نحوه مزه دار کردن گوشت قرمز برای کباب آن هم برای افرادی که علاقه دارند طعم های متفاوت و جدیدی را تجربه کنند بسیار مهم است. کباب از جمله غذاهای اصیل ایرانی است که دارای انواع مختلفی می باشد. مزه دار کردن گوشت قرمز می تواند تجربه ای تازه برای دوست داران انواع کباب باشد. در ادامه مطلب انواع روش ها برای مزه دار کردن گوشت قرمز کبابی را بررسی می کنیم.

نحوه مزه دار کردن گوشت قرمز برای کباب آن هم برای افرادی که علاقه دارند طعم های متفاوت و جدیدی را تجربه کنند بسیار مهم است. کباب از جمله غذاهای اصیل ایرانی است که دارای انواع مختلفی می باشد. معروف ترین و شناخته شده ترین نوع کباب در ایران، کباب کوبیده است.

پس از آن کباب های چنجه، کوبیده، جوجه، برگ و... شناخته شده تر هستند. هر چند بسیاری از افراد ترجیح می دهند طعم اصیل گوشت را بچشند، اما مزه دار کردن گوشت قرمز می تواند تجربه ای تازه برای دوست داران انواع کباب باشد. در ادامه مطلب انواع روش ها برای مزه دار کردن گوشت قرمز کبابی را بررسی می کنیم.

 

 

مزه دار کردن گوشت قرمز چیست؟

مزه دار کردن گوشت قرمز برای کباب یا سایر انواع گوشت به طعم دار کردن (مرینت کردن) گوشت گفته می شود؛ به طوری که طعم جدیدی برای آن ایجاد کند. امروزه این کار به یک جنبه رقابتی بین رستوران ها تبدیل شده است. به شکلی که هر رستوران یک فرمول خاص و سری برای طعم دار کردن گوشت قرمز گوسفندی، گوشت مرغ یا حتی صیفی جات برای خود خلق می کند. البته در مزه دار کردن تلاش می شود تا ذائقه اکثریت مدنظر قرار بگیرد.

در ترکیب مواد جدید باید به نوع گوشت و همخوانی آن با مواد به کار برده شده دقت کرد. موضوع دیگر به مدت زمان لازم برای مزه دار کردن گوشت قرمز برای کباب بر می گردد. طبیعتا زمان لازم برای این کار با زمان برای مزه دار کردن گوشت مرغ متفاوت است. آناناس، سس سویا، سیر و فلفل، رزماری، لیمو ترش یا ابلیمو، زعفران، ماست، سرکه بالزامیک، زنجبیل، کیوی و... از شناخته شده ترین مواد برای خلق طعم جدید و مزه دار کردن هستند.

 

 

نحوه مزه دار کردن گوشت قرمز برای کباب

نحوه مزه دار کردن گوشت قرمز گوسفندی با گوشت گوساله تفاوت هایی دارد. گوشت گوساله در برابر گوشت گوسفند بافت سخت تری دارد. به همین دلیل است که گوشت گوساله کمی دیرپز تر از گوشت گوسفند نیز می باشد. در ابتدا باید به این نکته مهم اشاره کرد که گوشت باید تازه بوده و از مراکز معتبر مثل مرکز خرید و فروش دام زنده در تهران خریداری شود. توجه داشته باشید که گوشت تازه بهتر و راحت تر مزه دار می شود. برای مرینت کردن گوشت قرمز برای کباب در مرحله اول دو طرف تکه گوشت را به فلفل سیاه آغشته کنید و چند دقیقه ای صبر کنید.

 

نحوه مزه دار کردن گوشت قرمز برای کباب 2
چگونه گوشت قرمز را برای کباب مزه دار کنیم

 

حال در یک ظرف بزرگ کمی آب ریخته سپس رزماری و نمک را به آن اضافه کنید. چند دقیقه ای گوشت را در اب و نمک قرار دهید. مقداری نمک را در سینی فر یا ورق روغنی بریزید و و گوشت گوساله را روی ای قرار دهید. روی آن را نیز با ایه ای دیگر از نمک بپوشانید و سپس آن را به مدت یک ساعت در فر با دمای 120 درجه قرار دهید. لایه نمکی را برداشته و آنرا برش بزنید.

نحوه مزه دار کردن گوشت قرمز گوسفندی

این روش مزه دار کردن گوشت گوسفندی را می توانید برای تهیه استیک یا کباب به کار ببرید. اگر قصد کباب کردن گوش را دارید، برای نرم تر شدن گوشت از کیوی رنده شده استفاده کنید. برای این کار کمی کیوی رنده شده را با سس مایونز، نمک و فلفل مخلوط کرده و گوشت را چند ساعتی در آن بخوابانید. برای اینکه مزه بهتری داشته باشید چند برش و سوراخ در سطح گوشت ایجاد کنید. این کار باعث پخت بهتر گوشت نیز می شود. برای گوشت گوسفندی می توان از ترکیب فلفل سیاه، زعفران دم کرده و سرکه بالزامیک نیز استفاده کنید.

 

دیگر مواد قابل استفاده برای مرینت کردن گوشت قرمز

برای مزه دارکردن گوشت برای کباب علاوه بر روش های گفته شده می توان از مواد دیگری هم استفاده کرد. همانطور که گفته شد تاکنون دستورالعمل های مختلفی برای مزه دار کردن انواع گوشت ایجاد شده است و هر آشپز با توجه به هنر و سلیقه خود اقدام به استفاده از یک یا چند روش می کند. دیگر موادی که می توان با استفاده از آن گوشت را برای کباب مزه دار کرد شامل موارد زیر هستند:

  • ترکیب فلفل سیاه، سرکه و زعفران امتحان خود را پس داده است.
  • پیاز، فلفل سیاه و نمک از قدیمی ترین روش های مزه دار کردن و لطیف کردن کباب بوده است.
  • دیگر ترکیب پیشنهادی استفاده از فلفل قرمز، سیاه، دم ای، سرکه، روغن کنجد، برگ کرفس و آب گوجه است.
  • سس سویا به خودی خود یکی از بهترین مواد برای مزه دار کردن انواع گوشت است.
  • لیموی تازه یا آبلیمو به همراه سرکه سیب و بالزامیک با خاصیت اسیدی خود علاوه بر بخشیدن طعمی فوق العاده، گوشت را نرم و آماده کباب شدن می کنند.
  • استفاده از ماست یا دوغ ترش به تنهایی نیز برای مزه دار کردن گوشت توصیه می شود.
  • رزماری، موسیر، سیر و پودر آویشن دیگر ترکیب مناسب برای مزه دار کردن گوشت هستند.

 

مزیت گوشت قرمز برای کباب

 

نکاتی در مورد مزه دار کردن گوشت گوسفند و گوساله برای کباب

  • اینکه گوشت چقدر باید در مواد بماند تا مزه دار شود یک اصل بسیار مهم است.
  • نگه داشتن بیش از اندازه گوش در مواد خوراکی با قابلیت اسیدی (مثل سرکه) ممکن است باعث فاسد شدن گوشت شود.

 

  • کیوی حداکثر باید یک ساعت با گوشت در تماس باشد.
  • ورز دادن گوشت با مواد می تواند به کیفیت مزه دار شدن آن کمک کند.
  • نباید موادی که با آن گوشت را مزه دار کرده اید نگهداری کنید. بعد از مزه دار کردن چند تکه گوشت باید مواد را دور بریزید.
  • ایجاد سوراخ در سطح گوشت علاوه بر اینکه مواد را به خوبی به سطح گوشت می رساند، باعث مغز پخت شدن آن در زمان طبخ می شود.

خرید بهترین گوشت برای کباب از مرکز پخش و فروش نمونه

نکات مهم در مورد مزه دار کردن گوشت برای کباب را با هم مرور کردیم. اگر قصد خرید گوشت برای کباب کردن را دارید می توانید خرید خود را از مرکز پخش و فروش نمونه انجام دهید. با مراجعه به سایت این مجموعه می توانید از قیمت گوسفنده زنده، لاشه گوسفندی، قیمت مرغ و خروس قیمت انواع گوشت و... را بدست آورده و با اطمینان کامل در مورد کیفیت گوشت عرضه شده نسبت به خریداری آن اقدام نمایید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.