مراسم افتتاحیه دفتر انجمن ملی زنان کارآفرین در استان گلستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، بانویی کارآفرین از دیار مردمان سخت‌کوش ترکمن در این مراسم سخنرانی کرد. آی جان عبادی که کودکی‌اش را در شبه خانواده بهزیستی گذرانده بود و نوجوانی اش را به دستفروشی در مترو. و حالا او‌زنی است کارآفرین در حوزه صنایع دستی و‌بیش از ۲۰ زن تحت پوشش بهزیستی برای او ‌در تولید محصولات چرمی کار میکنند. آی جان قصه زندگی اش را با بغض تعریف کرد و قصه کسب و‌کارش را با افتخار بیان کرد تا الگویی باشد برای دختران ایران زمین.

غفاری مدیرکل امور زنان و‌ خانواده استانداری گلستان دیگر سخنران مراسم افتتاحیه دفتر انجمن در گلستان بود که پس از تقدیر از انجمن و موسسین و‌مدیرانش برای موفقیت دفتر آن در استان آرزوی موفقیت کرد. وی ظرفیت استان و قابلیت زنان آن را برای کارآفرینی بسیار بالا ذکر کرد و بالاتر بردن اعتماد به نفس زنان، اهمیت دادن به مطالبه گری و بهره گیری از فضای دیجیتال برای کسب و‌کارهای نوین را برای زنان لازم دانست و تأکید کرد امروز بسیاری از کارها از راه دور و از خانه میسر است.

هادی‌پور مدیرعامل کانون جهان دیدگان نیز در این مراسم با ابراز خشنودی از میزبانی کانون، به شرح چگونگی تأسیس و ذکر فعالیت ها و خدمات آن برای سالمندان پرداخت.

وی از روند کند و سخت دریافت محوز از بهزیستی گله کرد و گفت ما تعدادى از بانوان بازنشسته هستیم که ١٢ سال است با هم کار مى کنیم و‌ پس از ۵ سال دوندگی و تلاش موفق به دریافت مجوز بهزیستی برای تأسیس کانون شدیم و‌اینک ترویج کار تیمى در کنار پویا شدن و توانمند شدن سالمندان از برنامه هاى اصلی ماست.

حکیمی مدیر و‌ موسس مدرسه طبیعت نیز از فعالیت های خود که ابتدا به نام کودک و ‌برای کودک آغاز شد سخن گفت. فعالیت هایی که به منظور فرهنگ سازی، با تأسیس مهد کودک و به دنبال آن مدرسه طبیعت منجر شد.

اجرای بسیار زیبای سرود توسط گروه جهاندیدگان حال و‌فضای برنامه را تغییر داد و‌ شادی و ‌شوری مضاعف به ارمغان آورد.

آنگاه فرشته سلیمانی، رئیس دفتر نمایندگی انجمن در گلستان تریبون را به دست گرفت تا از روند تاسیس این دفتر و‌کلیه اقدامات انجام شده توسط خود، دفتر انجمن و‌کمیته شعب و‌نمایندگی آن و‌نیز همکاران صدیقش در استان بگوید. وی سختی های راه را در برابر شیرینی به نتیجه رسیدن تلاش ها کوچک شمرد و‌اظهار امیدواری کرد این دفتر نمایندگی بتواند انجمن را در نزدیک تر شدن به اهدافش که همانا ترویج و‌توسعه کارآفرینی زنان است، مدد رساند.

حالا نوبت بانو‌ماهرخ فلاحی کارآفرین نمونه کشور بود تا باذلحنی شیرین و‌بیانی شیوا قصه زندگی و‌کسب و‌کارش بگوید.

فلاحی که بعد از بازنشستگى فعالیت کارآفرینی خود را در حوزه دامپروری، گاوداری صنعتی، شروع کرده و در اولین دوره جشنواره شیخ بهانى در اصفهان به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده است،

اولین ویژگى خود را مطالبه گرى مى داند که آن را از سن ٥ سالگى با ابراز تمایل جهت مدرسه رفتن آغاز کرد. او در ١٧ سالگى دیپلم گرفته ازدواج کرد و وارد دانشگاه تهران شد. در آن زمان در کل دانشگاه ٣ دختر یعنی او ، دختر مرحوم بازرگان و دختر مرحوم طالقانى درس مى خواندند.

انتخاب شغل معلمی پس از فارغ التحصیلی و‌اشتغال به کار در مدرسه نابینایان که با سختی های خاص خود روبه رو‌بود، بخش دیگری از زندگی این بانوی کارآفرین را تشکیل می دهد.

اما بهار زندگی او در همان دوره بازنشستگی است که با موافقت همسرش، خانه خود را در شهر می فروشد و زمینی در روستا می خرد و‌کار دامپروری را آغاز می کند و‌ادامه و‌توسعه می دهد تا آن جا که با اصلاح نژاد گاوهایش میزان شیردهی آنان را به ده برابر افزایش می دهد.

سخنان این بانوی کارآفرین و‌عضو‌موسس انجمن با استقبال فراوان حضار روبرو شد اما تنگی وقت موجب شد که پایان وقت ایشان اعلام و‌برنامه تقدیر و‌تشکر با حضور مسئولین استانی و‌مسئولین انجمن، پایان بخش برنامه های مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی  انجمن در استان سرسبز و‌فرهنگ پرور گلستان شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.