دمنوش های گیاهی خواص و فواید بسیاری دارد که از این خواص ها می توان به کمک به بهبود سرماخوردگی، کمک به هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به سلامت پوست و جوان تر ماندن و کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد که متناسب با خواص هر دمنوش می توان از انواع آن ها استفاده کرد.

قدمت دمنوش های گیاهی به قرن های پیش باز می گردد و نقش آن ها در سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی و... ثابت شده است. این دمنوش ها با چای هایی مانند چای سبز، چای سیاه و دیگر چای ها که از برگ گیاه camellia sinensis بدست می آیند، متفاوت هستند. دمنوش های گیاهی را معمولا از گل ها، ادویه ها و میوه های خشک تهیه می کنند، بنابراین می توان نتیجه گرفت که طیف وسیعی از طعم ها و عطرها را می توان در دمنوش ها پیدا کرد و متناسب با سلیقه خود از آن ها استفاده نمود.

دمنوش های گیاهی خواص و فواید بسیاری دارد که از این خواص ها می توان به کمک به بهبود سرماخوردگی، کمک به هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به سلامت پوست و جوان تر ماندن و کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد که متناسب با خواص هر دمنوش می توان از انواع آن ها استفاده کرد.

 

 

از علاقه مندان به حوزه گردشگری دعوت می کنیم تا از سایت لحظه آخر دیدن نمایند و برای خرید تور گرجستان زمستان 1400  با قیمتی باورنکردنی اقدام به خرید کنند.

 

 

در ادامه به برخی از دمنوش ها و خواص آنان اشاره می کنیم:

دمنوش بابونه

دمنوش بانونه معمولا برای کمک در خواب استفاده شود زیرا دارای اثرات آرامش بخش می باشد. این دمنوش همچنین برای تسکین اضطراب استفاده می شود. مطالعات صورت گرفته نشان می دهد نوشیدن دو بار در روز چای بابونه به کسانی که از بی خوابی رنج می برند کمک می کند و باعث می شود کیفیت عمومی خواب بالا رود. چای بابونه اثرات ضد التهابی نیز دارد.

دمنوش زعفرانی

  • یکی از ادویه های اصلی ایرانیان است که معمولا در غذاها از آن ها استفاده می شود. دمنوش زعفران به دلیل خواص بسیاری که دارد بسیار مفید است. از خواص این دمنوش می توان به شادی و آرامش بخشی، تقویت حافظه، پیشگیری از سرطان و... اشاره کرد.

دمنوش گل گاو زبان

گل گاو زبان، گیاهی دارویی است که خواص درمانی زیادی دارد و در بسیاری از نوشیدنی ها از آن ها استفاده می شود. از این دمنوش برای بیماری های کبودی، سرفه، جوش، تب، قرمزی، زخم های چرکی، گزش مارو... استفاده می شود. این دمنوش ادرار آور، نرم کننده، تسکین دهنده و تعرق آور است و به کنترل فشار خون نیز کمک می کند.

 

خواص انواع دمنوش های گیاهی برای سلامت بدن

 

دمنوش جنسینگ

  • یکی از گیاهانی است که به واسطه مقوی بودن و خواص دارویی فراوانش، شهرت جهانی پیدا کرده است. این گیاه به افزایش قدرت جسمانی، افزایش شادابی و نشاط، بهبود فعالیت حافظه، مقابله با پیری و عوارض آن، افزایش قدرت تحمل و پایداری، جلوگیری از سردرد، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود مشکلات جنسی، رفع خستگی و ضعف، بهبود بی خوابی و بدخوابی، تنظیم فشار خون، کاهش میزان و شدت سرماخوردگی و مقابله با افسردگی کمک می کند.

دمنوش نعناع

دمنوش نعناع را می توان یکی از محبوب ترین دمنوش ها در جهان دانست. این دمنوش دارای اثرات درمانی بر سلامت دستگاه گوارش است و خواص ضد سرطانی، ضد ویروسی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی نیز دارد. دمنوش نعناع در درمان ناراحتی های گوارشی به کار می رود و می تواند در کاهش معده درد و حالت تهوع و اسپاسم موثر باشد.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است و می تواند در مبارزه با التهاب کمک کننده باشد. این دمنوش در تقویت سیستم ایمنی نیز تاثیرگذار است. زنجبیل بر کاهش حالت تهوع به خصوص در تهوع های دوران اولیه بارداری و تهوع ناشی از درمان سرطان و حرکت وسایل نقلیه موثر باشد. زنجبیل می تواند از زخم معده پیشگیری نماید و سوء هاضمه و یا یبوست را بهبود بخشد. تسکین دردهای دوره قاعدگی نیز از دیگر خواص زنجبیل می باشد. افراد مبتلا به دیابت نیز می توانند از زنجبیل برای بهبودی استفاده نمایند.

دمنوش سرخارگل( اکیناسه)

از دمنوش سرخارگلبرای پیشگیری و کاهش دوره سرماخوردگی استفاده می شود و به همین دلیل نیز محبوبیت پیدا کرده است. این دمنوش می تواند سیستم ایمنی را تقویت نماید و به مبارزه بدن با ویروس ها و باکتری ها کمک کند. به کمک این دمنوش می توان از سرماخوردگی پیشگیری کرد و یا شدت علائم آن را کم کرد. نوشیدن این دمنوش به تسکین گلو درد و باز شدن راه بینی کمک می کند.

 

خواص انواع دمنوش های گیاهی برای سلامت بدن

 

دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی می تواند در بیماری آلزایمر مفید باشد و بر سلامت عملکرد شناختی مغز تاثیرگذار باشد. این دمنوش در تقویت عملکرد ذهنی و حافظه بزرگسالان نیز موثر است و می تواند چربی خون را بهبود ببخشد. این دمنوش در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نیز تاثیر گذار است.

دمنوش گل ساعتی

دمنوش گل ساعتی برای از بین بردن اضطراب و کمک به خواب بهتر استفاده می شود. از برگ ها و گل های این گیاه برای تهیه این دمنوش استفاده می شود. این دمنوش می تواند علائم روانی ترک اعتیاد مانند تحریک پذیری، پریشانی و اضطراب را کاهش دهد. این دمنوش اثر آرام بخشی نیز دارد.

دمنوش بادرنجبویه

این دمنوش که دارای طعمی ملایم و لیمومانند دارد، برای سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. این دمنوش برای بهبود سطح آنتی اکسیدان های بدن، سلامت پوست و قلب مفید است و در از بین بردن اضطراب نیز موثر می باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.