ما برای شما لیستی از ابزارهای مناسب برای نقاشی و فعالیت های هنری کودکتان فراهم کرده ایم که به کمک آنها می توانید به موفقیت هرچه بیشتر او در این زمینه کمک کنید.

برای افزایش خلاقیت کودکان، بهبود کارایی دست ها و ذهن های کوچک آنها و نیز کسب لحظه ای آرامش برای خودتان یکی از بهترین روش ها تهیه ابزارهای مختلف و متنوع نقاشی برای فرزندانتان است تا بتوانند ساعت های زیادی را درکنار خود، دوستان یا خواهران و برادرانشان سرگرم شوند.

بنابراین در ادامه ما به شما لیستی از ابزارهای مناسب برای نقاشی و فعالیت های هنری کودکتان فراهم کرده ایم که به کمک آنها می توانید به موفقیت هرچه بیشتر او در این زمینه کمک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه های هنری و نقاشی میتوانید به وبسایت میرزا بلد مراجعه کنید.

 

1.قیچی

کودکان علاوه بر استفاده از رنگ ها می توانند در کنار نقاشی خود از ابزارهای دیگری کمک بگیرند تا قوه تخیل خود را بیشتر به رخ بکشند و ایده های خلاقانه ای را به طرح های خود اضافه کنید.

یکی از وسیله هایی که کاربرد زیادی دارد و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد قیچی است. انواعی از قیچی ها با نوک های گرد و تیز وجود دارند که بسته به سن و حرفه ای بودن کودک می توانید آنها را تهیه کنید. مثلاً برای کودکانی که پیشرفته تر بوده و قادر هستند ابزارها را به راحتی در دستان خود بگیرند می توانید قیچی با لبه ها و نوک تیزتر تهیه کنید.

 

2.دستگاه پانچ (سوراخ کن)

تعجب نکنید! کودکان عاشق دایره هستند و علاقه زیادی به ایجاد حفره دارند. شما می‌توانید برای آنها یک دستگاه پانچ بگیرید و سپس به تماشای آنها بنشینید تا متوجه شوید چه ایده‌هایی را با خورده ورقه های دایره ای ریز برای شما پیاده می کنند.

اگر فرزندتان قدرت استفاده از دستگاه را ندارد یا می ترسید به خودش آسیب برساند می توانید خودتان با استفاده از کاغذها و دستگاه سوراخ هایی را ایجاد کنید و دایره های ریز ریز به وجود آمده را در اختیار آنها بگذارید. حتی پیشنهاد می کنیم کاغذ سوراخ شده را هم به جهت کشیدن نقاشی و خلق ایده های جالب به آنها بدهید.

3.نوار چسب و جا چسبی

اگر کار کردن با چسب برای کودکتان دشوار است؛ آن را داخل جا چسبی قرار داده و سپس به کودک خود بدهید.

4.چسب آبکی

چسب آبکی یکی از پرکاربردترین وسیله ها برای شما و کودکتان است. زیرا آنها توسط چسب می توانند کاردستی هایی زیادی را بسازند و به نقاشی های خود اضافه کنند. همچنین در نهایت با چسب قادر هستید که آثار آنها را روی هر سطحی که تمایل دارید بچسبانید.

5.مدادتراش

مدادتراش ها ابزارهای ضروری و بسیار پرمصرف هستند، زیرا وقتی نوک مداد کوچک می شود کودک می تواند توسط آن به راحتی نوک آن را بلند و تیز کند و راحت تر نقاشی بکشد.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که از مداد تراش های دوقلو و مخزن دار استفاده کنید. با این روش می‌توانید مدادهای معمولی را با یک سوراخ و مدادهای رنگی را با سوراخ دیگر آن بتراشید و در نهایت تراشه های آنها داخل مخزن می ریزد و آلودگی و کثیفی ایجاد نمی کند.

6.پاک کن

پس از تراش، پاک کن در جایگاه دوم ابزار ضروری برای طراحی و نقاشی است. با استفاده از این وسیله کودک شما و خودتان اشتباهات و موارد اضافی را به راحتی پاک خواهید کرد.

بهتر است پاک کن های خمیری را در نظر داشته باشید؛ زیرا هم نرم و انعطاف پذیر  هستند و علاوه بر آن کثیفی کمتری روی طرح ایجاد می کنند و مهمتر اینکه برای هایلایت زدن مناسب می باشند.

7.قلموهای رنگ‌آمیزی

 

2

 

انواعی از قلموها در کیفیت، رنگ و اندازه وجود دارند که هرکدام کارایی متفاوتی دارند. اگر کودک شما تازه شروع به نقاشی کشیدن کرده است می توانید از قلموهای سبک تر استفاده کنید.

8.قطره چکان

اکثر ما از قطره چکان ها بسته به کار موردنظر خود استفاده کرده ایم. این وسایل نیز برای کودکان جهت چکاندن قطرات رنگ روی کاغذ یا هر وسیله دیگر مناسب است و فرزندتان می تواند توسط آن سوژه‌های جالبی را خلق کند. نیاز نیست حتماً از قطره چکان های بزرگ استفاده کنید.

9.لیوان های رنگ آمیزی

این وسایل برای نگه داشتن رنگ در زمان نقاشی و ذخیره آنها برای طراحی های بعدی مناسب هستند. اگر کودک شما تمایل به استفاده از رنگ های متنوعی دارد می توانید پلیت های رنگ دو طرفه را برای آنها بخرید.

10.اسپری کننده رنگ

اسپری کننده های رنگ برای کودکان جنبه لذت بخش و سرگرم کننده ای دارد. با ریختن مقداری رنگ در آنها کودکانتان می توانند به راحتی رنگ ها را بر روی کاغذ، بوم، دیوار یا هر سطوحی که دوست دارند اسپری کنند و طرح های زیبایی را به وجود بیاورند.

11.غلتک رنگ آمیزی

همانطور که احتمالاً شما به عنوان یک فرد بزرگسال تا به حال برای رنگ کردن دیوارهای خانه خود از غلتک استفاده کرده‌اید؛ کودکان شما نیز می توانند از این وسیله برای یادگیری یک نقاشی  حرفه ای و سخت کمک بگیرند. این کار برای آنها هیجان انگیز است.

12.استفاده از وسایل متفرقه

قالب ها، چرخ های ماشین اسباب بازی ، شاخه‌های کاج، گل‌ها و اقلام مختلف طبیعت برای نقاشی‌کردن کودک مناسب هستند و ایده های زیادی را در ذهن آنها ایجاد می کنند.

13.پالت نقاشی

یک پالت پلاستیکی که گاهی اوقات برای رنگ های اکریلیک، رنگ های تمپرا و مخلوط کردن انواعی از رنگ ها استفاده می شود برای نقاشی کردن کودک شما ضروری است، اما بیشتر ما فقط از بشقاب‌های کاغذی ارزان استفاده می کنیم.

14.بطری فشاری

بطری فشاری برای رنگ های پف کرده و سایر ایده های طراحی برجسته و فشرده بسیار مفید واقع می‌شوند. می توانید این وسیله را در مغازه های مخصوص در زمینه فروش وسایل هنری پیدا کنید یا حتی آنها را به صورت آنلاین بخرید.

بطری های فشاری کوچکتر برای کودکان مناسب تر هستند، زیرا هم کار کردن با آنها برایشان آسان تر است و نیز نیاز به رنگ زیادی برای پر کردن ندارد.

 

وسایل زیادی در بازار وجود دارند که می توانید از آنها برای کمک گرفتن و خلق ایده استفاده کنید. ما در این مقاله تنها تعدادی از آنها را برای شما شرح دادیم. بد نیست بدانید که کودک شما هرچه وسایل و ابزار متنوع تری را در هنگام نقاشی کردن استفاده کند؛ ذهن و فکر بازتری در جهت ایده پردازی و ابداع  پیدا خواهد کرد و قادر خواهد بود در آینده ای نه چندان دور آثار طبیعی تر و پیچیده تری را همانند طراحی‌های سیاه قلم بکشد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.