خاک اره، یکی از مواد اولیه ای است که می توان از آن در تولید محصولات بسیاری استفاده کرد. استفاده از خاک اره برای تولید محصولات مختلف، می تواند یک کسب و کار پولساز برای شما ایجاد کند.

تولید محصولاتی همچون کودهای گیاهی، زغال، تخته فشرده و ... همگی از جمله کسب و کارهایی هستند که می توانند درآمد قابل توجهی ایجاد کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم ایده های کارآفرینی با خاک اره و مزایایی که هر یک می تواند به همراه داشته باشد را با هم بررسی کنیم.

ساخت تخته فشرده

یکی از راه‌های درآمدزایی با استفاده از چوب و خاک اره، ساخت تخته‌های فشرده است. در واقع هنگامی که در نجاری یا صنایع چوب، از چوب به عنوان مواد اولیه برای تولید وسایل چوبی استفاده می‌شود، مقدار زیادی ضایعات چوب، باقی می‌ماند که به شرکت‌های تولیدکننده تخته فشرده فروخته می‌شود.

این شرکت‌ها ابتدا این ضایعات چوبی را به ذرات ریز تبدیل می‌کنند و در نهایت با استفاده از مواد اولیه دیگری مثل چسب‌ها، می‌توانند تخته فشرده را تولید کنند. تخته فشرده امروزه فروش بسیار زیادی در بازار دارد و قیمت آن نیز کاملاً مناسب است. بنابراین می‌تواند یک انتخاب مناسب برای کسب درآمد با استفاده از خاک اره باشد.

تولید زغال فشرده

یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی با استفاده از خاک اره، تولید زغال فشرده است. این صنعت به یک کسب و کار پردرآمد به خصوص در کشور ایران تبدیل شده است. با راه اندازی خط تولید زغال فشرده به راحتی می‌توان انواع مختلف زغال‌ را فقط به کمک خاک اره، تولید کرد.

 با توجه به اینکه قیمت زغال در کشور ایران پیوسته در حال افزایش است، می‌توان درآمد قابل توجهی از این طریق داشت. همچنین شما می‌توانید با راه اندازی خط تولید زغال فشرده، خیلی زود برندسازی کنید و محصولات خود را به کشورهای خارجی صادر کنید و از این طریق درآمد زیادی داشته باشید.

 

کار آفرینی با خاک اره (2)

 

با این حال این موضوع را در نظر بگیرید که انواع خاک اره‌ ای که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید تفاوت بسیار زیادی با خاک اره های معمولی که در بازار وجود دارد، داشته باشد. به عنوان مثال باید کاملاً خالص بوده و کیفیت بالایی داشته باشد. پس برای استفاده از خاک اره در صنایع مختلف، حتما به کیفیت خاک اره توجه کنید.

تولید کود گیاهی

برای تولید مالچ و کود گیاهی، به راحتی می‌توان از خاک اره استفاده کرد. در واقع خاک اره را با مواد اولیه دیگر ترکیب کرده و به ذرات ریز تبدیل می‌کنند تا در نهایت کود گیاهی تشکیل شود. می‌توان این کودها را برای پوشش خاک‌ها و همچنین رشد بیشتر گیاهان و درختان مورد استفاده قرار داد.

قیمت بالای کود در کشور ما باعث شده است تولید کود گیاهی با استفاده از خاک اره یک کسب و کار با درآمد خوب باشد. بنابراین اگر قصد کارآفرینی با خاک اره را دارید، تولید کود گیاهی به دلیل اینکه روش ساده‌تری نسبت به سایر کسب و کارها دارد، بسیار مناسب است.

تولید تخته کامپوزیتی و بلوک ساختمانی

افرادی که در زمینه ساختمان سازی یا کسب و کارهای مرتبط با چوب فعالیت می‌کنند، خیلی خوب می‌دانند که تخته کامپوزیتی و بلوک ساختمانی، فروش بسیار بالایی دارد. استفاده از خاک اره برای تولید تخته کامپوزیتی یک پیشنهاد اقتصادی کاملاً مقرون به صرفه است که می‌تواند خیلی زود درآمد بسیار زیادی برای شما داشته باشد.

کافی است با راه اندازی این کسب و کار، خیلی زود مراکز مهم برای فروش محصولات خود را پیدا کنید و برندسازی کنید. آنگاه می‌بینید که به سرعت به یک منبع مناسب برای خرید تخته کامپوزیتی تبدیل می‌شوید.

ساخت الیاف کربن

به کمک خاک اره می‌توان الیاف کربن ساخت و درآمد بسیار زیادی کسب کرد. در واقع بخشی از ساختار چوب را سلول‌های گیاهی تشکیل می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توان الیاف سلولزی و کربنی ایجاد کرد. همراه با سلولز، در ساختار انواع چوب مثل خاک اره، سلول‌های گیاهی دیگری نیز وجود دارند که باعث استحکام گیاهان می‌شوند.

در گذشته از این سلول‌های گیاهی موجود در خاک اره، برای تولید کاغذ و تولید اتانول استفاده می‌شد. اما اخیراً کشف شده است که با استفاده از این مواد می‌توان الیاف کربن را نیز تولید کرد و از این طریق درآمد قابل توجهی داشت.

وسایل تزیینی با خاک اره

با استفاده از خاک اره می‌توان وسایل تزیینی مثل قاب عکس، مجسمه‌های چوبی و مواردی مانند این را تولید کرد. در گذشته برای تولید مجسمه‌های چوبی به جای استفاده از ضایعات چوب، از بخش اصلی چوب استفاده می‌شد که اصلاً مقرون به صرفه نبود. زیرا مجسمه ساز یا هنرمندی که با استفاده از چوب وسایل تزیینی تولید می‌کرد، باید مبالغ بسیار زیادی را برای تهیه مواد اولیه پرداخت می‌کرد.

 

کار آفرینی با خاک اره (3)

 

در عین حال ممکن بود سود حاصل از فروش آن خیلی خیلی کمتر از قیمت مواد اولیه باشد.‌ اما امروزه برای تولید وسایل تزیینی عمدتاً از ضایعات چوب و خاک اره استفاده می‌شود که با قیمت کمتری خریداری می‌شوند و از طرفی سود حاصل از فروش آنها بیشتر خواهد بود.

تولید وسایل خانگی با خاک اره

یکی دیگر از ایده های کارآفرینی با خاک اره می‌تواند تولید وسایل خانگی باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند ضایعات چوب و خاک اره نمی‌تواند استحکام لازم را برای تولید وسایل خانگی مثل صندلی، میز یا تخت داشته باشد. با این حال خاک اره در صنعت چوب به ذرات ریزتری تبدیل می‌شود و از مواد شیمیایی یا چسب، برای فشرده سازی آن استفاده می‌شود. در نتیجه استحکام آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین می‌توانید به راحتی از خاک اره برای تولید وسایل خانگی استفاده کنید.

بهتر است ابتدا یک کارگاه کوچک داشته باشید که بتوانید سفارش دریافت کنید. پس از مدتی با دریافت سفارشات بیشتر، درآمد قابل توجهی خواهید داشت. امروزه فروش لوازم خانگی بسیار بیشتر از گذشته انجام می‌شود و همچنین قیمت‌ها نیز افزایش دو چندانی داشته است.

ساخت پوشال

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد با خاک اره تولید پوشال است. در اکثر موارد مرغداری‌ها و اشخاصی که با دام و طیور سر و کار دارند، نیاز بسیار بالایی به پوشال دارند. پوشال ساختار ریز شده و کوچک از ضایعات چوب می‌باشد که با کمک خاک اره نیز می‌توان آن را تولید کرد. شما با فروش پوشال، به خصوص به صنایع بزرگ‌تر، می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید.

در این مطلب به طور کامل در رابطه با کارآفرینی با خاک اره صحبت شد. امروزه نه تنها از خاک اره برای تولید بسیاری از مواد اولیه صنعتی مثل زغال یا کود گیاهی استفاده می‌شود، بلکه از سایر ضایعات چوب نیز می‌توان در صنعت برای کسب درآمد و کارآفرینی استفاده کرد. لازم به ذکر است که شما باید برای اینکه بدانید تولید زغال فشرده را از کجا شروع کنید یا برای ساخت لوازم خانگی از خاک اره چه کارهایی انجام دهید، ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید.

 

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.