عمان یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان است که در شبه جزیره عربستان قرار دارد. این کشور نظر خاکی با کشورهای عربستان، امارات و یمن و از طریق دریای عمان نیز با ایران همسایه است. عمان دومین پول با ارزش جهان را دارد و یک کشور نفت خیز ثروتمند محسوب می‌شود. به همین دلیل عمان نیز با سرمایه گذاری زیاد در صنعت توریسم و بهره مندی از تکنولوژی‌های روز جهان توانسته جذابیت‌های خود را دو چندان کند.

تورهای گردشگری خارجی به خصوص در کشورهای اطراف به دلیل هزینه پایین اما امکانات زیاد از محبوبیت خاصی برخوردارند. تور تفریحی عمان به دلیل تلفیق سنت و مدرنیته و همچنین بهره مندی از فضای آرام یک کشور امن در ایران طرفداران زیادی داشته است. از طرفی کشور عمان با سرمایه گذاری بر روی صنعت توریسم تمرکز خود بر روی جذب گردشگران را دو چندان کرده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر به دنبال ماجراجویی در یک کشور متفاوت اما جذاب هستید به تور عمان فکر کنید.

 

آشنایی مختصر با کشور عمان

 

عمان یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان است که در شبه جزیره عربستان قرار دارد. این کشور نظر خاکی با کشورهای عربستان، امارات و یمن و از طریق دریای عمان نیز با ایران همسایه است. عمان دومین پول با ارزش جهان را دارد و یک کشور نفت خیز ثروتمند محسوب می‌شود. به همین دلیل عمان نیز با سرمایه گذاری زیاد در صنعت توریسم و بهره مندی از تکنولوژی‌های روز جهان توانسته جذابیت‌های خود را دو چندان کند.

کشور عمان دارای یک فرهنگ سنتی عربی است که با مدرنیته تلفیق شده و جذابیت‌های هر دو را دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های تور عمان که باعث جذابیت برای ایرانیان شده می‌توان به هزینه پایین تور مسافرتی،‌ بافت تاریخی،‌ مردم با فرهنگ، جاذبه‌های توریستی و امنیت کامل اشاره کرد. علاوه بر این در سفرهای تفریحی کمتر از 10 روز ایرانیان احتیاجی به اخذ ویزای عمان ندارند.

 

مزایای تور گردشگری عمان

 

تور گردشگری عمان (1)

 

تور گردشگری عمان مسافرت به یک کشور کوچک اما جذاب را برای شما امکان پذیر می‌کند. بسیاری از افراد ممکن است با جذابیت‌های تور عمان آشنا نباشند اما این کشور به خصوص ایرانیان مزایای فوق العاده‌ای دارد. در ادامه بیشتر با مزایای تور عمان آشنا می‌شویم:

 

·         خون گرمی و مهمان نوازی

 

یکی از مهم‌ترین دلایل تور گردشگری عمان این است که مردم این کشور رفتار شایسته‌ای با مهمانان و مسافران دارند. در صورتی که در مورد فرهنگ مردم عمان بیشتر مطالعه داشته باشید متوجه می‌شوید که کشور درستی را برای مسافرت انتخاب کرده‌اید.

 

·         آب و هوای پاک

 

یکی از مزایای کشور عمان نسبت به کشورهای بزرگ خاورمیانه این است که هوای پاک و فوق العاده‌ای دارد. تابش نور آفتاب در آسمان این شهر کاملا شفاف است و تقریبا در تمام روزها می‌توانید آسمان آبی را ببینید. عمان در میان کشورهایی است که بسیار تمیز بوده و حتی به پاکیزگی خیابان‌ها، معابر و فضای شهری نیز معروف است.

 

·         طبیعت بکر

 

عمان در بسیاری از نواحی خود دارای کوه‌ها، تپه‌ها، دشت‌ها، جلگه‌ها، رودخانه‌ها، سواحل و فضاهای بی نظیری است که نمی‌توان از آنها گذشت. همچنین جاذبه‌های طبیعی در پایتخت این کشور یعنی مسقط نیز دیده می‌شود که شگفت انگیز است.

 

·         ساختمان‌های لاکچری

 

بسیاری از گردشگران کیفیت بالای ساختمان‌های مدرن عمان را با کشورهای مطرحی مثل امارات و قطر مقایسه می‌کنند. همچنین در سال‌های اخیر هتل‌های مجهز، فوق العاده و بزرگی در این کشور احداث شده است که امکان اقامت راحت و شیک توریست‌ها را فراهم می‌کند. همچنین مراکز خرید سنتی و مدرن این کشور که تنوع بالای کالا را دارند برای خرید مناسب‌اند.

 

جاذبه‌های گردشگری عمان

 

تور گردشگری عمان جذابیت‌های سطح بالایی دارد که طیف وسیعی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین جذابیت‌های گردشگری عمان اشاره می‌کنیم.

 

تپه‌های مریخی عمان

 

تپه‌های مریخی یکی از جذابیت‌های فوق العاده تور عمان است که یک فضای شگفت انگیز را ایجاد می‌کند. این تپه‌ها به دلیل فضای عجیب اما طبیعی که دارند به تپه‌های مریخی معروف‌اند که مشابه آن را در چابهار نیز مشاهده می‌کنیم. اقامتگاه‌ها و تفریحگاه‌های مدرن و مجهزی در این تپه‌ها احداث شده است که بهره مندی از این فضا را به بهترین نحو امکانپذیر می‌کند.

 

سواحل دریای عمان

 

دریای عمان سواحل بی نظیری دارد که دیدن آنها از جذابیت بالایی برخوردار است. سواحل کشور عمان به پلاژ‌های جذاب و آب زلال و سبز رنگ خود معروف‌اند. از پرطرفدارترین سواحل  عمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         ساحل الموقسیل: ساحل معروف و محبوب عمان الموقسیل است که به خاطر شن‌های طلایی رنگ خود معروف است.

·         ساحل جزیره مصیره: جزیره مصیره عمان یک جزیره بسیار شگفت انگیز است که در واقع بزرگ‌ترین جزیره عمان نیز محسوب می‌شود. این جزیره اقامتگاه‌های بزرگ و مجهزی دارد که استفاده از ساحل بی نظیر را برای شما فراهم می‌کند.

·         ساحل جیسا عمان: بندر جیسا عمان یکی از زیباترین سواحل کشور عمان را دارد که ساحلی با تپه‌های صخره‌ای و شگفت انگیز معروف است. این ساحل دیدنی و منحصر به فرد می‌تواند یک روز خوب را برای علاقه مندان به آفتاب گرفتن و شنا ایجاد کند.

·         سواحل موسندم: موسندم یک ساحل سنتی است که در عمان و در فاصله بین خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد. این ساحل به دلیل جذابیتی که ناشی از اختلاط دریای عمان و خلیج فارس است به یکی از مقاصد گردشگری بی نظیر جهان تبدیل شده است.

·         ساحل راس الحد عمان: ساحل راس الحد در استان الشرقیه عمان قرار گرفته است که به عنوان پناهگاه لاکپشت‌ها شناخته می‌شود؛ در فصول خاصی لاکپشت‌های خارج شده از تخم جذابیت فوق العاده‌ای برای توریست‌ها ایجاد می‌کنند.

 

قلعه‌های تاریخی عمان

 

یکی دیگر از جذابیت‌های معروف و محبوب تور عمان، قلعه‌های تاریخی این کشور هستند که به خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند. این قلعه‌ها فضای شگفت انگیزی دارند که توصیه می‌کنیم در صورت سفر به عمان آنها را از دست ندهید:

·         قلعه تاریخی مطرح

·         قلعه تاریخی صحار

·         قلعه تاریخی الرشتاق

·         قلعه تاریخی الحزم

همچنین قلعه‌های تاریخی اطلاعات خوبی در زمینه فرهنگ و سنت‌های این کشور به شما ارائه می‌کنند.

 

جنگل‌های عمان

 

عمان به کشور بدون ریل و جنگل معروف است؛ اما این کشور جنگل فوق العاده‌ای دارد که اگر آن را ببینید باور نمی‌کنید که در یک کشور بیابانی چه صحنه‌ای را مشاهده می‌کنید. سلطان قابوس و نیاکان او از سال 1970 در شهر صلاله اقامت داشته‌اند. این شهر ترکیبی از جنگل‌ها، مراتع، آبشارها، جویبارها و فضاهای زیبا است که تحسین تمام گردشگران را به همراه دارد. آب و هوای فوق العاده این شهر برای استراحت چند روزه و لذت بردن شما انتخابی بی نظیر است.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.