به گزارش خبرنگار ایرنا در این رقابت ها تیم های فارس، تهران الف، یزد و آذربایجان شرقی اول تا چهارم شدند و گلستان با دو مدال طلا و یک برنز پنجم شد.
در رقابت های بخش دختران هم تیم گلستان با 4 مدال به جایگاهی بهتر از هفتمی نرسید.
روند رو به رشد دوومیدانی گلستان در سال های اخیر با کسب مدال های رویدادهای رده های سنی پایه امیدوار کننده اما نیازمند فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات بیشتر برای موفقیت مضاعف است.
بر اساس اعلام رییس هیات دوومیدانی گلستان؛ کمبود سخت افزار، مشکل ورزشکاران و مانع اصلی توسعه این رشته در استان است.
طبق گفته سید وحیدرضا میرا؛ نبود پیست استاندارد، زمین تمرین مناسب و تجهیزات اندک از عمده ترین مشکلات دومیدانی کاران استان گلستان در ورزش حرفه ای و قهرمانی است.
دیگر مشکل دوومیدانی گلستان نبود درآمد کافی برای ملی پوشان مدال آور است که موجب شده آن ها پس از چند سال زندگی حرفه ای ، عطای ورزش قهرمانی را به لقایش ببخشند و یا برای کسب معاش و درآمد همزمان با ورزش به مشاغلی همچون کارگری روزمزدی مشغول شوند.
به عنوان مثال پژمان قلعه نویی اولین ورزشکار رشته های انفرادی گلستان در تاریخ رقابت های المپیک که در ریو 2016 شرکت کرده بود، این روزها در یک نانوایی مشغول به کار است.
نبود امکان کافی و مناسب برای تامین مالی ورزشکاران و ملی پوشان گلستانی موجب شده عمر قهرمانی آنها کوتاه تر از حد انتظار بوده و به دلیل نبود منابع درآمدی کافی، انگیزه زیادی برای تداوم حضور در دنیای قهرمانی و استمرار مدال آوری نداشته باشند.
یکی از برنامه های هیات دوومیدانی گلستان برای جبران خروج مدال آوران از ورزش قهرمانی و خالی شدن میدان این رشته از مدعیان اجرای طرح استعدادیابی است که به گفته رییس هیات نتیجه آن شناسایی چند چهره جدید و مدال آوری آن ها در رقابت های رده سنی پایه شد.
میرا معتقد است که یکی از ویژگی های دوومیدانی گلستان وجود استعدادهای فراوان رشته های 10 گانه بوده که با برنامه ریزی مناسب می توان راه حضور آنها را در ورزش حرفه ای هموار کرد.
در رقابت های اخیر المپیاد استعدادهای برتر دوومیدانی پسران کشور در تهران مبین کمی نژاد در ماده 100 متر و 200 متر به مقام های اول و سوم رسید و تیم رله (امدادی) گلستان هم در جایگاه نخست قرار گرفت.
علاوه بر آن عبدالباسط حسن زاده کر در ماده دهگانه و محمد امین قره در مواد 110 متر با مانع و پرش طول چهارم و فیض الله یگانه در پرتاب وزنه پنجم شد.
همچنین علاوه بر موفقیت پژمان قلعه نویی برای حضور در المپیک برزیل؛ در هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا هم رضا مقدم ملی پوش پرتاب چکش گلستان به مقام هشتم رسید.
هم اینک بیش از 600 ورزشکار گلستان دوومیدانی را به صورت حرفه ای دنبال می کنند.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.