باید گفت استفاده از صابون برای موهای کراتین شده توصیه نمیشود زیرا دارای سولفات است. از آنجا که مراقبت های بعد از کراتین بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد تا مواد کراتین روی مو از بین نرود، انتخاب یک شامپو مناسب، بهترین عمل می باشد. شامپو ترزمه کراتینه فاقد سولفات می باشد که موجب ثبات مواد کراتین روی تارهای مو شده و موهایی نرم و لطیف را برای شما به ارمغان می آورد.

اهمیت شست و شوی موها با شامپو

حمام کردن و شست و شوی موها با شامپو برای افراد مختلف با توجه به جنس موهایشان، در فاصله زمانی متفاوتی انجام می شود.عده ای از افراد هر روز دوش میگیرند و مسلما به دنبال آن موهای خود را هم با شامپو می شورند. اما برای برخی دیگر یکی از نشانه های تمیزی، سنجیدن میزان چربی موی سر است. به عبارتی برای پاک کردن غبار، دوده و آلودگی‌های دیگر و همچنین سلول‌های لایه کراتینی جداشده از پوست سر، باید لایه چربی روی سر پاک شود؛ زیرا تمام آلودگی‌ها به این لایه چسبیده‌اند.

به‌علاوه، تمام اصولی که بر اساس آن، صابون‌ها و سورفکتانت ها پوست را تمیز می‌کنند، در مورد شامپو نیز صدق میکند. همچنین سورفکتانت های موجود در شامپو قطرات کوچک چربی را که حاوی آلودگی‌ها هستند احاطه می‌کنند و همراه با آب کشیدن، از پوست سر جدا می‌شود.

تفاوت شست و شوی موها با صابون و شامپو

در صورت دسترسی به صابون های طبیعی تولید شده از طریق پرس سرد، استفاده از صابون به جای شامپو می تواند گزینه بهتری باشد. پرس سرد به حفظ ویتامین های A و E در روغن های طبیعی کمک می کند که مواد مغذی خوبی برای تغذیه پوست و مو هستند. همچنین، پرس سرد به حفظ گلیسیرین در صابون کمک می کند که از خشکی مو پیشگیری کند.اما شامپو یک محصول مایع است، از این رو، افزودن مواد نرم کننده به فرمول آن آسان‌تر است. در شرایطی که استفاده از یک نرم کننده پس از شستشوی مو با صابون می تواند مقداری از آسیب را ترمیم کند، اما موی شما همچنان خشک‌تر از حد عادی به نظر می رسد.

البته باید گفت استفاده از صابون برای موهای کراتین شده توصیه نمیشود زیرا دارای سولفات است. از آنجا که مراقبت های بعد از کراتین بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد تا مواد کراتین روی مو از بین نرود، انتخاب یک شامپو مناسب، بهترین عمل می باشد. شامپو ترزمه کراتینه فاقد سولفات می باشد که موجب ثبات مواد کراتین روی تارهای مو شده و موهایی نرم و لطیف را برای شما به ارمغان می آورد.

بهترین شامپو برای شست و شوی موها کدام است؟

موها از لحاظ جنس دارای انواع مختلفی هستند از جمله: چرب،خشک و معمولی. از این رو بهتراست با توجه به جنس مو شامپو مخصوص موهایتان استفاده شود.موهای چرب نیازمند موادی هستند که چربی پوست سر را کنترل کرده و ابرسانی و تقویت مو را تامین کند.موهای خشک که نیازمند ابرسانی و رطوبت زیادی هستند نیازمند شامپویی هستند که رطوبت و ابرسانی مو را تکمیل کند. همچنین موهای معمولی که نیاز به مراقبت خاصی ندارند فقط گرد و غبار در اثر هوا را از بین میبرند و چربی و رطوبت مورد نیاز را به موها میرسانند.شامپو ترزمه متناسب با جنس و ساختار هر مویی یک محصول ویژه ای ارائه کرده است و توانسته رضایت بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

 

7777

 

در ادامه چند نمونه از شامپوی های برتر و پرفروش در سال ۲۰۲۱ را معرفی میکنیم:

شامپو گلیس

شامپو گلیس ساخت کشور المان، از مرغوبیت بالایی برخوردار است که برای اقایان و بانوان طراحی و قابل استفاده است.همچنینبرند گلیس دارای انواع مختلف شامپو می باشد،که برای هرنوع مو یک شامپوی بی نظیرطراحی و تولید کرده است.

شامپو ایپک                   

شامپو ایپک ساخت کشور ترکیه،توانسته است انواع شامپو با رایحه های مختلف، نظیر: نعناع،بابونه،گل رز و...برای بانوان و اقایان تولید نماید.از مزایای این محصول میتوان به فرمولاسیوک حاوی عصاره ابریشم اشاره نمود که جهت حفظ رطوبت طبیعی موها و حالت پذیری اسان انها مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین از موخوره در موها جلوگیریمی کند.

 

888

 

شامپو ترزمه

شامپو ترزمه ساخت کشور امریکا،برای انواع موها بهترین محصول را ارائه کرده است. چرا که ترکیبات این نوع برند گیاهی بوده و خواص ویتامینه کردن هر نوع مویی را دارد. در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که فواید شامپو ترزمه برای انواع مو از موارد مهم و چشمگیر، برای محبوبیت این برند میباشد.

روش صحیح شست و شوی  موی سر چگونه است؟

موهای خود را قبل از شامپو بخار دهید:

منافذ پوستتان معمولا با روغن و خاک آلوده هستند. بهترین راه برای تمیز کردن آنها، بخار دادن موهاست. برای انجام این کار، یک حوله را در آب داغ فرو ببرید و آب اضافی را بچکانید. حوله را در دور سرتان بپیچانید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند، و بعد از آن دوش بگیرید.

مقدار مناسب شامپو برای شستشو:

اندازه شامپویی که قرار است روی موهایتان بزنید بستگی به حجم موهای هر فردی دارد به عنوان مثال آقایان که موی کوتاه تری دارند، حتییک بار شامپو کردن هم برایشان کافی است.

پخش کردن شامپو درکف دست :

مقداری شامپو درکف دست خود بریزید و دستهای خودرا روی هم مالش دهید تا شامپو روی دستهایتان پخش شود(حرارت دستهای شما به عملکردبهترشامپو کمک می کند)

ماساژ دادن شامپو برروی پوست سر با نوک انگشتان :

بهترین روش برای شامپو زدن موها استفاده از نوک انگشتان است به طوریکه شامپو راروی همه قسمتهای سرپخش نموده و با نوک انگشتانتان به آرامی روی پوست سروموهایتان ماساژ دهید. اما توجه داشته باشید که از ناخن ها استفاده نکنید.

شامپو را فقط روی پوست سرتان استفاده کنید:

هدف شامپو، تمیز کردن و حذف کثیفی و سلول های مرده پوست و محافظت از پوست سر است. مالیدن شامپو در طول موها فقط روغن های طبیعی مو را می گیرد و به دنبال آن موهایی خشک، وز و بی روح خواهید داشت.

فاصله زمانی مناسب برای شست و شوی موها

اصولا بستگی به نوع موهایتان دارد. اگر موهایی چرب و یا خشک  ندارید 2 تا 3 بار شستشو در هفته کافی است.اما اگر موهایی چرب دارید احتمالا باید هر روز آنها را بشویید و یا اگر موهایی ضخیم، فر و خشک دارید هفته اییک بار شست و شو کافی خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.