چالوس یکی از خاص‌ترین مناطق در شمال کشور است، که هر سال هزاران مسافر و گردشگر را جذب خود می‌کند. پس بهتر است برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنید.

اگر به اجاره ویلا در چالوس برای تعطیلات پیش رویتان فکر می‌کنید، باید راه درستش را نیز بدانید. راستش را بخواهید اجاره ویلا در منطقه منحصر به فرد چالوس به این سادگی‌ها هم که فکرش را می‌کنید، نیست. اما اگر این کار را از راه درستش انجام دهید، بهترین تعطیلات عمرتان را خواهید داشت.

چالوس یکی از خاص‌ترین مناطق در شمال کشور است، که هر سال هزاران مسافر و گردشگر را جذب خود می‌کند. پس بهتر است برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنید.

اما قبل از آن چطور است درباره چالوس بیشتر بدانید؟

درباره چالوس

چالوس به عنوان یکی از شهرهای استان مازندران در جلگه میانی کرانه دریای خزر واقع شده است. این شهر از دو بخش مرکزی و مرزن آباد تشکیل شده است. این شهر از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه‌های البرز ختم می‌شود. برای سفر از تهران به سمت چالوس لازم است که از بزرگراه‌های تهران کرج، تهران شمال و همت استفاده کنید. این منطقه حدود ۲۰۰ کیلومتر یا ۲ ساعت رانندگی با تهران فاصله دارد.

از جمله دیدنی‌های چالوس می‌توان به جاده چالوس، تونل کندوان، دریاچه ولشت، پارک جنگلی فین، کاخ چایخوران، مرداب هسل، جنگل‌های چهار باغ مرزن آباد، بازار سنتی چالوس، پل فلزی چالوس، پل زغال، کاخ ملکه مادر، کاروانسرای سنگی پای قلعه کندوان، دبستان پروین اعتصامی و کاخ اجابیت اشاره کرد. اما بزرگترین جذابیت این منطقه به‌عنوان مقصد هزاران گردشگر در سال، طبیعت سرسبز‌ و آب و هوای مطبوع آن است. این زیبایی با پا گذاشتن در ابتدای جاده چالوس شما را مجذوب می‌کندو برای اجاره ویلا در چالوس و اقامتی بی‌دردسر در این شهر تشویق می‌شوید.

 

000775

 

مزایای اجاره ویلا در چالوس

این گزینه رو که بتوانید یک روزه چالوس را بگردید و سپس به خانه خود در تهران یا هر شهر دیگری برگردید را، از برنامه خود حذف کنید. شما باید برای تعطیلاتتان به فکر اجاره ویلا در چالوس باشید. این کار چند مزیت مهم دارد:

  • شما می‌توانید در طول روز به گشت و گذار در منطقه گذارنده و شب را در یک مکان امن با آرامش استراحت کنید.
  • با اجاره ویلا در شهر چالوس شما یک پارکینگ امن برای خودرویتان نیز خواهید داشت.
  • چالوس به خصوص در بعضی از ماه‌ها همیشه بارانی است و نمی‌توان به کمپ زدن در جنگل یا ساحل دل خوش کرد. بنابراین بهتر است مکانی را برای چنین شرایطی داشته باشید.
  • گاهی قرار نیست در تعطیلات تان حتما به طبیعت‌گردی و شنا در دریا بپردازید. گاهی فقط برای فرار از شلوغی و پناه بردن به آرامش طبیعت به چالوس سفر می‌کنید. در این شرایط می‌توانید با اجاره یک ویلای مناسب در دل طبیعت، هم از چشم‌اندازها و هوای تازه و زندگی‌بخش لذت ببرید و هم دایره امن خود را داشته باشد.

بهترین زمان برای اجاره ویلا در چالوس

از نظر آب و هوا، سرسبزی و زیبایی‌های طبیعی؛ فصل بهار و البته اردیبهشت ماه بهترین زمان برای اجاره ویلا در چالوس است. پاییز زیادی بارانی، زمستان سرد و تابستان در این شهر شرجی است. البته یک نکته را در نظر داشته باشید، با شلوغ شدن شهر اجاره ویلا گران‌تر می‌شود. همچنین آخر هفته‌ها و تعطیلات نرخ اجاره ویلای چالوس بالا می‌رود. خوشبختانه گزینه‌های مناسب‌تری برای اجاره وجود دارد.

 

000778

 

انواع اقامتگاه برای اجاره در چالوس

چالوس هر سال به خصوص در فصل‌ بهار میزبان تعداد زیادی از گردشگران و مسافران است. بنابراین انواع مختلفی از اقامتگاه‌ها در این منطقه وجود دارد. بعضی از این انواع با هزینه بسیار ناچیزی قابل اجاره و سکونت است. به این ترتیب انواع اقامتگاه در چالوس عبارتند از:

  • ویلای شهری: ویلاهایی که در شهر چالوس قرار دارند معمولا با بالاترین قیمت اجاره داده می‌شوند. این ویلاها معمولا نوساز و مجهز به همه امکانات رفاهی هستند. بعضی از این ویلاها استخر نیز دارند و مسلم است گرانترین نرخ متعلق به همین گزینه است.
  • ویلای روستایی: روستاهای چالوس فاصله بسیار کمی با خود این شهر دارند و گاهی با ده تا پانزده دقیقه رانندگی می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد. ویلاها و آپارتمان‌هایی که در روستاهای چالوس وجود دارد، با همان امکانات ویلاهای واقع در شهر اما با نرخ بسیار کمتری اجاره داده می‌شوند. خیلی از مسافران اجاره چنین مکان‌هایی را به دلیل بافت طبیعی‌تر اطراف آن ترجیح می‌دهند.
  • سوییت: این نوع اقامتگاه پیشنهاد جذابی برای بسیاری از مسافران است. سوییت در چالوس با قیمت بسیار مناسبی نسبت به ویلا اجاره داده می‌شود. سوییت ها معمولا شامل یک سالن، یک آشپزخانه کوچک، حمام و سرویس بهداشتی است. بعضی از سوییت‌ها یک اتاق خواب کوچک هم دارند.
  • اقامتگاه بوم‌گردی: اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی سبکی از سفر و زندگی را پیشنهاد می‌دهد که باب میل بسیاری از جوان‌ها است. در این اقامتگاه‌ها که معمولا توسط زوج‌های جوان اداره می‌شود، یک اتاق شخصی در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این مکان شما آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی را معمولا با مسافران دیگر به صورت مشترک استفاده می‌کنید.
  • کلبه: در خیلی از نقاط چالوس کلبه‌های چوبی و غیرچوبی به مسافران پیشنهاد می‌شود. این کلبه‌ها معمولا از نمای بیرون گرفته تا داخل و همچنین وسایل خیلی ساده و روستایی دارد. کلبه‌ها هم در چالوس با قیمت نسبتا مناسبی اجاره داده می‌شود.

کلام آخر ...

برای اجاره ویلا در چالوس لازم نیست هزینه هنگفتی در نظر بگیرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به ویلاهای حومه شهر چالوس و روستاها نیز فرصت دهید. اینگونه مکان‌ها اتفاقا آرامش بیشتری داشته و بسیار مقرون به صرفه هستند. به خصوص ویلاهایی که در روستاهای نزدیک به جنگل بنا شده اند، حس نزدیکی به طبیعت واقعی را در شما زنده خواهند کرد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.