به گزارش خبرنگار ایرنا، دور اول سفر رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به استان گلستان آذرماه سال 93 انجام شد و دولت یازدهم در این سفر استانی 120 مصوبه را با اعتبار 6 هزار و 300 میلیارد ریال مصوب کرد که در پایان حدود 7 هزار و 300میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه ها به گلستان اختصاص یافت.
نماینده مردم علی آباد در استان گلستان سفرهای رییس جمهوری و اجرای مصوبات استانی را باعث رشد و توسعه زیرساختی در این خطه شمال کشور دانست و گفت: توجه دولت به زیرساخت ها در دور اول توانست بخشی از عقب ماندگی این حوزه را در گلستان جبران کند.
اسدالله قره خانی افزود: براساس بررسی ها بیشتر پروژه های مصوب سفر رییس جمهوری به استان گلستان به بهره برداری رسیده و مصوبات دور دوم می تواند روند رو به رشد توسعه استانی را سرعت بخشد.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهای مالی در حوزه های زیرساختی کارهای بزرگی را در کشور انجام داده که باید این کارکردها به مردم اطلاع رسانی شود.
این نماینده مجلس، مهمترین مشکل پیش روی استان به خصوص شهرستان علی آباد را کمبود آب شرب و کشاورزی می داند و توجه به زیرساخت های آب و فاضلاب را خواسته دور دوم سفر بیان کرد.
وی دیدار مردم با رییس جمهوری و وزراء را از نکاث مثبت سفرهای استانی دولت تدبیر و امید بیان کرد.

*** جبران عقب ماندگی ها
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان از محرومیت های تاریخی رنج می برد و برای جبران این عقب ماندگی ها نیازمند توجه ویژه است و سفرهای استانی دولت کورسوی امیدی برای تسریع در جبران این عقب ماندگی ها خواهد بود.
نبی هزارجریبی اظهارداشت: مصوبات دور اول سفر رییس جمهوری در گلستان به درستی اجرایی شد و امیدواریم که در مصوبه های دور دوم توجه بیشتری به حوزه تامین آب و راه این استان شود.
وی با اشاره به مشکل تامین آب شرب شهر گرگان پیشنهاد کرد تا دولت مجوزی را برای استحصال آب از دریای خزر و آب شیرین کن صادر کند تا مشکل مرکز گلستان نیز کاهش یابد.
وی از انجام دور دوم سفر رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به استان گلستان قدردانی کرد.

*** اعتبار توازن منطقه ای
نورمحمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز با مثبت ارزیابی کردن سفرهای استانی رییس جمهوری به خصوص به گلستان و اجرایی شدن پروژه های مصوب سفر را گام مثبتی برای توسعه استانی برشمرد.
وی گفت: عقب ماندگی زیرساختی در استان گلستان به خصوص شهر گرگان نیازمند تخصیص اعتبار از محل توازن منطقه ای است و با سفرهای استانی نیز تا حد زیادی به زیرساخت ها توجه خوبی شد.
به گفته وی باید برای اجرایی شدن کامل مصوبات سفر رییس جمهوری به استان ها تمام دستگاه ها و سازمان های دولتی همکاری کنند و این هماهنگی در سفر دولت تدبیر و امید وجود دارد.
این نماینده مردم استان گلستان توجه به زیرساخت راهسازی را نیاز اصلی این خطه شمال کشور می داند و معتقد است که در سفرهای استانی باید به این حوزه توجه بیشتری شود.
دور دوم سفر رییس جمهوری به استان گلستان روز گذشته 24 دی ماه شروع شد و پیش از ظهر امروز سه شنبه با برگزاری شورای اداری و مصاحبه خبری رییس جمهوری با خبرنگاران و نشریات محلی پایان می یابد.
استان گلستان با داشتن افزون بر یک میلیون و869 هزار نفر جمعیت 7 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
6982/1648/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.