقش عمده دارند.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.