ماشین ظرفشویی دوو – در مدل‌های مختلف- یکی از محبوبترین ماشین‌های ظرفشویی در بازار است که افراد زیادی آن را برای منزل خود خریداری می‌کنند. با وجود عملکرد خوبی که این ماشین در شست و شوی ظروف دارد، اما در اثر استفاده‌ی نادرست یا نصب اشتباه می‌تواند دچار مشکلاتی شود.

ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو یکی از کد های خطای رایجی است که در این دستگاه رخ می‌دهد که در این مقاله دلایل و روش‌های حل آن توضیح داده شده است.


آشنایی با خطاهای ماشین ظرفشویی دوو

ماشین ظرفشویی دوو – در مدل‌های مختلف- یکی از محبوبترین ماشین‌های ظرفشویی در بازار است که افراد زیادی آن را برای منزل خود خریداری می‌کنند. با وجود عملکرد خوبی که این ماشین در شست و شوی ظروف دارد، اما در اثر استفاده‌ی نادرست یا نصب اشتباه می‌تواند دچار مشکلاتی شود. ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو یکی از خطاهای رایج دستگاه است که در ادامه این مقاله که توسط تعمیرگاه دیبا پشتیبان ایرانیان بعنوان نمایندگی تعمیرات دوو تهیه شده است، در مورد دلایل وقوع و روش‌های حل آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو

ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو به دلیل سرریز و نشت آب از دستگاه اتفاق می‌افتد که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. همچنین نشت آب می‌تواند از قسمت‌های مختلف دستگاه رخ دهد که هر کدام نشانه‌ی مشکل در بخش خاصی از دستگاه هستند. بنابراین لزوماً یک مشکل خاص منجر به نشت آب نمی‌شود و برای برطرف کردن ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو باید مشکل هر بخش را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد.

دلایل نشت آب از ماشین ظرفشویی دوو

دیدن آب در کف آشپزخانه‌، هرگز منظره‌ی خوشایندی نیست، به ویژه وقتی که این اتفاق نزدیک ماشین ظرفشویی شما رخ دهد. تعمیر سرریز یا نشت ماشین ظرفشویی، تعمیری نیست که بخواهید آن را به تعویق بیندازید. آسیب ناشی از آب به کف خانه می‌تواند بسیار مشکل‌ساز شود. بنابراین تشخیص سریع مشکل می‌تواند به میزان زیادی در سرمایه‌ی شما صرفه جویی کند. در حالی که دلایل متعددی می‌تواند برای وقوع ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو رخ دهد، با این حال شش دلیل آن از سایرین رایج‌تر هستند که در ادامه بیشتر در موردشان توضیح می‌دهیم.


ماشین ظرفشویی (2)

 

استفاده‌‌ی بیش از حد از شوینده

اولین دلیل نشت آب از ماشین ظرفشویی شما، استفاده‌ی بیش از حد از مواد شوینده است. پر کردن بیش از حد دستگاه خود از این مواد می‌تواند باعث ایجاد مقدار زیادی کف و حباب و سرریز شدن آب و وقوع ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو شود. البته همیشه موضوع، استفاده‌ی بیش از حد نیست. گاهی استفاده از شوینده‌های نامناسب در ماشین ظرفشویی نیز می‌تواند منجر به وقوع این اتفاق شود.

راه حل: راه حل این موضوع ساده است: اولاً همیشه از شویند‌ه‌های معتبر برای شستن ظروف خود استفاده کنید و دوماً از استفاده‌ی بیش از حد مایع ظرفشویی خودداری کرده و مقدار مجاز استفاده را رعایت کنید.

شیر ورودی آب معیوب است

ممکن است دریچه‌ای که اجازه‌ی ورود آب به محفظه‌ی ماشین ظرفشویی را می‌دهد، خراب شده و در نتیجه منجر به وقوع ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو شود. در این حالت آب بیش از حد وارد ماشین ظرفشویی شده و در نتیجه آب حین کار از ماشین به بیرون نشت می‌کند. از آنجایی که شیر ورودی، آب را با فشار خاصی به داخل ماشین ظرفشویی پمپ می‌کند، نشت آب از آن و وقوع ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو اتفاق شایعی خواهد بود.

راه حل: قبل از شروع بررسی شیر، منبع آب و منبع تغذیه را از دستگاه جدا کنید. توصیه می‌شود اگر در این زمینه آموزش ندیده‌اید این کار را انجام ندهید زیر شیر ورودی بخش حساسی است. شیر ورودی معمولاً در سمت چپ و پشت پنل پایینی قرار دارد. پیچ‌ها را باز کنید. اتصال ورودی به سوپاپ را از نظر نشتی بررسی کرده و در صورت لزوم آن را محکم کنید یا در صورت آسیب دیدگی کانکتور را تعویض کنید. اکثر مدل‌‌های ماشین ظرفشویی دوو از اتصالات یا شلنگ‌های سبک فشاری استفاده می‌کنند که به راحتی قابل تعویض هستند.

اگر در این بخش مشکلی ندیدید، بدنه‌ی شیر و شلنگ خروجی را از نظر ترک خوردگی یا خرابی بررسی کنید. اگر در زمان خاموش بودن، نشتی در شیر نمی‌بینید، سعی کنید ماشین را روشن کنید و در حالی که ماشین ظرفشویی در حال پر شدن است، ناحیه‌ی شیر را مشاهده کنید. هنگام انجام این تعمیر احتیاط کنید زیرا این قسمت برق دارد و هرگونه تعمیر یا تعویض قطعات باید تنها پس از قطع برق انجام شود. جدا از این، نقصِ مکانیکی داخل شیر نیز می‌تواند باعث باز ماندن آن حتی بعد از کامل شدن کار سوئیچ شناور شود که در این حالت هم شیر باید تعویض شود.

فیلتر مسدود شده است

یکی از رایج‌ترین دلایل وقوع ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو، مسدود شدن فیلتری است که آب در آن تخلیه می‌شود. از آنجا که تقریباً همه‌ی ماشین‌های ظرفشویی دارای فیلتری هستند که ذرات غذا را قبل از ورود به بخش تخلیه جدا می‌کند، این فیلتر می‌تواند مسدود شود. هنگامی که فیلتر ماشین ظرفشویی مسدود ‌شود، آب از حوضچه‌ی ماشین به بالا و بیرون نشت می‌کند.

راه‌ حل: برای حل این مشکل تنها کافی است فیلتر را از جایگاهش درآورید و مواد غذایی و سایر مواد فاضلابی داخل آن را تخلیه کرده و دوباره در جای خودش قرار دهید.


ماشین ظرفشویی (3)

 

مهر و موم پنل درب خراب شده است

وقتی درب ماشین ظرفشویی را می‌بندید، دستگاه قفل می‌شود، اما برای اطمینان از اینکه این درب واقعاً ضد آب است، یک مهر و موم پلاستیکی یا لاستیکی دور تا دور آن قرار می‌دهند. این مهر و موم چیزی شبیه به آهنربای درب یخچال اما با قدرت بسیار بیشتر است. با گذشت زمان، چسب و لاستیک تحت فشار ساختاری و شیمیایی ناشی از حرارت و شوینده قرار می‌گیرند. این تنش‌ها می‌تواند باعث پارگی، سایش و شل شدن مهر و موم درب شود که می‌تواند علت اصلی نشتی و  وقوع ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو از پایین باشد.

راه حل: راه حل این مشکل تعویض واشر است. در بیشتر مواقع شما خودتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید اما در بعضی از مدل‌ها مجبور خواهید بود پنل در را باز کنید و از جای خود خارج کنید که تعویض واشر را پیچیده‌تر می‌کند.

سیستم پمپ آب خراب شده است

پمپ آب ماشین ظرفشویی بخشی است که آب را به چرخه‌ی شستشو می‌رساند و سپس آن را تخلیه می‌کند. اگر پمپ خراب شده باشد، می‌تواند باعث نشت آب از پایین ماشین ظرفشویی شود. سیستم پمپ دارای شلنگ و چندین بست بر روی این شلنگ است که آب را از ماشین ظرفشویی خارج و تخلیه می‌کند. اگر شلنگ‌ها یا گیره‌ها شل یا شکسته شده باشند، مقدار زیادی آب از کناره‌ها و از کف دستگاه به بیرون نشت می‌کند و ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو رخ می‌‌دهد.

راه‌ حل: تعویض و بررسی پمپ نیاز به کارشناس و تعمیرکار حرفه‌ای در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی دوو دارد بنابراین پیشنهاد می‌شود که از دستکاری آن خودداری کنید زیرا می‌تواند منجر به مشکلات بیشتری شود.

مونتاژ یا سوئیچ شناور معیوب است

شناور در ماشین ظرفشویی شما با افزایش سطح آب در دستگاه بالا می‌رود. هنگامی که به سطح معینی برسد، به سوئیچ شناور سیگنال می‌دهد تا جریان آب را خاموش کند. اگر شناور گیر کند و نتواند بالا بیاید، سوئیچ شناور فعال نمی‌شود و آب سرریز شده و ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو رخ می‌دهد. از طرف دیگر اگر شناور شما آزادانه حرکت ‌کند، اما آب هنوز سرریز می‌کند، ممکن است سوئیچ شناور دچار مشکل شده باشد.

راه حل: در صورت خراب بودن شناور یا سوئیچ، می‌توانید آنها را به راحتی تعویض کنید. اما این کار باید توسط کارشناسان و تعمیرکاران حرفه‌ای انجام شود.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید ارور e5 ماشین ظرفشویی دوو که به نشت و سرریز آب مربوط است، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بعضی از آنها توسط خود شما قابل حل هستند اما برخی دیگر به تعمیر توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای نیاز دارند. در درجه‌ی اول باید مشکل را شناسایی کرده و در گام بعد برای تعمیر آن تصمیم گیری کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.