رضا مروتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ساعت ها و روزها نشست، گفت و گو و رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده و چند جلسه با حضور همه مدیران مناطق در سازمان مناطق آزاد به منظور هم اندیشی، هم افزایی و هماهنگی انجام شده تا خروجی بررسی لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی، تصویب این لایحه باشد.
وی ادامه داد: منطقه آزاد اینچه برون شاخص های مورد نظر را دارا بوده و اگر لوایح به صورت یکپارچه در صحن مجلس بررسی نمی شد، این لایحه تاکنون مصوب شده بود زیرا اتفاق نظر مثبتی در مورد آن وجود دارد.
مروتی همچنین به تلاش نمایندگان گلستان در مجلس، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان برای تصویب این لایحه اشاره کرد.
او اظهار امیدواری کرد که تصویب این لایحه زمینه توسعه پایدار استان را فراهم کرده و کام مردم گلستان را شاد کند.
به گزارش ایرنا یکی از دستورهای کار امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، 'گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و دوازده منطقه ویژه اقتصادی' است.
یادآور می شود که کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اوایل مرداد امسال لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری صنعتی از جمله اینچه برون در استان گلستان و مناطق ویژه اقتصادی را تصویب کرده است.
مرز اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس، تنها گمرک زمینی استان گلستان به ترکمنستان و محل ورود راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران به کشور ما است که در آن علاوه بر تاسیسات راه آهن و گمرک، عملیات احداث بندر خشک در حال انجام بوده و ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون از برنامه های دولت برای توسعه و پیشرفت این منطقه مرزی و محروم است.
استان مرزی و شمالی گلستان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استانهای مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.