اگر قصد تحصیل مجانی یا کم هزینه در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی در قاره سبز دارید، این گفتار سفرمارکت شما را با نکات مهمی برای اپلای دانشجویی و اخذ ادمیشن تحصیلی و ویزای دانشجویی جهت تحصیل رایگان در اروپا در سال ۱۴۰۲ شمسی آشنا می‌کند.

اگر قصد تحصیل مجانی یا کم هزینه در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی در قاره سبز دارید، این گفتار سفرمارکت شما را با نکات مهمی برای اپلای دانشجویی و اخذ ادمیشن تحصیلی و ویزای دانشجویی جهت تحصیل رایگان در اروپا در سال ۱۴۰۲ شمسی آشنا می‌کند.

 

چرا تحصیل مجانی در اروپا؟

قیمت دلار آمریکا و یورو در چند سال اخیر روند صعودی داشته و به نظر می‌رسد روند صعودی بلند مدتی خود را حفظ کند. بنابراین تحصیل در اروپا در روزگار پسا کرونا که نبرد اوکراین و روسیه و چالش انرژی، سبب افزایش شدید قیمت انرژی در این قاره شده، باعث می‌شود که هزینه زندگی در این قاره برای دانشجوی خارجی به خصوص دانشجویی ایرانی که باید با ریال تضعیف شده تحصیل کند، افزایش شدید پیدا می‌‌کند. با تحصیل مجانی در اروپا می‌توان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد و با پول کم تری تحصیل کرد. قبل از مهاجرت تحصیلی می توانید با مقایسه قیمت بلیط هواپیما کشور های اروپایی در سایت سفرمارکت نسبت به خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت اقدام کنید.

 

راهنمای تحصیل مجانی در اروپا ۲۰۲۳ (1)

 

تحصیل مجانی چگونه امکان پذیر است؟

یکی از راهکارها برای تحصیل در اروپا ، دریافت بورس تحصیلی (scholarship) یا کمک هزینه تحصیلی (financial aids) یا فاند است. معمولا بورس تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی به داوطلبانی اعطا می‌‌شود که رزومه آکادمیک خوبی داشته و توانایی اثبات قابلیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را به اساتید راهنمای دانشگاه مقصد دارند.

رزومه آکادمیک شما تاثیر زیادی در اخذ ادمیشن تحصیلی و دریافت بورس به منظور تحصیل رایگان در اروپا ۲۰۲۳ دارد. رزومه آکادمیک با رزومه شغلی فرق می‌کند. رزومه شغلی برای پیدا کردن شغل است. قدرت تحقیقاتی و پژوهشی شما اهمیتی ندارد. اما رزومه آکادمیک نشان می‌دهد که شما چه دوره‌های تخصصی و علمی مرتبط با رشته خود را طی کرده و چه مقالاتی نگارش کردید و چه کتاب‌هایی توسط شما منتشر شده و در چه کنفرانس‌های علمی مشارکت کردید.

در رزومه آکادمیک، توانایی‌های اکادمیک شما منطبق با بورس مورد نظر جهت دریافت ادمیشن تحصیلی برای تحصیل رایگان در دانشگاه مقصد باید بزرگ نمایی بشود. رزومه اکادمیک هم باید مستند باشد و هم مستدل. یعنی منطبق بر مدارک و ادله باشد تا در صورت نیاز اساتید راهنما با هیات پذیرش دانشگاه مقصد (admission office) ارائه گردد.

در رزومه آکادمیک لینک مقالات خود را که در ژورنال‌های معتبر ISI با ضریب تاثیر بالا (IMPACT FACTOR) منتشر شده را ارائه کنید. معمولا داوطلبانی که رزومه آکادمیک قوی دارند، شانس بالاتری نسبت به داوطلبانی که مقاله یا کتاب داوری شده منتشر نکرده خواهند داشت.

 

 

تحصیل مجانی در اروپا ۲۰۲۳ میلادی نیازمند بیانیه هدف (SOP) و توصیه نامه تحصیلی (LOR) نیز هست. در بیانیه هدف باید مشخص کنید در ۲ صفحه که چرا دانشگاه مقصد را انتخاب کردید و بر اساس سابق تحصیلی و تجربی و کاری شما، رشته مورد نظر شما، چه فایده ای برای شما خواهد داشت. یکی از روش های پیدا کردن دانشگاه هایی که بورس می‌‌دهند، مراجعه به بخش اسکولارشیپ سایت دانشگاه است. در این بخش، فرصت های استخدامی و انواع و اقسام فرصت های بورسیه و اعطای کمک هزینه تحصیلی به داوطلبان معرفی شده است و نیازمندی های اپلای هر یک نیز در اختیار داوطلبان قرار دارد. دقت کنید که برای مهاجرت، هر نوع بلیط مانند بلیط لحظه‌ آخری چاتر یا بلیط هواپیما معمولی را چند روز قبل سفر تهیه کنید.

 

تحصیل مجانی در سوئد

تحصیل مجانی در سوئد از سال ۲۰۱۲ میلادی به این سو برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا حذف شد و اکنون صرفا می‌توان در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سوئد به زبان سوئدی مجانی تحصیل کرد. تحصیل در رشته‌های انگلیسی زبان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سوئد، رایگان نیست. اما با رزومه آکادمیک عالی می‌‌توان معافیت از پرداخت شهریه (TUITION FEE WAIVER) دریافت کرد.

از طرفی، تحصیل در رشته‌های انگلیسی زبان مقطع PhD دانشگاه‌های سوئد رایگان است و همه پذیرفته شدگان در طول مدت تحصیل دکترا، مشمول دریافت حقوق ماهانه از دانشگاه بوده و در واقع استخدام دانشگاه هستند. دقت کنید که پذیرش در مقطع دکترا دانشگاه های سوئد، کاملا رقابتی است. در فضای کاملا رقابتی باید اپلای کنید و سعی کنید پیش از اپلای برای فرصت استخدامی (job vacancy)  یا بورس مورد نظر، حتما جزییات بورس و استخدام را ملاحظه کرده و رزومه اساتیدی که چنین فرصتی را اعلام عمومی کردند بررسی کنید. دانشگاه سلطنتی استکهلم سوئد در طول سال، ده ها فرصت استخدامی و بورسیه اعلام می‌‌کند.

 

راهنمای تحصیل مجانی در اروپا ۲۰۲۳ (3)

 

تحصیل مجانی در نروژ

نروژ، بهشت اپلای رایگان در اروپا است. این کشور نفت خیز پادشاهی ثروتمند اسکاندیناوی، اگر چه هیچ پولی از دانشجوی بین المللی نمی گیرد، اما هزینه زندگی بسیاری بالایی در قیاس با سایر کشورهای اروپایی به دانشجویان خارجی تحمیل می‌‌کند. تحصیل مجانی در نروژ ۲۰۲۳ میلادی با داشتن نمره آیلتس ۶٫۵ از ۹ آکادمیک یا تافل ۸۰ از ۱۲۰ امکان پذیر است. بسیاری از دانشگاه های نروژ، مدرک تافل هوم ادیشن (TOEFL HOME EDITION) را برای پذیرش دانشجویان خارجی به عنوان مهارت زبان انگلیسی، قبول دارند.

تحصیل در کلیه دانشگاه های دولتی نروژ در مقطع کارشناسی تا دکترا به زبان انگلیسی برای دانشجوی خارجی از جمله داوطلبان ایرانی مجانی است. یکی از دست و دل باز ترین کشورهای جهان برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان دکترا، همین دانشگاه های نروژ است.

به منظور اپلای رشته‌های انگلیسی زبان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های نروژ بایستی به سایت https://www.studyinnorway.no/ مراجعه کرده و کد و رمز عبور بگیرید و بر اساس deadline های اعلامی، اپلای کنید.

برای پیدا کردن بورس ها و فرصت های تحصیلی دانشگاه های نروژ به سایت هر دانشگاه بروید. دانشگاه اسلو نروژ به عنوان یکی از برترین دانشگاه های این کشور، در بخش admission، شرایط تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را اعلام کرده است.

 

 

آنچه برای تحصیل مجانی اروپا ۲۰۲۳ نیاز دارید

 

  • حتما نمره آیلتس ۶٫۵ از ۹ آکادمیک یا تافل بالای ۸۰ از ۱۲۰ داشته باشید.
  • نمره تافل هوم ادیشن شما توسط بسیاری از دانشگاه های اروپایی مورد تایید است.
  • نمره زبان شما بایستی از طریق مجری برگزاری آزمون، به صورت اینترنتی به دانشگاه مقصد ارسال شود.
  • هیچ دانشگاه اروپایی برای اعطای ادمیشن تحصیلی به شما، به عنوان دانشگاهی که تحصیل کردید، کار ندارد. به رزومه آکادمیک شما و سطح دانش زبان و قابلیت های پژوهشی شما نگاه نمی کند.
  • برای تحصیل مجانی اروپا ۲۰۲۳ سعی کنید رزومه اساتید در دانشکده مورد نظر در دانشگاه مقصد را به خوبی مطالعه کرده تا بتوانید بیانیه هدف جذاب منطبق با علاقمندی های تحقیقاتی اساتید راهنما تنظیم کنید.
  • رزومه و بیانیه هدف و توصیه نامه نباید غلط املایی و گرامری داشته باشد.
  • کلیه مدارک تحصیلی خود را ترجمه رسمی کنید.
  • دانشگاه های فرانسه، اتریش و آلمان، رشته های انگلیسی زبان تقریبا رایگان یا کم هزینه برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که نیازمند دانش زبان آلمانی هم نیست. تافل هوم ادیشن هم بعضی از دانشگاه های اتریش و آلمان قبول دارند.
  • اگر قصد تحصیل مجانی در اروپا ۲۰۲۳ دارید، سعی کنید تا اسفند ۱۴۰۱ شمسی، مدارک تحصیلی را آماده کرده و رزومه اساتید مورد نظر را بررسی کنید و اول روی مقصدهای تحصیلی کم هزینه و رایگان انگلیسی زبان مثل اتریش و نروژ و آلمان و فرانسه و سوئد (مقطع دکترا) تمرکز کنید.

 

نتیجه گیری

این گفتار شما را با راهنمای جامع و فوری تحصیل رایگان اروپا ۲۰۲۳ در قالب نکات کاربردی آشنا کرد. سفرمارکت به عنوان یکی از برترین پلتفرم های مقایسه قیمت خدمات گردشگری در فضای مجازی، همراه داوطلبان تحصیل در خارج از کشور است و اماده ارائه خدمات رزرو تور و بلیط با تخفیف و پیدا کردن محل اقامت مناسب است.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.