محمدرضا رحمن نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در پی فعالیت این سامانه دمای هوای صبح امروز گرگان 17 درجه سانتیگراد گزارش شده که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت 6 درجه کاهش نشان می دهد.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته گرگان با حداقل 17 درجه سانتیگراد خنکترین و با دمای حداکثری 40 درجه در کنار گنبدکاووس گرمترین نقاط گلستان بودند.
معاون اداره کل هواشناسی گلستان گفت: سامانه سرد و بارشی که منشا آن از غرب اروپا است از بامداد شنبه در استان نفوذ کرد که پیامد آن کاهش دما و بارندگی ملایم در نواحی کوهستانی و غرب و به میزان یک میلیمتر بارش بوده است.
به گفته وی، این سامانه همچنان تا فردا به فعالیت خود ادامه می دهد و بارندگی همراه با آذرخش (رعد و برق) و گاهی وزش باد شدید در این مدت دور از انتظار نیست.
وی افزود: با توجه به شدت بارش ها در اوایل شب احتمال آبگرفتگی برخی معابر در استان گلستان وجود دارد.
رحمن نیا اضافه کرد: در نواحی مرتفع کوهستانی شنبه شب احتمال ریزش برف وجود دارد و انتظار می رود دمای حداکثری در استان امروز به 25 درجه سانتیگراد برسد که 16 درجه نسبت به روز گذشته کاهش دارد.
به گزارش ایرنا، استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با داشتن یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان از لحاظ آب و هوایی هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا را دارد.
3042/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.