به گزارش روز یکشنبه ایرنا محمدرضا قربانی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این میزان کالا از طریق مرز ریلی اینچه برون در شرق گلستان با کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، چین، قرقیزستان، ازبکستان و روسیه مبادله شد.
وی افزود: 44 هزار و 557 تن از این میزان مربوط به واردات کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 310 درصد افزایش داشت و 8 هزار و 112 تن صادرات کالاهای غیرنفتی بوده است.
به گفته وی، در حوزه صادرات علاوه بر حمل انواع محموله ها مانند سیمان، سیب، خشکبار، پسته، چسب، رنگ، کود شیمیایی، شیر خشک، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت و روفرشی به مقصد ازبکستان و قزاقستان، وسایل پلاستیکی، گرانول پلی اتیلن، پلی استیرول، سود پرک، نئوپان، کنسانتره انگور از ایستگاه های راه آهن گرگان و اینچه برون به مقصد این دو کشور بارگیری شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری در حوزه حمل و نقل داخلی 37 هزار و 354 تن کالا بارگیری و جابجا شده که از این میزان 35 هزار و 489 تن گندم به مقصد اراک، زاهدان، یزد، اصفهان، کرج، رباط کریم و بندرعباس بارگیری و حمل شد.
قربانی ادامه داد: در این مدت درآمد این اداره کل نیز 113 درصد افزایش داشته است.
اینچه برون تنها مرز زمینی و ریلی گلستان بوده که در شرق استان واقع است و راه آهن ایران را به خطوط ریلی ترکمنستان و قزاقستان متصل می کند.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.