به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان گوهری راد روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس که باحضور رییس مرکز استعدادهای درخشان کشور برگزار شد، افزود: وجود این تعداد بازمانده از تحصیل، آسیب جدی است که بایستی برای کاهش آن علما و روحانیون، مسئولان و معتمدان تلاش کنند.
وی از تخریبی بودن 45 درصد مدارس گلستان نیز خبر داد و گفت: با همه اعتبارات تخصیصی و مشارکت خیرین مدرسه ساز اما این درصد همچنان پابرجاست زیرا هرسال به تعداد اینگونه مدارس استان اضافه می شود.
گوهری راد اضافه کرد: برای بهبود وضعیت مدارس گلستان و استفاده بیشتر از مشارکت خیرین مدرسه ساز، تاپایان امسال 'گلریزان مدرسه سازی' برای این استان باحضور خیرین کشوری و ساکن خارج استان در تهران برگزار می شود.
وی با تشریح سیاست های آموزش و پرورش گلستان در سال تحصیلی جاری، تصریح کرد: استفاده از مشارکت اولیای دانش آموزان در رفع نیازهای مدرسه و پیشبرد اهداف آموزش و پرورش، تعالی مدیریت مدارس با رتبه بندی مدیران و برگزاری دوره های ضمن خدمت برای آنان، آموزش خانواده ها که دارای فرزند محصل پایه دوازدهم دارند و توانمندسازی مهارتی دانش آموزان از مهمترین این سیاست ها است.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، اجرای طرح ایران مهارت ویژه دانش آموزان متوسطه دوره اول و تجاری سازی بخشی از فضای مدارسی که موقعیت تجاری دارند با هدف ایجاد درآمد پایدار برای آنان را از دیگر سیاست های این اداره کل برشمرد و گفت: سه واحد آموزشی در گنبدکاووس برای تجاری سازی شناسایی شدند.
گوهری راد افزود: باتوجه به شرایط مالی کشور، تامین بودجه برای مدارس مقدور نیست و اعتبارات آموزش و پرورش نیز صرفا پاسخگوی حقوق و مطالبات فرهنگان است بنابراین این نهاد نیازمند چنین اقداماتی و نیز مشارکت مردم و خیرین است.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه با اشاره به روند رو به رشد ترک تحصیل دانش آموزان بویژه درمناطق مرزی این شهرستان، بر لزوم توجه به تجهیز و احداث مدارس و حذف کمک مالی خانواده ها به مدارس شبانه تاکید کرد.
قرجه طیار گفت: تخریبی بودن بخش قابل توجهی از مدارس گنبدکاووس، مقاوم سازی آنها تا زمان نوسازی مدارس را ضرروی کرده تا از وقوع حوادث ناگوار برای دانش آموزان و معلمان پیشگیری شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: امروز اقتصاد دانش بنیان در کلان کشور مورد توجه است بنابراین حرکت دراین مسیر نیازمند، توجه جدی به استعدادهای درخشان و پرورش آنان می باشد.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های مختلف این شهرستان درحوزه های علمی، آموزشی، کشاورزی، گردشگری و ورزشی، گفت: شورای آموزش و پرورش ظرفیت قانونی خوبی برای توجه به این حوزه ها دارد که از آن استفاده می شود.
عبدالقدیر کریمی از آمادگی گنبدکاووس برای راه اندازی مدرسه سمپاد مهارتی، باشگاه دانش پژوهان جوان و میزبانی از جشنواره خوارزمی خبر داد و افزود: برای ساخت پژوهش سرای دانش آموزی این شهرستان نیز یکی از خیرین اعلام آمادگی کرده است.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس و چند تن از مدیران مدارس سمپاد این شهرستان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
استان گلستان 355 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا دبیرستان دارد که از این تعداد افزون بر 70 هزار دانش آموز در شهرستان گنبدکاووس در شرق این استان مشغول به تحصیل هستند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.