به گزارش روز شنبه ایرنا از شیلات گلستان، خدر دردئی از آغاز ساخت یک مزرعه پرورش ماهی در قفس در بندرترکمن هم خبرداد و اظهارداشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، این مزرعه با ظرفیت تولید 250 تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل شهرستان در حال احداث است.
وی تصریح کرد: این مزرعه به مساحت 45هزار مترمربع و اشتغالزایی 15 نفر در سواحل شمال آشوراده در حال احداث بوده و در مرحله اول 6میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات بانکی با نرخ سود کم دریافت کرد.
به گزارش ایرنا حفظ و مدیریت ذخایر آبزیان، کاهش فشار صید و برداشت از دریا، تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد و افزایش اشتغال از جمله اهداف اجرای طرح پرورش ماهی در قفس و در آب های خزر است.
اجرای طرح پرورش ماهی در قفس به صورت آزمایشی از سال گذشته در استان گلستان آغاز و در اولین فصل بیش از 40 تن انواع ماهی برداشت شد.
به گفته رییس شیلات بندرترکمن، همچنین 9 استخر دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی در شهرستان به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: در راستای اجرایی نمودن طرح های اقتصاد مقاومتی و استفاده دو منظوره از آب چاه های کشاورزی، شیلات بندرترکمن چندین دوره آموزشی برای کشاورزان و سرمایه گذاری بخش خصوصی (کشاورزان با چاه آب مجوزدار) برگزار کرد.
او یکی از اهداف اجرای این طرح و برگزاری دوره های آموزشی را توسعه پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان بیان کرد و افزود: در سال جاری 24 تن ماهی در این استخرها تولید شد.
استان مرزی وشمالی گلستان در همسایگی خزر حدود 120کیلومتر نوار ساحلی دارد.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.