موسسه آموزش عالی مهرالبرز در واقع موسسه ای است غیرانتفاعی که به صورت کاملا الکترونیکی و از راه دور زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق آزمون کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد؛ این روزها پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش و انتشار دفترچه، اگر مجاز به انتخاب رشته شده باشید یکی از گزینه های محل تحصیل دانشگاه غیرانتفاعی مجازی مهرالبرز است.

همزمان با فراگیری بیماری کرونا تقریبا تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به دنبال شیوه ای موثر برای ادامه فعالیت های خود بودند. این اتفاق موجب شد تا این مراکز آموزشی مجبور به بهبود زیرساخت هایی برای اتقای سطح کیفی آموزش های از راه دور شوند. در این میان مراکزی هم بودند که به نحوی عالی و بدون دردسر به فعالیت خود ادامه داده و به خاطر ماهیت خود دچار اختلال نشوند. موسسه آموزش عالی مهرالبرز از این دست مراکز بود که در این مقاله سعی داریم شما را با روند تحصیل در این دانشگاه آشنا سازیم.

 

مهرالبرز و آموزش الکترونیکی:

موسسه آموزش عالی مهرالبرز در واقع موسسه ای است غیرانتفاعی که به صورت کاملا الکترونیکی و از راه دور زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق آزمون کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد؛ این روزها پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش و انتشار دفترچه، اگر مجاز به انتخاب رشته شده باشید یکی از گزینه های محل تحصیل دانشگاه غیرانتفاعی مجازی مهرالبرز است.

این موسسه در حال حاضر دارای ۲۲ رشته گرایش تحصیلی در ۳ دانشکده مختلف است:

دانشکده مدیریت با ۹ رشته-گرایش

دانشکده فناوری اطلاعات با ۷ رشته گرایش

دانشکده فنی و مهندسی با ۶ رشته گرایش

مهرالبرز به طور رسمی در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز نمود و بیش از ۱۶ سال متوالی است که اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. دانشجویان دانشگاه این امکان را دارند تا با پرداخت شهریه به صورت اقساطی و در چند مرحله ادامه تحصیل دهند. البته به مانند سایر دانشگاه ها و موسسات آموزشی مبلغ شهریه هر سال به تناسب اوضاع تغییر می کند.

مدرکی که دانشجویان در پایان تحصیل خود دریافت می نمایند مدرک مورد تایید وزارت علوم بوده و پس از دانش آموختگی امکان تحصیل در دوره دکتری تخصصی چه در داخل و خارج ایران فراهم است.

 

از چالش اولیه تا ارائه خدمات به دیگران:

زمان تاسیس مهرالبرز نبود زیرساخت اینترنتی مناسب چالشی بزرگ برای آغاز فعالیت بود که با پیشرفت بستر اینترنت و فضای وب و فراهم شدن نرم افزارهای کمک آموزشی مناسب این چالش ها پشت سر گذاشته شد. با تجربه کسب شده از گذشته تا به امروز مهرالبرز توانسته است نه تنها در دوران کرونا فعالیت خود را به خوبی انجام دهد بلکه به بسیاری از دانشگاه های مطرح کشور در حوزه های آموزش الکترونیکی ارائه خدمات دهد.

 

سیستم آموزشی مهرالبرز:

مدل آموزشی این مجموعه در حال حاضر مدل بومی سازی شده دانشگاه های مطرح آموزش آنلاین در تمام دنیاست. برخلاف تصور غلط موجود که گمان می شود آموزش آنلاین تنها معطوف به برگزاری آنلاین کلاس های درسی است، آموزش الکترونیکی مجموعه ای از چند سیستم آموزشی است و کلاس آنلاین تنها یک ابزار از ابزارهای نظام یادگیری الکترونیکی است. مهرالبرز به خوبی توانسته است در مدل آموزشی بومی خود تمام مواردی را که یک دانشجو از ابتدای تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد نیاز دارد فراهم نموده و محتوای آموزشی خود را توسط سیستم استاندارد آموزش الکترونیکی (LMS) در اختیار دانشجویان قرار دهد. البته که در کنار این سیستم به عنوان مکمل از سیستم کلاس آنلاین هم استفاده می گردد.

ساختار سیستم های مدیریت محتوای الکترونیکی یا همان LMS در آموزش از راه دور بسیار مهم و حیاتی است. استفاده از تکنولوژی روز و ظاهر کاربرپسند باعث شده است تا بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سال های گذشته برای جلوگیری از تعطیلی آموزش های خود به سمت استفاده از سیستم مهرالبرز روی آورند. این سامانه در واقع محتواهای آموزشی که با شروع هر نیمسال تحصیلی تولید شده است به صورت هفتگی برای دانشجویان بارگذاری می نماید و با استفاده از امکان مشاهده چندین باره اطلاعات و دانلود محتواهای تکمیلی موجب شده است تا دانشجویان مطالب آموزشی را به خوبی فراگیرند. لازم به ذکر است در این سیستم شخصی به عنوان دستیار آموزشی نیز فعالیت می‌کند که دانشجو می‌تواند سوال‌های درسی  پیش روی خود را  به صورت ۲۴ ساعته و در طول هفته با او مطرح کرده و پاسخ مورد نظر را از طریق این دستیار آموزشی دریافت کند.

 

موسسه آموزش عالی مهرالبرز، (1)

 

نگاهی به آمار و مزایای تحصیل در مهرالبرز:

تعداد دانشجویان این موسسه طی این سال‌ها متغیر بوده است و هر ساله افزایش داشته است. تاکنون ۱۶ دوره‌ تحصیلی کارشناسی ارشد در این مجموعه برگزار شده و در میان دانشجویانی که در این سال ها در مهرالبرز مشغول به تحصیل بوده اند، حدود ۱۸ درصد موفق به قبولی در آزمون دکتری شده‌اند. همچنین نزدیک به ۸۵ درصد این دانشجویان موفق شده‌اند که جذب بازار کار در کشور شوند.

بزرگ ‌ترین حسن این دانشگاه به واسطه‌ ماهیت الکترونیکی بودن آن، استفاده از حدود ۱۲۰ نفر از اساتید برجسته کشور  است که در دانشگاه‌های معروف ایران و خارج از ایران تدریس می‌کنند. این اساتید صاحب نام در فرآیندهای آموزشی دوران تحصیل دانشجویان حضور دارند و محتوای آموزشی درسی مهرالبرز کاملا با حضور و نظارت این اساتید تولید شده است و از استانداردهای بالایی برخوردار است.

یکی از مزایای درس خواندن در مقطع کارشناسی ارشد در مهرالبرز این است که دانشجویان از هر جای کشور که باشند، می‌توانند در کلاس‌های این مجموعه شرکت نمایند و علاوه بر مباحث اصلی‌ای که به آن ها تدریس می‌شود، از دوره‌های مهارت‌افزایی نیز استفاده نمایند؛ دوره‌هایی خاص که متناسب با رشته‌ هر دانشجو تشکیل شده است. درواقع آنان علاوه بر درس خواندن، می توانند در این دوره‌ها مهارت‌های مورد نیازشان را برای آینده کسب نمایند. این دوره های مهارت افزایی با هدف پر کردن فاصله سیستم آموزشی با محیط های کاری طراحی شده و باعث شده است تا طی سال های فعالیت مهرالبرز پس از پایان تحصیل، دانش آموختگان زیادی به سازمان ها و شرکت های معتبر بپیوندند و در محیط کار خود موفق باشند.

با نگاهی به آمار متوجه می شویم که مخاطبان مقطع کارشناسی ارشد الکترونیکی موسسه آموزش عالی مهرالبرز را چندین گروه تشکیل می‌دهند. به طور مثال: افراد شاغلی که بدین وسیله هم می‌توانند تحصیل کنند و هم در کنار تحصیل به شغل خود ادامه دهند، زنان خانه‌داری که به ادامه‌ تحصیل علاقه دارند و می‌توانند به صورت غیرحضوری به ادامه تحصیل بپردازند، گروه دیگر افرادی هستند که به دلیل مکان جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنند، امکان تحصیل در دانشگاه‌های مطرح کشور و بهره‌ بردن از اساتید و امکانات این دانشگاه‌ها را ندارند، می توانند با شرکت در یکی از رشته های تحصیلی این مجموعه از دانش اساتید مطرح کشور بهره ببرند.

علاوه بر همه‌ این ها دانشگاه مهرالبرز دارای یک کانون دانش آموختگان است که حتی افرادی که دانشجوی کارشناسی ارشد مهرالبرز نیستند نیز می‌توانند در دوره‌های آزاد این کانون شرکت و مهارت‌های خود را افزایش دهند. همچنین دانشجویان مهرالبرز پس از پایان دوران تحصیل خود می توانند در کانون دانش آموختگان عضو شوند و از مزایای این کانون تا همیشه بهره مند گردند.

لازم به ذکر است موسسه آموزش عالی مهرالبرز برای اولین بار در کشور و با تکیه بر تجربه چندین ساله، رشته یادگیری الکترونیکی را از سال تحصیلی گذشته دایر کرده است و در مهر ماه امسال نیز از دو گروه امتحانی علوم تربیتی و مهندسی کامپیوتر در این رشته دانشجو می پذیرد.

 

موسسه آموزش عالی مهرالبرز، (2)

 

در پایان داوطلبان و متقاضیان این رشته جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از وبسایت موسسه آموزش عالی مهرالبرز دیدن نموده یا برای ارتباط با واحد مشاوره و پشتیبانی تحصیلی با شماره 02157658000 تماس حاصل فرمایند.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.