به دلیل کاربردهای مختلف و همچنین نیاز متفاوت افراد به درب اتوماتیک شرکت‌های سازنده به فکر چاره برای پاسخ گویی به این طیف وسیع سلیقه مشتریان توانسته اند مدل های گوناگون و کاربردی زیادی را طراحی و تولید کنند تا خریداران بتوانند به راحتی متناسب با نیاز و سلیقه خود یک مدل را با خیال راحت انتخاب و خریداری کنند.

استفاده نمودن از درب اتوماتیک این روزها معقوله عجیبی به نظر نمی‌رسد. زمانی بود که از باز شدن ناگهانی درب، شگفت زده‌ می‌شدیم. امّا با وجود آن که درب اتوماتیک بسیار کارآمد و مفید است و امروزه حتی در آپارتمان‌ها نیز از آن استفاده می‌شود، مسئله تعمیرات و نگهداری از آن، همچنان پیچیده و عجیب به نظر‌ می‌رسد. با توجه به محل استفاده و نوع نیاز، کاربردهای مختلفی می‌توان برای این درب‌ها بر شمرد. از جمله کاربردهای آن‌ها می‌توان به درب پارکینگ، درب بیمارستان و … اشاره کرد. درب‌های اتوماتیک با توجه به نوع مکانیزم باز و بسته شدن قابل دسته‌بندی هستند. در این بخش به معرفی انواع درب‌ ‌اتوماتیک می‌پردازیم. استفاده از درب اتوماتیک امروزه رواج فراوانی یافته است. گستردگی این مسئله به اندازه‌ای‌ست که در انواع ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی این درب‌ها دیده می‌شوند. درب ‌اتومات به شکل‌های مختلفی تولید شده و کاربردهای متنوعی دارند.

درب برقی اتوماتیک این قابلیت را دارند تا در جهات مختلفی حرکت کرده و اقدام به باز و بسته شدن کنند، باتوجه ‌به این قابلیت، درب‌ های اتوماتیک برقی در انواع مدل‌های گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌شود.مهم‌ترین نکته نیز خرید از مکانی است که بتواند خدمات پس از فروش مناسبی در اختیار ما قرار دهد. در غیر این صورت اگر خدمات پشتیبانی وجود نداشته باشد، قرار است چگونه آن‌ها را تعمیر کنیم؟ در ابتدا اجازه دهید تا نگاهی داشته باشیم به انواع درب اتوماتیک و سپس به مسئله تعمیرات آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

انواع درب اتوماتیک

به دلیل کاربردهای مختلف و همچنین نیاز متفاوت افراد به درب اتوماتیک شرکت‌های سازنده به فکر چاره برای پاسخ گویی به این طیف وسیع سلیقه مشتریان توانسته اند مدل های گوناگون و کاربردی زیادی را طراحی و تولید کنند تا خریداران بتوانند به راحتی متناسب با نیاز و سلیقه خود یک مدل  را با خیال راحت انتخاب و خریداری کنند.

به طور معمول آنچه ما از درب اتوماتیک تصور می‌کنیم، درب‌های شیشه‌ای هستند که با داشتن یک سنسور هنگام حرکت جسم به سمت آن‌ها، باز و بسته‌ می‌شوند. امّا علاوه بر شیشه، ممکن است از کرکره اتوماتیک استفاده شود. این مسئله برای بالا بردن امنیت در محیط‌هایی مثل پارکینگ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک نیز در طرح و شکل‌های مختلفی تولید‌ می‌شوند؛ مانند درب اتوماتیک گردان، لولایی، کرویی و...

می‌توان از نظر کاربرد نیز آن‌ها را به چند دسته تقسیم نمود. درب‌های مخصوص فروشگاه، پارکینگ، بیمارستان و ... به طبع در هر مکان کاربری آن‌ها متفاوت خواهد بود. برای مثال در بیمارستان‌ها این مسئله مهم است که آلودگی به محیط وارد و از آن خارج نشود، همچنین مواد سازنده درب اتوماتیک باید به گونه‌ای باشد که در بخش‌های رادیولوژی مشکلی ایجاد ننماید. به این ترتیب در ساخت بدنه آن‌ها از سرب استفاده می‌کنند. یا در محیط‌های صنعتی برای جلوگیری از اتلاف انرژی، از درب‌های اتوماتیک سریع صنعتی استفاده می‌شود که از جنس UPVC ساخته‌ می‌شوند.

بررسی انواع درب اتوماتیک

 کاربری هر کدام به طبع متفاوت است، امّا در انتها همه آن‌ها برای افزایش راحتی در کاربری، افزایش امنیت و ممانعت از ورود آلودگی در محیط‌های مختلف نصب‌ می‌شوند. هر درب اتوماتیک می‌تواند شامل ویژگی‌های خاص خود باشد. علاوه بر ظاهر (اشاره کردیم به عنوان کروی، گردان، لولایی و ...) دارای خصوصیات قابل تنظیم نیز هستند؛ از جمله سرعت‌های مختلف باز و بسته شدن.

مزایای استفاده از انواع درب اتوماتیک پارکینگ

برای مثال، هنگام استفاده از درب اتوماتیک پارکینگ انتظار داریم تا درب به موقع باز شود و ایمنی لازم را برای ماشین ما و دیگران فراهم کند. نصب آن‌ها به طور کل برای افزایش ایمنی است. با نصب آن‌ها دیگر به راحتی بدون نیاز به پیاده شدن از ماشین، وارد پارکینگ‌ یا از آن خارج می‌شویم. برای مادران یا کارمندانی که در روزهای بارانی از سر کار باز می‌گردند، این مسئله یک ویژگی مثبت است. درب اتوماتیک پارکینگ دارای جک‌های هیدرولیکی و جک الکترومکانیک بوده و گاهی در انواع آن‌ها از سیستم ریلی نیز استفاده می‌شود.

درب‌ اتوماتیک پارکینگی که در سایزهای کوچک تا خیلی بزرگ به منظور مصارف گوناگون تولید و ساخته می‌شوند، دارای انواع مختلفی هستند که عبارت‌اند از:

  • درب اتوماتیک پارکینگی لولایی
  1. درب اتوماتیک پارکینگی لولایی تک لنگه
  2. درب اتوماتیک پارکینگی لولایی دو لنگه
  • درب اتوماتیک پارکینگی ریلی (کشویی)
  • درب اتوماتیک پارکینگی کرکره‌ای
  • درب اتوماتیک پارکینگی زیرسقفی (سکشنال)

مزایای استفاده از انواع درب شیشه ای اتوماتیک

درب های شیشه ای اتوماتیک در دو مدل کشویی و لولایی قابل استفاده در مراکز عمومی و خصوصی مانند: هتل، فرودگاه، پاساژ و فروشگاه ها می باشد. مزایای درب اتوماتیک شیشه ای را میتوان برای سهولت در تردد عابرین، زیبایی، ارتقا سطح مقبولیت اماکن مورد استفاده و جلوگیری از اتلاف انرژی نام برد.

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی: این درب‌ها با قابلیت باز و بسته شدن با سیستم چشمی باعث می‌شود درب مدت زمان زیادی بیهوده باز نماند و انرژی درون ساختمان هدر نرود بنابراین استفاده از این نوع درب اتوماتیک شیشه ای می‌تواند در مصرف انرژی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
  2. استفاده مفید از فضای ساختمان: همانطور که میدانید درب‌های سنتی دارای اندازه‌های مشخصی هستند که نمی‌توان آنها را تغییر داد اما درب شیشه ای برقی را می‌توان در اندازه‌های دلخواه سفارش دهید و از فضای ساختمان خود بیشترین استفاده را کنید.
  3. افزودن زیبایی ساختمان: این درب‌ها به دلیل ظاهر زیبای خود موجب می‌شوند نمای ساختمان شما نیز به تبع زیباتر به نظر برسد.
  4. جلوگیری از ورود آلودگی: اگر از ورود آلودگی به درون ساختمان خود خسته شده اید می‌توانید به راحتی با استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک میزان این آلودگی‌های وارد شده به ساختمان را به حداقل برسانید.

بنابراین با مشاهده مزایای استفاده درب‌ اتوماتیک  میتوانید متوجه چرایی مزیت درب‌های تولید شده مهندسان توانمند و حرفه ای ما در مقایسه با سایر درب‌ها ‌شوید.

نمونه پرکاربرد دیگر که در اغلب فروشگاه‌ها و مغازه‌ها مشاهده می‌کنیم، درب اتوماتیک فروشگاهی است. این نوع ‌درب‌ها مخصوص فضاهایی هستند که رفت و آمد بسیار انجام می‌شود. حتی می‌توان در محیط‌های سازمانی و اداره‌ها نیز آن‌ها را نصب کرد. هدف نهایی از نصب این نوع درب اتوماتیک، آن است که کاربران با زحمت کمتری عبور و مرور خود را انجام دهند.

 

بررسی و عملکرد مزایای انواع درب اتوماتیک (2)

 

 

خرید انواع درب اتوماتیک از وب سایت آتی دُر

درب اتوماتیک بالارونده نیز یکی از انواع ‌درب‌های مدرن است که مشابه درب پارکینگ به سمت بالا جمع می‌شود. جنس بدنه در این نوع درب اتوماتیک، ممکن است از مواد مختلفی ساخته شود. حتی می‌توان نوع شیشه‌ای آن را نیز سفارش داد. احتمالاً اگر بخواهید برای درب پارکینگ یا محیط‌های انباری از آن استفاده کنید، بهتر است جنس بدنه آن فلزی یا فولادی باشد؛ به این ترتیب امنیت محیط افزایش پیدا می‌کند، این طور نیست؟ !

کرکره‌های برقی نیز امروزه برای مغازه‌ها کاربرد فراوان دارند. در گذشته لازم بود تا کرکره‌ها را به صورت دستی جمع کنیم. این مسئله به خصوص برای فروشگاه‌های بزرگ، زمان‌بر بود. امّا حالا با یک ریموت، به راحتی باز و بسته‌ می‌شوند. همچنین جنس آن‌ها می‌تواند از فولاد، آلومینیوم، گالوانیزه فابریک و حتی موادی شفاف باشد. شاید بد نباشد برای دیدن انواع درب و دریافت کاتالوگ کرکره اتوماتیک، سری به وب سایت «آتی دُر atidoor.com»   بزنید. در همین وب سایت می‌توانید انواع  درب اتوماتیک شیشه ای که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را نیز مشاهده کنید.

 تعمیرات درب اتوماتیک

به این ترتیب با انواع درب اتوماتیک آشنا شدیم. کدام یک برای شما کاربری دارند؟ مطمئناً برای مغازه‌های پر رفت و آمد، انتخاب یک درب اتوماتیک، بهترین گزینه خواهد بود؛ مشتریان به راحتی می‌توانند وارد شوند و هنگام خارج شدن با خریدهای خود مشکلی نخواهد داشت. امّا مسئله نگهداری و تعمیر که مطرح می‌شود، این سوال پیش می‌آید از کجا خرید کنیم که درب اتوماتیک با کیفیت مناسب داشته باشند و بتواند کاملاً آن را پشتیبانی کند؟ یا آیا جایی وجود دارد که بتوانند درب اتوماتیک فعلی را تعمیر کند؟

 

بررسی و عملکرد مزایای انواع درب اتوماتیک (1)

 

آشنایی با خدمات آتی دُر

آتی دُر با پشتیبانی همه جانبه، این امکان را فراهم کرده تا تعمیرات درب اتوماتیک شیشه‌ای به راحتی انجام شود. همچنین، با خرید از آتی در، بهترین‌ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت. چرا؟ به دلیل آنکه هنگام خرید، ضمانت اصالت درب اتوماتیک و یراق‌آلات را به شما می‌دهد. دیگر خیالات از بابت اصل بودن یا نبودن محصول خریداری شده راحت خواهد بود. نیروهای مختصص آن‌ها همواره آماده هستند تا در کمترین زمان ممکن، درب اتوماتیک شما را از هر مشکلی نجات دهند.

درب‌های اتوماتیک به مانند هر وسیله الکتریکی دیگری دارای یک عمر مفید هستند و پس از آن به مرور زمان اشکالاتی در آنها پدیدار شده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند و به همین دلیل و برای پشتیبانی از این درب‌ها ما در مجموعه تخصصی آتی در کار تعمیر درب اتوماتیک را انجام می دهیم.

یکی از مشکلات امروزه ما، نبودن قطعات کالا در بازار است. به این معنا که کالایی که‌ می‌خریم اگر زمانی خراب شود، قطعات جانبی برای تعمیر وجود ندارد یا به سختی پیدا می‌شود. امّا آتی در، با داشتن قطعات یدکی اصلی،  به موقع از راه‌ می‌رسد و به تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای ما خواهد پرداخت.

به‌علاوه، آتی دُر با داشتن اعضای متخصص، همیشه سعی می‌کند تا قطعات را تعمیر نماید تا هزینه کمتری را پرداخت کنید. گویا این شرکت فکر همه چیز را کرده است و به فکر جیب ما نیز هست. پس، پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت آن‌ها بزنید و درب اتوماتیک دلخواه خود را از کاتالوگ‌های متنوع آن‌ها انتخاب کنید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیعاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.