نویسنده گزارش گلستان 24 با ابراز نگرانی از ساخت و سازهای بی حساب و کتاب در مناطق گردشگری استان گلستان این پرسش را مطرح کرده است که چه کسانی اجازه ساخت وساز های بی رویه را داده اند؟
وجود ویلاهای متعدد در بافت جنگلی و روستای زیارت موجب تخریب چهره طبیعت شده است.
گرگان به عنوان مرکز استان گلستان نقش مهمی در ایجاد فضای گردشگری و تفریحی دارد چراکه زیرساخت های فراهم شده در این شهر تا حدودی به حضور گردشگران و مسافرین کمک می کند.
روستای زیارت در فاصله ی 8 کیلومتری جنوب شهر گرگان با داشتن آبشاری زیبا برای تفریح و سیاحت مناسب است ولی این روزها به علت عدم مدیریت صحیح در ساخت و ساز تبدیل به یک شهرک مسکونی شده است.
رشد قارچ گونه ساختمان های چندین طبقه در زیارت باعث ایجاد تغییر در اکوسیستم و تخریب چهره طبیعت شده است.
بعضا در شهرها و روستاها حتی اجازه ساخت دو طبقه بیشتر را نمی دهند ولی عجیب است که در دل جنگل و کوه ساختمانهای چندین طبقه وجود دارد و نبود قوانین مشخص در بحث ساخت وساز واقعا جای تعجب دارد.
مگر می شود کسی بدون اجازه و بدون مجوز اینگونه ساختمان های عریض و طویل در روبروی چشم مردم و مسئولین بسازد؟ چه کسانی و با استناد به چه قوانینی برق و گاز این ساختمان ها را تامین کرده اند؟
در یک کوچه که شیبی 40 تا 50 درصدی دارد و عرض آن 3 متر هم بیشتر نیست چندین ساختمان چند طبقه ساخته شده است، اگر در این مکان زلزله رخ دهد کل کوچه بسته خواهد شد و امکان امداد رسانی بسیار کم می شود.
قطعا ساختمان های مجلل و پرهزینه در نقاط جنگلی توسط برخی از سرمایه دارها با تبانی برخی مسئولین اتفاق افتاده است چرا که بدون چشم پوشی امکان این حجم از ساخت وساز آن هم در بافت جنگلی وجود ندارد.
همچنین در روستای حفاظت شده جهان نما نیز بعضا ساخت و ساز هایی دیده شده و ممکن است در صورت توجه ناکافی عاقبت روستای زیارت را در این مکان هم شاهد باشیم.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.