جی پلاس، در این مطلب به بررسی علت نچرخیدن سینی کف مایکروویو ال جی می پردازیم و سپس به شما آموزش می دهیم که چگونه مشکل نچرخیدن سینی داخل مایکروفر ال جی را رفع نمایید.

علت نچرخیدن سینی داخل ماکروفر ال جی

از پر تکرار ترین ایراداتی که ممکن است برای هر ماکروفری پیش بیاید، نچرخیدن سینی داخل ماکروفر می باشد. نچرخیدن سینی ماکروویو ممکن است که بنا به دلایل مختلفی اتفاق افتاده باشد و در وهله ی اول شما باید منشا ایراد را پیدا کنید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید. در نتیجه اگر سینی ماکروفر شما نمی چرخد و شما به دنبال یافتن علت بروز این مشکل و رفع این ایراد هستید، با ما همراه باشید، زیرا ما در این مقاله که توسط نمایندگی دیبا پشتیان ایرانیان بعنوان نمایندگی تعمیرات ال جی تهیه شده است قصد داریم تا به بررسی علت نچرخیدن سینی کف ماکروفر ال جی بپردازیم.

مکانیزم کلی چرخیدن سینی ماکروفر

سینی داخل ماکروویو یک صفحه ی گرد از جنس پیرکس می باشد که غذا بر روی آن قرار می گیرد. این سینی به واسطه ی چرخیدن موتور میچرخد و به واسطه ی چرخیدن سینی، غذا به طور یکنواخت پخت می شود و گرما به تمام قسمت های غذا به صورت مساوی می رسد. همچنین بین موتور گردان و سینی یک قطعه ای به نام کوپلر وجود دارد که باعث می شود تا بین سینی و موتور اتصال برقرار شود. همچنین کوپلر قطعه ای است که باعث می شود تا از لرزش و صدای موتور به سینی جلوگیری می کند. اگر سینی نمی چرخد باید چندین مورد بررسی شوند که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

علت نچرخیدن سینی داخل ماکروفر ال جی

  • خرابی موتور گردان
  • خرابی کوپلر بین موتور و سینی
  • خرابی خود سینی
  • کثیف بودن ماکروفر
  • خرابی غلتک زیر سینی
  • قرار نگرفتن سینی در جای اصلی خود
  • خرابی شفت
  • خرابی برد الکترونیکی دستگاه

خرابی موتور گردان

موتور گردان در واقع مهم ترین و اصلی ترین قطعه در چرخیدن سینی می باشد. موتور گردان یا موتور محرک، نیروی لازم جهت چرخیدن سینی را فراهم می کند. این قطعه دقیقا در زیر سینی قرار دارد و اگر مشکلی برای این قطعه پیش بیاید سینی نمیچرخد. در نتیجه لازم است تا موتور دستگاه با استفاده از مولتی متر بررسی شود و در صورت سوختن موتور، این قطعه باید تعویض گردد. همچنین در صورتی که موتور اصلا نمی چرخد و یا هنگام چرخش موتور صدای خورد شدن شنیده می شود، لازم است تا موتور تعویض گردد.

خرابی کوپلر بین موتور و سینی

کوپلر یا اتصال دهنده یک قطعه ی پلاستیکی است که معمولا به رنگ مشکی یا طوسی می باشد که به شفت موتور وصل می شود. این قطعه در زیر سینی گرد شیشه ای ماکروویو قرار دارد و سینی توسط همین کوپلر به موتور گرداننده متصل می شود و در نتیجه سینی می چرخد. حال اگر این قطعه شکسته باشد، یا ترک خورده باشد، سینی به خوبی نمی تواند روی این قطعه قفل شود و در نتیجه مانع از چرخیدن سینی می شود، در نتیجه باید کوپلر تعویض گردد. تعویض این قطعه نیز بسیار راحت است و با خرید کوپلر خودتان می توانید آن را بردارید و تعویض کنید.

خرابی خود سینی

یکی از موارد بسیار ساده ای که می تواند باعث نچرخیدن سینی ماکروویو شود، وجود مشکلات خود سینی می باشد. به عنوان مثال اگر سینی سایز نا مناسبی داشته باشد یا قسمت زیرین سینی آسیب دیده باشد و یا شکسته باشد، سینی نمی چرخد. در نتیجه به این مورد باید خیلی دقت کنید.

کثیف بودن ماکروفر

یکی دیگر از دلایل نچرخیدن سینی، کثیف بودن یا چرب بودن قسمت زیرین سینی، کف دستگاه، ریل زیر سینی ( غلتک ) و کوپلر می باشد. در صورتی که کف دستگاه چرب باشد، سینی نمی تواند بچرخد. علاوه بر این گاهی ممکن است که تکه های غذا در زیر غلتک گیر کرده باشند و مانع از حرکت سینی شوند. به هر حال نظافت ماکروویو، می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

خرابی غلتک زیر سینی

برای این که سینی بتواند در یک مسیر مشخصی حرکت کند، از یک غلتک یا یک ریل حلقه ای استفاده می شود. غلطک زیر سینی ماکروویو یک حلقه ی فلزی می باشد که دارای 3 تا چرخ می باشد و باعث می شود تا سینی به راحتی حرکت کند و تعادل داشته باشد. اما در صورتی که چرخ های غلتک شکسته باشد و یا غلتک آسیب دیده باشد، سینی نمی تواند بچرخد، در این صورت باید غلتک تعویض گردد. هزینه ی تعویض غلتک خیلی زیاد نمی باشد. همچنین با برداشتن سینی می توانید غلتک را به راحتی خودتان تعویض کنید.

قرار نگرفتن سینی در جای اصلی خود

گاهی ممکن است که علت نچرخیدن سینی داخل ماکروویو، تنها بخاطر قرار گرفتن نا مناسب سینی در محل اصلی خود اتفاق افتاده باشد. به عبارتی سینی باید دقیقا روی چفت های کوپلینگ ( کوپلر ) قرار داشته باشد. این مشکل معمولا زمانی اتفاق می افتد که شما ماکروویو را تمیز کردید و یا دستتان خورده و سینی جا به جا شده باشد. برای رفع این مشکل فقط کافیست تا سینی را به خوبی در جای اصلی خود قرار دهید.

خرابی شفت

شفت قسمتی از موتور می باشد که باعث می شود تا نیروی لازم برای چرخیدن سینی مهیا شود. در صورتی که شفت خراب باشد، شکسته باشد و یا آسیب دیده باشد، باید موتور کلا تعویض شود. یعنی شفت به تنهایی تعویض نمی شود و معمولا امکان تعمیر شفت نیز وجود ندارد. معمولا شفت در اثر قرار دادن ظروف و مواد غذایی خیلی سنگین روی سینی یا در اثر فرسودگی در اثر گذشت زمان خراب می شود.

خرابی برد الکترونیکی دستگاه

یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث نچرخیدن سینی شود، خرابی برد الکترونیکی ماکروویو می باشد. برد تمامی بخش های دستگاه را کنترل می کند، در نتیجه خرابی برد می تواند روی هر بخش از دستگاه تاثیر بگذارد. البته این احتمال بسیار پایین می باشد که نچرخیدن سینی بخاطر خرابی برد باشد، و معمولا سایر دلایل بیشترین نرخ احتمال را دارند، اما به هر حال می تواند یکی از علل مهم باشد.

جمع بندی بحث

ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم ترین علل نچرخیدن سینی ماکروویو ال جی را مورد بررسی قرار دهیم، اما توجه داشته باشید که این مقاله صرفا جهت بالا بردن اطلاعات عمومی شما عزیزان تهیه شده است و در بسیاری مواقع تعمیرات ماکروویو و رفع مشکل نچرخیدن سینی ماکروفر ال جی، نیاز به تخصص بالا دارد و باید حتما توسط تعمیرکار متخصص تعمیر ماکروفر ال جی از تعمیرگاه های مجاز لوازم حانگی ال جی مانند دیبا پشتیبان ایرانیان lgposhtiban.com تعمیر شود. همچنین توجه داشته باشید در صورت نداشتن مهارت و تجربه کافی ممکن است که هم به خود و هم به دستگاهتان آسیب جدی و خسارت شدیدی وارد کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.