به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر مونسان عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری مشترک دو شهرستان آزادشهر و رامیان که به میزبانی آزادشهر ر شرق گلستان برگزار شد، افزود: نمونه این توجه را می توان در اجرای طرح های بوم گردی در دورترین نقاط کشور و تولید صنایع دستی که مورد توجه دیگر کشورها است، یافت.
معاون رئیس جمهوری گفت: کشور به دلیل وضع تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا در یک برهه زمانی سخت به سر می برد و از همین رو در تمام جلسات هیات دولت به مشکلات معیشتی مردم پرداخته می شود.
وی افزود: با جنگ اقتصادی که اکنون با آن مواجه هستیم همگی باید تلاش کنیم با وحدت از این شرایط سخت گذر کنیم هرچند که دشمن با تمام قدرت سعی دارد راه فروش نفت و ورود کالا به کشور را ببندد ولی نیازهای ضروری مردم به خوبی تامین شده است.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: هرچند جنگ اقتصادی با وضع تحریم های جدید باعث فشار بر مردم شده ولی در بخش گردشگری شرایط بهتری ایجاد کرده است.
مونسان اضافه کرد: تحریم ها با تمام سختی هایی که ایجاد کرده اند، باعث رونق گردشگری و حضور بیشتر گردشگران خارجی در کشور شده که همین موضوع ضمن ارزآوری، می تواند باعث شناخت بیشتر از نیات خیرخواهانه ایران و کینه ورزی های دشمنان انقلاب شود.
وی با اشاره به شرایط مساعد توسعه گردشگری در استان گلستان گفت: با تصمیم هیات دولت 910 میلیارد ریال به حوزه گردشگری گلستان تعلق می گیرد که این استان را در آینده ای نزدیک به مقصد گردشگری تبدیل می کند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به رشد مناسب زیرساخت های گردشگری گلستان اعلام کرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید این استان فقط دارای 17 مجموعه اقامتی بود ولی در دولت های یاردهم و دوازدهم، تعداد 11 هتل به بهره برداری رسید.
وی افزود: از این تعداد 9 مجموعه در دولت دوازدهم به ظرفیت اقامتی گلستان اضافه شده که رشد 94 درصدی را دارد و این نشان از عزم راسخ مدیران برای رشد گردشگری در استان است.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم با برقراری ارتباط اینترنتی با رییس جمهوری، همزمان بهره برداری از 160 پروژه در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان آغاز شد.
با بهره برداری از این طرح ها که با دستور دکتر روحانی انجام شد، هفت هزارو 852 تخت به ظرفیت مراکز اقامتی استان گلستان اضافه شد که با رشد 147 درصدی آن، برای 5700 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.
شهرستان های آزادشهر و رامیان با مجموع تقریبی 180 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع هستند.
/9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.