در صنعت تابلو سازی نوعی تابلو ساخته می‌شود که به تابلو لایت باکس معروف است. همان طور که از نام این نوع تابلو مشخص است یک جعبه نورانی است که با توجه به طراحی خاصی که برای آن صورت می‌گیرد و المان‌هایی که در ساخت آن به کار می‌رود، کمک می‌کند تا بیننده بتواند کلمات، نوشته‌ها و یا لوگو را به صورت نورانی مشاهده نماید.

تابلوی یک مغازه و یا یک فروشگاه تا حد زیادی می‌تواند در معرفی آن کسب و کار نقش داشته باشد. تابلو لایت باکس یکی از انواع تابلوها در صنعت تابلو سازی به شمار می ‌آید که به صورت یک جعبه نورانی طراح شده و از متریال‌های گوناگونی مانند آلومینیوم، چوب و پلکسی گلاس می ‌توان در ساخت آن استفاده کرد. این نوع تابلو با توجه به زیبایی و طراحی خاصی که دارد می تواند در معرفی مشاغل مختلف تاثیر بسزایی داشته باشد. ما در این مطلب قصد داریم درباره روش ساخت این نوع تابلو و انواع آن در صنعت تابلو سازی صحبت کرده و به قابلیت‌های تبلیغاتی و همچنین تزئینی آن در ایجاد فضاهای دکوراتیو و تزئین محیط، ایجاد سقف‌های کاذب و آسمان مجازی بپردازیم.


 

تابلو لایت باکس چیست؟

در صنعت تابلو سازی نوعی تابلو ساخته می‌شود که به تابلو لایت باکس معروف است. همان طور که از نام این نوع تابلو مشخص است یک جعبه نورانی است که با توجه به طراحی خاصی که برای آن صورت می‌گیرد و المان‌هایی که در ساخت آن به کار می‌رود، کمک می‌کند تا بیننده بتواند کلمات، نوشته‌ها و یا لوگو را به صورت نورانی مشاهده نماید.

پیشتر اشاره کردیم که در ساخت قاب تابلو لایت باکس‌ از موادی مانند آلومینیوم، چوب و پلاستیک استفاده می‌شود که طراح و سازنده تابلو آن را به صورت یک جعبه و فریم آماده می‌کند، اما سطح تابلوها معمولا از جنس پلکسی گلس آماده می‌شود که می‌تواند نور لامپ‌هایی که در این جعبه به کار رفته را منعکس نماید. برای روشن کردن لایت باکس‌ها از مهتابی و لامپ‌های LED استفاده می‌شود که در داخل جعبه قرار می‌گیرد و به اینصورت نورپردازی آن انجام می شود.

ویژگی طراحی و استفاده از لایت باکس چه به عنوان تابلو مغازه و چه موارد تزئینی آن است که می ‌توان نوشته‌ها، لوگو و متونی که روی آن نقش بسته است را در صورت نیاز تغییر داد.

انواع تابلو لایت باکس

در حرفه تابلو سازی امکان ساخت لایت باکس‌ها به چند شکل فراهم شده است که ما در ادامه به معرفی چند نوع از روش های متداول و پر کاربرد آنها خواهیم پرداخت.

لایت باکس اوت دور  Outdoor LightBox


لایت باکس (2)

 

در ساخت این نوع تابلو بیشتر از قاب‌های آلومینیومی یا کامپوزیتی به همراه پایه‌ای فلزی استفاده می شود و برای رویه و سطح آن نیز از طلق یا شیشه استفاده می‌شود. در صنعت تابلو سازی، لایت باکس اوت دور بیشتر جهت مصارف تبلیغاتی و اطلاع رسانی در خیابان‌ها و معابر عمومی شهر مانند پارک‌ها و نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

لایت باکس آلومینیومی

 

لایت باکس (3)

 

نوع دیگری از تابلو لایت باکس نیز وجود دارد که قاب آن با استفاده از آلومینیوم ساخته شده و قسمت نمای اصلی تابلو نیز از جنس پلکسی گلاس و قسمت پشت آن نیز از جنس چوب، پلکسی و یا کامپوزیت ساخته می‌شود. نور این تابلو نیز توسط لامپ‌های LED و SMD تامین خواهد شد. نکته مهم در خصوص لایت باکس آلومینیومی آن است که در مقابل باد، باران و برف بسیار مقاوم بوده و ضد آب می ‌باشد و می ‌توان آن را به گونه‌ای ساخت که برای استفاده تبلیغاتی به صورت دو طرفه مورد استفاده قرار گیرد. این نوع تابلو لایت باکس از اولین نمونه‌های تولید تابلو لایت باکس می‌باشد که در صنعت تابلو سازی انجام شد و اکنون نمونه‌های متنوع آن را می‌توان در نقاط مختلف شهر بخصوص ایستگاه‌های مترو مشاهده کرد.

تابلو لایت باکس اسنپ فریم


لایت باکس (4)

 

لایت باکس اسنپ فریم یا اسنپی نیز یکی از انواع تابلوهای لایت باکس به شمار می‌آید که از زیبایی و طراحی خاصی برخوردار است و شبیه به یک قاب عکس تولید می‌شود به همین دلیل قاب ظریف‌ تر و کم ضخامت‌ تری برای آن در نظر گرفته شده و دیگر آن که چاپ تصاویر مختلف تابلو بر روی متریال بک لایت انجام می‌شود. به این ترتیب می‌توان پس از آماده شدن طرح، هر چهار سمت قاب را باز کرده و بک لایت را داخل آن قرار داد.

در مرحله نهایی نیز برای محافظت از چاپ تابلو، یک لایه پلکسی شفاف روی آن قرار گرفته و سپس تابلو بسته می‌شود. به این ترتیب هیچ ضربه و آسیبی متوجه تابلو نخواهد شد. برای تامین نور تابلو لایت باکس اسنپ فریم نیز از لامپ‌های LED و SMD استفاده می‌گردد.

از این لایت باکس عموما در ایستگاه‌های مترو، نمایشگاه‌ها، پاساژها و مکان‌های پر رفت و آمد جهت تبلیغات و تابلوهای راهنما و .. می ‌توان استفاده کرد.

از دیگر مدل های تابلو لایت باکس که امروزه بسیاری از افراد اقدام به خرید و سفارش آنها دارند باید به تابلو های لایت باکس اسنپ اسلیم، لایت باکس پارچه ای، لایت باکس مگنتی و لایت باکس کریستال اشاره نمود که هر کدامشان به عنوان تابلو اماکن تجاری، تابلو مغازه و شرکت ها به کار می روند.

 

استفاده از تابلو لایت باکس چه مزایایی دارد؟

همان طور که اشاره کردیم مهم‌ ترین جنبه استفاده از لایت باکس‌ها علاوه بر کاربرد تزئینی، قابلیت تبلیغاتی آن است. از دیگر مزایا و ویژگی‌های استفاده از تابلو لایت باکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ساخت آن‌ها مقرون به صرف بوده و هزینه چندانی در بر نخواهد داشت.
  • امکان تغییر کلمات و نوشته و تبلیغات داخل باکس به راحتی امکان ‌پذیر است.
  • از دوام و مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی بهره‌ مندند.
  • نورپردازی در آنها به گونه‌ ای انجام می‌شود که تمام سطح آن به شکل یکدستی روشن می‌شود.
  • میزان برق مصرفی بسیار کمی دارد.
  • می‌توان آن را به صورت آویز، دیوار کوب و یا دوطرفه و یا پایه‌ دار ساخت.
  • قاب تابلو های لایت باکس‌ در مدل‌های مختلف از ضخامت کمی برخوردار است.

موارد کاربرد تابلو لایت باکس

اگر مایلید برای کسب و کار خود نوعی از تابلوهای لایت باکس را سفارش دهید، انتخاب به جا و مناسبی کرده‌اید زیرا این نوع تابلو با توجه به قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند در مکان‌های مختلف و برای تبلیغات کسب و کارهای گوناگون از پزشکی گرفته تا صنایع غذایی و .. مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه به چند نمونه کاربرد لایت باکس اشاره خواهیم کرد.

  • مطب پزشکان، کلینیک‌ ها و بیمارستانها
  • بخش پذیرش شرکت‌ ها، داروخانه و ..
  • موزه‌ ها و نگارخانه‌ ها
  • رستوران‌ها و فست فودها
  • محیط ‌های نمایشگاهی
  • اماکن مذهبی
  • سقف محیط‌ های مختلف مانند آشپزخانه، فروشگاه‌ ها و شرکت‌‎ ها

گروه تبلیغاتی نوین لایت

چنانچه علاقمندید کسب و کار خود را به شکل زیباتری به مشتریان خود معرفی کنید و به گونه‌ ای تبلیغات آن را انجام دهید که در ذهن و خاطر مخاطب به خوبی باقی بماند باید این امر را از اولین چیزی که بیننده مشاهده می‌کند شروع کنید. تابلوی تبلیغاتی فروشگاه و یا محیط کار شما اولین قدم در این مسیر است. گروه تبلیغاتی نوین لایت یکی از مجموعه‌های تابلو سازی است که در زمینه ساخت مدرن‌ترین تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلو لایت باکس در انواع مختلف و همچنین تابلو چلنیوم، تابلوهای روان و... فعالیت دارد. بنابراین می‌توانید تبلیغات خود را به گروه حرفه‌ای نوین لایت سپرده و از نتیجه کار راضی باشید. به منظور آشنایی با انواع خدمات و محصولات این مجموعه می‌توانید سایت https://novinlight.com  را ببینید و یا با بخش پشتیبانی این شرکت ارتباط برقرار کرده و جهت سفارش ساخت تابلو، راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.