شاید تا به‌حال نام کانکس ویلایی را شنیده باشید. این کانکس‌های پرکاربرد، این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها در بخش‌های مختلف، در حال افزایش است؛ اما هنوز بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن معایب کانکس ویلایی و درنتیجه قانع کردن خود برای ساخت ویلا به صورت سنتی، به‌جای استفاده از کانکس‌ هستند.

چنانچه شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به تازگی قطعه زمینی خریداری نموده‌اید یا می‌خواهید یک ویلای مجلل و مقرون به‌صرفه در آن احداث نمایید؛ شاید تا به‌حال نام کانکس ویلایی را شنیده باشید. این کانکس‌های پرکاربرد، این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها در بخش‌های مختلف، در حال افزایش است؛ اما هنوز بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن معایب کانکس ویلایی و درنتیجه قانع کردن خود برای ساخت ویلا به صورت سنتی، به‌جای استفاده از کانکس‌ هستند.

چنانچه می‌خواهید بدانید آیا ساخت ویلای کانکسی مقرون به صرفه است یا نه؛ و این ‌که چرا استفاده از کانکس ویلایی در باغ ها افزایش پیدا کرده است؛ این مطلب از بنیان کانکس را تا انتها بخوانید تا بتواند به شما در تصمیم‌گیری و انتخاب بهتر کمک نماید.

کانکس ویلایی چیست؟

کانکس‌ها، سازه‌های پیش ساخته‌ای هستند که در جنس و ابعاد مختلف طراحی و تولید می‌شوند و می‌توانند امکانات متفاوتی داشته باشند. یکی از پرطرفدارترین و مهم‌ترین دسته‌های این سازه‌ها، کانکس های ویلایی هستند که به‌جای ساختمان‌های عادی به‌کار می‌روند و به دلیل تنوعی که در طراحی آن‌ها وجود دارد، می‌توانند برای هر مشتری به‌صورت شخصی طراحی و تولید شوند و امکانات رفاهی مختلفی داشته باشند.

هنگامی که از کانکس صحبت می‌کنیم، برخی از افراد تصور می.کنند منظور ما یک اتاقک فلزی کوچک، بدون هیچ شرایط ویژه‌ای است؛ اما یک کانکس ویلایی می‌تواند یک خوابه، دو خوابه یا... باشد و همچنین امکانات رفاهی همانند سالن پذیرایی، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و... داشته باشد و حتی از نظر زیبایی ظاهری نیز می‌تواند با یک ویلای عادی برابری نماید؛ اما یکی از مزیت‌های مهم استفاده از کانکس ویلایی، سرعت ساخت و هزینه کم تولید و طراحی این کانکس‌ها، نسبت به یک ساختمان عادی است که در ادامه به مزایای بیشتری از استفاده از کانکس ویلایی اشاره کرده‌ایم.

 

ویژگی ها و مزایای کانکس ویلایی

 

 

دلایل افزایش تقاضا برای استفاده از کانکس ویلایی در باغ ها (2)

 

همانطور که گفته شد، از نظر هزینه و سرعت تولید، کانکس‌های ویلایی ارجحیت بالایی نسبت به ویلاهای عادی دارند و به همین دلیل است که استفاده از کانکس ویلایی در باغ ها، افزایش پیدا کرده است؛ اما مزیت‌های این سازه‌ها تنها به همین مسئله خلاصه نمی‌شود. در ادامه به‌صورت خلاصه به این مزایا اشاره کرده‌ایم.

امکان بهره برداری در شرایط متفاوت اقلیمی

معمولاً در شرایط اقلیمی متفاوت، به‌خصوص مناطق سرد همانند شمال غرب کشور، ساخت‌وساز بنا به دلیل امکان یخ‌زدگی مواد اولیه، مصالح و ملات‌ها بسیار دشوار است و به همین دلیل ساخت‌و‌ساز به کندی و با هزینه بالا صورت می‌گیرد؛ اما سازه‌های پیش ساخته را در کارخانه تولید می‌کنند و به‌صورت قطعات از پیش ساخته شده، به محل استقرار اصلی رفته و قطعات آن در این محل، به یکدیگر متصل می‌شوند؛ به همین دلیل می‌توان آن‌ها را با توجه به شرایط اقلیمی منطقه تولید نمود و بدون دردسرهای ساخت و ساز در باغ خود، مستقر نمود.

برای آنکه بدانید چه ویژگی‌هایی را با توجه به اقلیم منطقه ویلایی خود، باید در کانکس ویلایی رعایت کنید، می‌توانید از مشاوران بنیان کانکس کمک بگیرید.

مصرف انرژی بهینه و استقامت بالا

اغلب ساختمان‌هایی که به‌صورت سنتی ساخته می‌شوند ،به دلیل نوع مصالحی که در تولید آن‌ها به‌کار می‌رود؛ دچار مشکلاتی در انتقال گرما و سرما هستند و همچنین وزن این سازه‌ها بالا بوده و هنگام بلایای طبیعی همچون زلزله، می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

تولید ویلاهای عادی که در آن‌ها از مصالح خاص استفاده شده باشد تا مصرف انرژی در آن‌ها بهینه بوده و همچنین استقامت بالایی داشته باشند؛ هزینه ساخت این بناها را افزایش می‌دهد؛ اما کانکس‌های ویلایی عایق‌بندی بسیار مطلوبی دارند که مانع از هدر رفتن انرژی در این سازه‌ها می‌شود. انواع شیشه پیشرفته و دوجداره و همچنین عایق‌هایی که در دیواره‌ها، کف و سقف کانکس استفاده می‌شود، سبب مصرف بهینه انرژی و استقامت بالای این سازه‌ها می‌گردد. می‌توانید انواع کانکس‌های ویلایی مقاوم و با کیفیت را با کلیک بر روی خرید کانکس ویلایی مشاهده نمایید.

سرعت بالا در تولید و بهره‌برداری کانکس ویلایی

چنانچه می‌خواهید پس از خرید باغ یا زمین خود، به‌سرعت یک ویلای مجلل، باکیفیت و مقاوم و همچنین مقرون به‌صرفه در آن احداث نمایید، ساخت یک ویلای عادی می‌تواند بسیار زمان‌بر بوده و همچنین هزینه زیادی داشته باشد؛ اما می‌توانید این پروسه را بسیار سریع‌تر و کم هزینه‌تر انجام دهید و یک کانکس ویلایی بسیار پیشرفته و مجلل برای خود داشته باشید.

 

دلایل افزایش تقاضا برای استفاده از کانکس ویلایی در باغ ها (3)

 

چنانچه هم اکنون می‌خواهید یک کانکس ایده‌آل انتخاب نمایید؛ تنها کافی است مدل‌های کانکس ویلایی را با کلیک بر روی بنیان کانکس مشاهده نمایید و به همین سرعت کانکس ویلایی ایده‌آل خود را سفارش دهید. حتی چنانچه تمایل دارید یک سازه شخصی، برای شما طراحی و تولید شود، می‌توانید با مشاوران مجموعه بنیان کانکس صحبت نموده و پس از دریافت مشاوره، طرح مورد نظر ساخت ویلای خود را ارائه دهید تا در کوتاه‌ترین زمان، آن را در محل باغ خود تحویل بگیرید.

قابلیت حمل و نقل سازه‌های پیش ساخته

چنانچه باغی را خریداری نموده‌اید و یک ویلای عادی در آن احداث کرده‌اید؛ پس از فروش آن زمین و خرید قطعه زمینی دیگر، مجبور هستید دوباره هزینه ساخت‌وساز یک ویلای جدید را پرداخت کنید. با این‌حال، سازه‌های پیش ساخته ویلایی، نه‌تنها از کارخانه تا باغ شما قابل حمل‌و‌نقل و جابجایی هستند؛ بلکه این کانکس‌ها را می‌توان به محل‌های دیگر نیز جابجا نمود و این انتقال تنها یک یا دوبار نبوده و می‌توان بارها، آن را جابه‌جا نمود.

حتی بسیاری از افراد برای کمتر نمودن هزینه خود، از انواع کانکس ویلایی دست دوم استفاده می‌کنند و به همین دلیل نه‌تنها می‌توانید این کانکس‌ها را تهیه نمایید؛ بلکه می‌توانید پس از استفاده از کانکس ویلایی خود، آن را با یک قیمت مناسب به فروش برسانید و از زمین خود خارج کنید.

هزینه کمتر و مناسب کانکس‌ های ویلایی

چناچه هنوز نیز این سوال برای شما مطرح است که چرا استفاده از کانکس ویلایی در باغ ها افزایش پیدا کرده است؟! باید بگوییم همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، یکی از دلایل اصلی این موضوع این است که برای ساخت و تولید یک کانکس ویلایی، هزینه کمتری نسبت به خرید مصالح و هزینه ساخت‌وساز ساختمانی یک ویلای عادی پرداخت می‌شود.

نکته مهم در ارتباط با مقرون به‌صرفه بودن و کاهش هزینه‌ها با ساخت ویلای کانکسی، این است که با وجود کمتر شدن هزینه شما، امکانات این کانکس‌ها نسبت به یک ویلای عادی کمتر نبوده و در نتیجه می‌توانید با خیالی راحت ویلای پیش‌ ساخته مورد نظر خود را از بین مدل‌های کانکس ویلایی بنیان کانکس انتخاب نمایید.

البته این نکته را باید در نظر بگیرید که قیمت کانکس ویلایی بر اساس ویژگی‌های متنوع آن همچون نوع بدنه، عایق‌بندی، ابعاد و... می‌تواند متفاوت باشد؛ برای مثال قیمت کانکس ویلایی ۶۰ متری با قیمت کانکس ویلایی ۴۰ متری یا قیمت کانکس ویلایی ۲۰ متری متفاوت است که شما باید بر اساس هزینه مورد نظر خود ویلایی که می‌خواهید را انتخاب نمایید.

همچنین یکی دیگر از مزایای کانکس ویلایی، امکان پرداخت همه هزینه‌ها به‌صورت یک جا است که در نتیجه سبب می‌شود با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها، در بازه‌های زمانی متفاوت، با این مشکل روبرو نشوید و امکان پرداخت مناسب را داشته باشید.

کلام آخر

در این مطلب از بنیان کانکس که به سوال چرا استفاده از کانکس ویلایی در واقع افزایش پیدا کرده است پاسخ دادیم اغلب مزایای استفاده از این سازه های پیش ساخته را گفتیم با این حال از آنجایی که این راهنما به شما در انتخابی درست و ایده‌آل کمک می‌نماید، و همچنین از آنجایی‌ که هیچ شرایطی کاملا بدون عیب و نقص نیست؛ نباید از معدود معایب کانکس ویلایی نیز چشم‌پوشی کرد.

 از معایب کانکس ویلایی می‌توانیم به محدودیت در احداث تعداد طبقات، تنوع کمتر در تولید و طراحی شکل سازه، کاهش قیمت هنگام فروش کانکس استفاده شده، تاثیر ابعاد کانکس در جابه‌جایی و حمل‌ونقل نیز اشاره نمود. در تولید کانکس ویلایی، نمی‌توان این سازه‌ها را بیشتر از یک یا دو طبقه تولید نمود و همچنین ابعاد آن، چنانچه از یک حدی بیشتر شود، باید در قطعات مختلف ساخته شود و در محل احداث، به یکدیگر مونتاژ شود؛ با این‌حال محدودیتی در میزان ابعاد این کانکس‌ها نیست‌.

همچنین این نکته نیز اهمیت دارد که برخلاف ساختمان‌های عادی که درگیر تورم می‌شوند، یک کانکس پیش‌ساخته دست دوم، می‌تواند با هزینه بسیار پایینی به فروش برسد و به همین دلیل، چنانچه می‌خواهید با کار ساخت‌وساز ویلا، کسب درآمد داشته باشید، خرید کانکس ویلایی، گزینه مناسبی برای شما نیست.

با این‌حال قیمت پایین‌تر هنگام خرید کانکس ویلایی، سرعت بالا در احداث و استفاده از این سازه‌ها، مقاومت بالا در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی، امکان جابه‌جایی مجدد و سایر مزایایی که گفته شد از دلایلی هستند که سبب شده‌ است این روزها استفاده از کانکس ویلایی در باغ ها افزایش پیدا کرده است. امیدواریم این راهنما، به شما در انتخاب بهتر کمک نماید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.