برای اطلاع از نوع و درجه کم شنوایی باید قبل از خرید سمعک، آزمایشات شنوایی انجام دهید و سپس با توجه به نتایج شنوایی سنجی و با مشورت با شنوایی شناس خود، سمعک مناسب خود را خریداری کنید. بدین منظور بهتر است به مراکز شنوایی معتبر و کلینیک های سمعک باسابقه مراجعه کنید. کلینیک سمعک آلفا یکی از بهترین مراکز شنوایی در تهران است که خدمات شنوایی مختلفی مانند انجام تست های شنوایی سنجی و تجویز سمعک ارزان و با کیفیت را به شما مراجعین گرامی ارائه می­کند.

معمولاً یکی از مهم ترین فاکتورهایی که افراد در هنگام خرید سمعک در نظر می­گیرند، قیمت آن است. در ساخت سمعک، از آخرین دستاوردهای پزشکی و الکترونیک استفاده شده است و به همین یک وسیله کمک شنوایی گران قیمت محسوب می­شود. نکته ای که ما در هنگام خرید سمعک ارزان باید در نظر بگیریم این است که سمعک وسیله ای ضروری برای کمک به شنوایی ما است و به صورت 24 ساعته از آن استفاده می­کنیم؛ در نتیجه نباید تنها به مقوله اقتصادی آن توجه کنیم، بلکه فناوری مورد استفاده و قابلیت های موجود در آن نیز اهمیت بسیاری دارد.

اگر کم شنوایی شما در درجه خفیف تا متوسط قرار می­گیرد، می­توانید از سمعکی با فناوری متوسط استفاده کنید و در هزینه صرفه جویی نمایید. برای کم شنوایی های شدید تا عمیق بهتر است از سمعک های پشت گوشی باکیفیت هوشمند استفاده کنید. البته نیاز است مبلغ بیشتری را برای خرید سمعک های هوشمند در نظر بگیرید.

برای اطلاع از نوع و درجه کم شنوایی باید قبل از خرید سمعک، آزمایشات شنوایی انجام دهید و سپس با توجه به نتایج شنوایی سنجی و با مشورت با شنوایی شناس خود، سمعک مناسب خود را خریداری کنید. بدین منظور بهتر است به مراکز شنوایی معتبر و کلینیک های سمعک باسابقه مراجعه کنید. کلینیک سمعک آلفا یکی از بهترین مراکز شنوایی در تهران است که خدمات شنوایی مختلفی مانند انجام تست های شنوایی سنجی و تجویز سمعک ارزان و با کیفیت را به شما مراجعین گرامی ارائه می­کند.

 

images_1692806116_64e62be4000b2

 

انواع سمعک از لحاظ شکل ظاهری

سمعک ها از لحاظ شکل ظاهری به 3 گروه کلی تقسیم بندی می­شوند:

سمعک پشت گوشی(BTE)

سمعک پشت گوشی شامل یک قاب سخت پلاستیکی بوده که در پشت گوش قرار داشته و در آن قطعات مختلف سمعک جای می­گیرند. سمعک پشت گوشی یک تیوپ نازک نیز دارد که برای ارسال صدا به درون گوش به کار می­رود. سمعک های پشت گوشی برای کم شنوایی های ملایم تا شدید و عمیق مناسب است و تمامی سنین می­توانند از آن استفاده کنند.

سمعک های پشت گوشی جدیدی نیز به بازار آمده اند که بسیار کوچک بوده و در پشت گوش پنهان می­شود و تنها یک تیوب باریک از آن خارج شده و به کانال گوش وارد می­شود. مدل های شارژی سمعک های پشت گوشی نیز به بازار عرضه شده­اند که نگرانی کاربران را از لحاظ تعویض مرتب باتری راحت می­کنند.

سمعک داخل کانال گوشی

سمعک های داخل گوشی به سه دسته ITE، ITC و CIC تقسیم بندی می­شوند. سمعک های داخل کانال به گونه ای طراحی شده اند که متناسب با سایز و ساختار کانال گوش افراد باشند. این نوع از سمعک ها برای کم شنوایی های خفیف تا متوسط مناسب هستند و در برخی مدل ها می­توانند تا کم شنوایی شدید نیز جوابگو باشند. به دلیل اندازه کوچک سمعک های داخل گوشی، درآوردن یا قرار دادن آن در گوش ممکن است کمی سخت به نظر برسد. علاوه بر این مورد، به دلیل اندازه کوچکی که دارند ممکن است فاقد برخی قابلیت ها مانند تله کویل باشند.

سمعک نامرئی

سمعک نامرئی که به آن IIC نیز گفته می­شود مدل جدیدی است که در سالیان اخیر توسط کمپانی های معتبر مختلفی به بازار عرضه شده است. سمعک نامرئی اندازه بسیار کوچکی دارد، در عمق مجرای گوش قرار می­گیرد و از فضای بیرونی به سختی دیده می­شود. این مدل سمعک برای افرادی که به ظاهر خود بسیار اهمیت می­دهند و مایل نیستند سمعکشان قابل دید باشد، بسیار گزینه­ی مناسبی است.

عوامل مختلفی در تجویز سمعک نامرئی دخیل هستند. نوع و درجه کم شنوایی، اندازه و شکل مجرای گوش در تجویز سمعک نامرئی تاثیر گذار است. سمعک نامرئی برای افرادی که جرم گوش زیادی دارند مناسب نیست؛ به دلیل اینکه سمعک نامرئی به طور مرتب در معرض موم گوش قرار دارد که با ورود جرم گوش به داخل سمعک قطعات آن با آسیب زیادی مواجه می­شوند.

سمعک نامرئی برای سالمندان نیز مناسب نمی­باشد؛ به دلیل اینکه گوش افراد مسن نیز مقدار زیادی جرم و موم ترشح می­کند. بیمارانی که کم شنوایی شدید تا عمیق دارند بهتر است از مدل های پشت گوشی استفاده کنند. سمعک نامرئی برای کم شنوایی های خفیف تا متوسط گزینه مناسب تری است. سمعک های نامرئی در دو نوع سفارشی و آماده قابل تهیه هستند. در سمعک های سفارشی نیاز است از کانال گوش بیمار قالبگیری صورت گیرد تا سمعکی متناسب با اندازه و شکل گوش بیمار ارائه شود.

 

images_1692806287_64e62c8f7d043

 

انواع سمعک از لحاظ تکنولوژی

سمعک ها از نظر فناوری به دو گروه کلی آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می­شوند:

سمعک های آنالوگ

نسل قدیم سمعک ها آنالوگ بودند که بدون هیچگونه پردازشی، تمامی صداها را افزایش می­دادند. سمعک های آنالوگ قادر نیستند صدای هدف را از اصوات مزاحم تشخیص دهند و قابلیت تنظیم کمتری دارند. این دسته از سمعک ها امروزه به ندرت استفاده می­شوند و به دلیل فناوری ابتدایی که دارند، در دسته سمعک ارزان قرار می­گیرند.

سمعک های دیجیتالی

سمعک های دیجیتال می­توانند بر روی یک صدای مشخص شده متمرکز شوند و بر اساس نیاز های فرد صدا را تقویت کنند. پردازش در سمعک های دیجیتالی به صورت مطلوبی صورت می­گیرد و می­توانند صدای گفتار را از اصوات مزاحم محیطی تشخیص دهند. علاوه بر این مورد در سمعک های جدید امروزی امکانات مختلفی تعبیه شده اند.

امکان اتصال بی سیم به دستگاه های صوتی تصویری هوشمند فراهم شده تا کاربر بتواند صدای موسیقی و مکالمه را به طور مستقیم از دستگاه های مختلف بشنود. سمعک های دیجیتالی نسبت به آنالوگ ظرفیت و کیفیت  بهتر داشته و همچنین مصرف باتری کمتری نیز دارند. وجود مدارات کنترل وزوزگوش، حذف فیدبک و نویز یکی از نقاط قوت این دسته از سمعک ها می­باشد. سمعک دیجیتالی شفافیت گفتار بهتری را ارائه می­کند و کاربر صدایی  باکیفیت و تا حد زیادی طبیعی دریافت می­نماید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سمعک

تکنولوژی موجود در سمعک مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت است. همچنین موارد دیگری مانند برند سازنده، سال ساخت، شکل ظاهری و طراحی، گارانتی و خدمات پس از فروش نیز می­توانند بر قیمت سمعک تاثیر بگذارند.

سمعک ارزان از کجا بخریم؟

توصیه می­شود برای خرید سمعک ارزان به کلینیک های معتبر شنوایی مراجعه کنید. کلینیک سمعک آلفا با 24 سال سابقه یکی از معتبرترین مراکز شنوایی در تهران است که آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی می­باشد. در این مرکز از جدیدترین دستگاه ها برای ارائه خدمات شنوایی استفاده می­شود. امکان ارائه خدمات تجویز سمعک در منزل نیز فراهم شده است. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر، با کارشناسان کلینیک سمعک آلفا تماس بگیرید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.